Tja misschien heel stom dat ik er over nadenk maar ik ben nu 36 weken zwanger en me buik rommelt al wel wat.. beetje last af en toe van krampjes, soms even wat weg zuchten maar langer dan een halve minuut duurt dit niet... Maar ook totaal nog geen harde buik gehad... ik hoor iedereen erover over harde buiken, een samentrekkende bm maar ik herken het helemaal niet. Behalve soms dan de menstruatie achtige krampen die na een halve minuut wel weer wegtrekken... Nu is mijn vraag eigenlijk krijg je tijdens de echte weeen die bij een naderende bevalling horen altijd harde buiken??? of kan je ook zonder harde buiken bevallen?? Ik heb google gebruikt maar eigenlijk kan ik mijn vraag nergens terugvinden Alvast bedankt!!! Liefs Ukje
Hoi ukje! Ik zit vandaag op 38 weken en heb ook nog geen enkele harde buik gehad. Trouwens ook geen pijntjes die ik weg moet zuchten. Het enige wat ik voelde waren ook die steken van t indalen.. Volgens mijn vk maakt het niks uit, somige vrouwen hebben er wel last van, anderen niet.
Hier ook geen noemenswaardige harde buiken gehad of andere pijntjes. Bevalling was ook snel en redelijk pijnvrij, dus hopelijk voor jullie ook.
Nou wees blij haha ! Hier vanaf 27 weken ontzettend veel harde buiken die nu weer toenemen. Ik zou idd ook wel willen weten of je tijdens weeee altijd harde buiken moet hebben .. Lees ff meew Mijn vk zei ook : de ene vrouw is er gevoelliger voor dan de andere
Vannacht veel kramp gehad, totaal niet geslapen en op een moment maar naar het ziekenhuis gebeld met de vraag hoe of wat... Moest toch maar even komen om na te laten kijken.... Wat blijkt ik heb wel degelijk harde buiken alleen merk ik er zelf nog nauwelijks wat van (het is geen helse pijn door genoeg vetjes) en ik had last van een baarmoeder die aan het verweken was en er was dus wel degelijk wat gerommel en ik had last van indalingsweeen.... 1 nadeel dit kan nog weken aanhouden!!! Grrr sputter sputter.... Ik moest nu maar wat gaan slapen en mochten ze ineens om de 5 a 10 minuten komen moest ik weer bellen al gelooft ze het niet.... Dus ik ben er mooi klaar mee hahahaha.... *lacht ukje maar als een boerin met kiespijn*
Ik heb nooit harde buiken gehad bij mijn dochter en nu met mijn tweede zwangerschap ookniet. Ik zou niet eens weten hoe het voelt hoor... echt geen idee! Denk dat ik het hoogstends tijdens mijn bevalling heb gehad een paar keer.
Ik zou ook wel willen weten hoe het voelt. Ben nu gauw 31 weken en mijn vk zei een paar weken geleden al dat ze zouden komen. Maar het enige dat ik voel soms is dat mijn buik wat strakker is dan anders, geen pijn of kramp ofzo.
je buik word een keiharde bal..ik krijg er ook altijd een benauwd gevoel bij.. en bijvoorbeeld omdraaien of opstaan word dan ee nstuk lastiger omdat alles gespannen is.. maar echt pijn doen ze niet .. tis gewoon een vervelend gevoel bij mij dan
Een harde buik is het pijnloos samentrekken van de baarmoeder. Hoef je dus niet altijd te voelen. Tijdens de bevalling zijn de harde buiken over gegaan in weeën die veel krachtiger zijn. Tijdens de bevalling zal je ze dus niet hebben. Maar over het algemeen zijn harde buiken een teken dat je het rustiger aan moet doen. Als je er veel hebt dus..
Mijn buik wordt dan keihard en voelt heel gespannen aan. Wat BeHappy ook zegt, het doet niet perse pijn maar is heel ongemakkelijk.
in de meeste gevallen moet je dan ff rustiger aan doen.. maar dat hoeft ook weer niet.. ik zit al thuis vanaf 18 weken..en doe weinig tot niks..en alsnog kan ik zo 10 tot 20 harde buiken per dag hebben.. tis net waar je lichaam op reageert denk ik.
Ik dacht ook nooit een harde buik te voelen, wel wat menstruatie krampem de laatste weken. Vrijdag lag ik aan de CTG, kreeg weer zo'n kramp. Dat is dus DE harde buik hebben ze me verteld. Je zag dat onderste lijntje van CTG wat omhooggaan.
Nou vanmorgen zei ik nog dat ik niet echt eentje had meegemaakt, maar tja na een hele dag poetsen en dingen sjouwen neem ik het terug Mijn hele buik spande zich samen, het deed geen pijn, maar was wel onprettig. Dus toch toen maar ff rustig aan gedaan