36 weken en ernstig ijzertekort

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moedertjevj, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hallo dames,

Net de uitslag van mijn bloed gekregen. Ernstig ijzertekort, dus bloedarmoede. Heb pilletjes moeten halen die ik nuchter moet innemen en moet natuurlijk ijzerrijk voedsel eten. Ben ongerust. Nog dames die dit hebben gehad en heeft dit effect op mijn baby?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Goed blijven eten, vitamine c bevordert de opname van ijzer. Zuivel remt de opname van ijzer. En ik weet niet hoe laag, laag is maar is een infuus of een injectie met een hoge cencentratie nu niet beter en sneller?
    Zelf geen ervaring tijdens de zwangerschap, alleen erna. Ze willen het trouwens weer omhoog hebben omdat bij bloedverlies tijdens de bevalling het ijzertekort kan oplopen.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat is ernstig? Wat is je waarde? Als t echt ernstig is krijg je een infuus of injectie..
    Floradix kun je bovenop staaltabletjes gebruiken. Werkte bij mij beter dan die van t zkh..

Danty88 vindt dit leuk.
  4. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ben ook benieuwd naar de waardes.
    Met 33 wk was mijn hb 5.9 en ferritine 8.
    Ik heb ijzertabletten gekregen.

Daarna niet meer geprikt. Voel me wel wat beter maar nog steeds wel snel moe.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wat waren je waardes? En hoe ver zwanger ben je?

Bij mij was het na 3 weken ijzertabletten met ruim 2,5 punt gestegen. Ik zou dus meteen beginnen met je tabletten en daarnaast floradix of roosvicee ferro gaan drinken.

Overigens was het vlak na de bevalling meteen weer heel laag, maar had dan ook bijna een liter bloedverlies gehad. Heb wel een kerngezonde baby :)

6. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik kreeg toen een ijzerinfuus. Dat werkt sneller dan pillen. Op jou termijn zou ik haast zeggen dat pillen nog weinig zin hebben als je ijzer echt laag is.

7. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat waren je waardes?
    Ik heb bij 25 weken geprikt en toen was het 7,1 wat toen volgens mijn gyn aan de lage kant was. Ik kreeg advies ijzerrijk te eten en daarnaast Floradix te nemen. Ik heb nu het drankje 2x per dag. Binnenkort moet ik weer prikken en als het verder gedaald is, moet ik mogelijk aan de ijzertabletten. Ik ben nu 31 weken.

Bij de eerste ruim 2,5l bloed verloren bij de bevalling en na 3 zakken bloedtransfusie had ik een hb van 5,2. Gyn wil het dit keer dus extra in de gaten houden, dat ik niet al met een ijzertekort de bevalling in ga.

Deel Deze Pagina