Ik wordt waarschijnlijk dinsdag ingeleid van ons eerste kindje. Nu heb ik nog geen ontsluiting en de kleine ligt ook nog niet ingedaald dus ze beginnen helemaal bij het begin. de gyn vertelde dat ze beginnen met een hormoonveter, als ik dan ontsluiting heb breken ze mijn vliezen en als het dan niet doorzet krijg ik een infuus. Hij waarschuwde wel dat als ik nog echt dicht zit het best wel effe kan duren en sommige vrouwen wel veters nodig hebben (2 keer 24 uur ). Zijn er hier ervaringsdeskundige die ook helemaal van voor af aan moesten beginnen en hoe lang duurde het bij jullie?? En wat doe je de hele tijd in het ziekenhuis??
Het is normaal dat een veter 12 uur "in" moet blijven. Bij mij ook zo. 11 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds een veter, toen mocht ik slapen. De volgende dag vliezen gebroken, weeen opwekkers enz. De bevalling zelf was 5 uur, al met al 14/15 uur!
Hier een 'deskundige' Niet zelf ervaring met veters, maar wel de vele patiënten bij ons op de afdeling. Het is per ziekenhuis verschillend hoelang de veter blijft zitten. Wij hanteerden eerder ook de 12 uur,maar sinds een paar maanden laten wij de veter 24 uur zitten. Een veter geeft hormonen af en de bedoeling is dat de baarmoedermond gaat rijpen. Je kan die dag menstruatiekramp voelen, een soort van weeenactiviteit krijgen, niets van merken en zolang de kleine het goed doet gaat de volgende morgen de veter eruit en krijg je opnieuw een inwendig onderzoek om te beoordelen of de veter wat gedaan heeft. Stelje krijgt ontzettende weeen op de veter en er wordt besloten om de veter te verwijderen kunnen de weeen ook weer afzakken. ook dan wordt meestal de volgende dag opnieuw een beoordeling gedaan. zodra de vliezen gebroken kunnen worden doen ze dat en zonodig krijg je dan een infuus met weenopwekkers erbij. MAAR het kan ook zo zijn dat je nogmaals voor de 2e dag een veter krijgt. En zelfs dat op dag 3 de vliezen nog niet gebroken kunnen worden en je dan een rustdag krijgt om vervolgens op dag 4 weer verder te gaan. Al met al kan je dus niet van te voren zeggen hoelang het gaat duren. Laat het maar gebeuren. Toi toi. Kwebbel
Ik ben ook ingeleid met een veter, om half tien s'ochtends. uiteindelijk ben ik om 01;45 s nachts bevallen van mijn mooie zoontje! Zij het wel met een keizersnee...... mijn kindje was ook niet ingedaald, en ben uiteindelijk toch op de OK beland, na 9,5 cm ontsluiting! De veter werkte dus ontzettend goed bij mij en de bm mond rijpte hierdoor heel snel, alleen door de andere factoren moest het uiteindelijk toch een keizersnee worden!! Heel veel succes dinsdag en ik zal duimen dat het maar snel mag gebeuren!
ik werd om 08:00 aangemeld op de afdeling en ik kreeg om 09:00 de veter. Normaal duurt t wel even zei de verloskundige, nou om 19:00 kreeg ik drang om alles eruit te gooien en deed dit ook.. legen darmen en mijn maag toen begonnen vanuit t niets weeen, en echt een zware weeenstorm! niet normaal, geen pauzes niets. toen is uiteindelijk om 23:10 sem geboren. Dus vanaf de eerste wee tot op mijn buik 4 uur en 10 min. Ik had nog geen ontsluiting en nix. Tweede keer ook weer ingeleid op de veter, maar er gebeurde niets. 3 geprobeerd, uiteindelijk na anderhalve dag 1cm ontsluiting dus vliezen gebroken..wachten op weeen.. niets. na een uur aan t infuus en toen ging t snel. 3 uurtjes later was demi er.
hier 2 dagen veter, niet, rustdag weer veter weer niets uiteindelijk op dag 5 op ruige manier vliezen gerboken en aan het infuus, pas op de hoogste stand effect en vervolgns met 3uur en 12min zoonlief op de borst
Ik kreeg rond 00.00 uur een veter ingebracht, een half uur later zat ik in een heftige weeenstorm(toen is de veter verwijderd) en om 08.43 uur is mijn zoontje geboren. Bij mij is het dus vrij snel gegaan allemaal, de veter was genoeg om de hele bevalling in gang te zetten.
Nou ik ben erg benieuw, kan dus echt alle kanten op. Ga maar er maar vanuit dat ik dinsdag begin en woensdag beval. Klinkt wel gemiddeld
Hou in elk geval in je achterhoofd dat je ook een rustdag moet houden na twee dagen en daarna pas verder gaat... anders is het zo'n teleurstelling. Als de kleine dan eerder komt, is dat alleen maar meegenomen! Ik moest eigenlijk ook een rustdag houden na twee dagen en dat was een enorme teleurstelling, ik wist dat totaal niet van die rustdag (wist helemaal niks van inleiden, kreeg om 17:30 uur bij de gynaecoloog te horen: 'je wordt opgenomen en morgen gaan we inleiden!')... Gelukkig had ik de tweede dag 's avonds ineens 2 cm ontsluiting en besloten ze door te pakken, vliezen zijn gebroken, na een weeënstorm (zonder weeënopwekkers o.i.d.) van 4 uurtjes had ik volledige onsluiting, en na 38 min. persen lag daar mijn prachtige prinses op mijn buik!!! Dus 5 uur nadat mij vertelt werd: 'we houden morgen een rustdag, maar we checken nog ff wat de stand van zaken nu is'.... was ik bevallen. Kan ook ineens heel snel gaan dus.
Heel veel succes in ieder geval!!! Een ding weet je zeker... over een paar dagen heb je je kindje lekker in je armen!!!!