36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Onze Liza

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    en hier nog mijn buik ;) met 38 weken.

( in de nacht dat de vliezen braken)

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wat super dat alles zo goed gaat, lekker genieten van je kraamtijd en veel rusten!:)

Een mooi meisje, ze kijkt wel een beetje geschrokken,hihi!:)

4. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @WesDaan: Net een dagje weggeweest, zie ik opeens al een foto van een kleine 'nieuwe' uk! Enorm gefeliciteerd en wat super dat het allemaal goed is gegaan, ondanks het idee dat ze aan de kleine kant zou zijn...

Rust maar goed uit!!!

5. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Lekker geslapen? Ik niet echt. Was gisteravond de hele tijd al onrustig. Werd er echt chagarijnig van...bleh geloof dat ik het een beetje zat ben!!
    Maaaaaar goed het is mooi weer dus we genieten nog maar een dagje ervan!

@wesdaan, wat mooooi!! het lijkt inderdaad ook een heel klein meisje! Nacht wat goed gegaan en hoe voel je je?
    IK WIL OOK!!!!!

Nog geen babynieuws verder?

Bah geloof dat ik weer chagarijnig word!! Ga eerst maar es even met de honden wandelen!

6. Dora en Boots

@Rianne, hier hetzelfde hoor. Word ook moe van mezelf en ben onrustig. Terwijl het nog wel een dikke drie weken kan duren. Bleh.

Vond het eerst allemaal wel best, maar met alle kwaaltjes die ineens opkomen en de ontzettend moeheid is dat eigenlijk 1 van de weinige keren dat ik er een beetje doorheen zit.

Hopen dat ik me vanaf vandaag weer beter voel en het weet even beter vol te houden is. Zo genoeg geklaagd,haha!;)

Gaan jullie met het mooie weer nog wat leuks doen vandaag?:)

7. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    @WesDaan, inderdaad een ieniemienie! Ben blij dat ze het goed maakt. :) Ik geef wel eerlijk toe dat ik een beetje 'schrok' van de foto, heb je er nog meer? :D Fijn dat de kraamhulp ook top is; dat lijkt me wel erg eng (een vreemde die je huis 'overneemt').

@Rianne, ugh - het zat zijn speelt hier inderdaad ook enorm op. Ik weet dat ze nog even moet blijven zitten, maar sjongejonge, wat mis ik het om normale dingen te kunnen doen etc.

@Natas, hier nog bezig met een nieuw aanrechtblad te plaatsen (komt een hoop meer bij kijken dan gedacht) en veel schoonmaken.

Ohh, haha ik heb m'n bed op klossen gezet en sodeju... het is echt enorm hoog!! Heb er een krukje bij om in en uit bed te komen hehehe. M'n hond vind het erg leuk, want hij heeft er een geheim plekje bij. ;)

Zo ziet het er uit:

Bekijk bijlage 187088

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @luncy, leuk beb, volgens mij hebben we de zelfde. en idd wat een hoogte he! bij mij staat er ook een krukje naast!

@wesdaan, wat een poppetje! gelukkig gaat alles goed met jullie beide!

hier al vanaf donderdag regelmatig harde buiken, kramp in benen en gister onderin mn buik steeds een soort van steken. maar niets lijkt er op dat het al begonnen is.
    gister op t fam weekend geweest, om te eten slapen doe ik toch liever in mn eigen bed. gelukkig zitten ze dit x 20min bij ons vandaan dus was goed te doen. en iedereen wil natuurlijk weten hoe t met je gaat en krijg je van iedereen bevallingsverhalen te horen. allemaal leuk en goed bedoeld hoor maar die adviesen pfff werd er gek van!!

x

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He meiden,

Wesdaan wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat met jullie kleine meisje en dat ze al zo goed eet. Mooie fotos, ik denk dat ze echt net geboren was toen je die maakte? ze kijkt wel al wakker de camera in :).

mbtc, mensen hebben idd altijd van alles te vertellen en adviezen ed. pffff, of dan krijg je verhalen als vroeger ging dat niet zo of toen deden we dit. Tja, en nu doen we dat anders ;). Als we alles blijven doen als vroeger........ik hoor ze ook niet klagen als ze de was in de machine kunnen doen ipv op de hand.

Lunacy, hoog he dan ineens je bed. Ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind. Maar ik kan nog gewoon mijn bed zo instappen. Ik ben 1.81. Maar met een krukje is het denk ik ook wel prima te doen. Hoewel ik wel de eerste nacht iets had van, hoop dat ik er niet uitval. (ben nog nooit uit mijn bed gevallen maar oke. waar je je dan al niet ineens druk om kan maken).

natasch 23, hoop dat je je beter voelt vandaag. Nog even volhouden. De laatste loodjes wegen het zwaarst. wij gaan vanmiddag een terrasje pakken met vrienden. En jullie?

Rianne 85, vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Ik herken het wel hoor. Gelukkig heb ik vannacht goed geslapen. En dan het gevoel van ik wil ook! Pffff, graag. Ik hou me aanbevolen. Maar ja, hou me ook maar voor dat het nu iig niet langer meer dan twee weken kan duren. Moet zeggen dat het me wel steeds meer rust geeft, naarmate de uiterste datum dichterbij komt. Nog even volhouden en die tijd vind ik nog wel te overzien. Maar ja, dat zeg ik nu.......

Mijn man heeft eergisteren heel mooi mijn teennagels bij gelakt, ha ha. die moeten er ook mooi uitzien natuurlijk.

Ik ben benieuwd wanneer er weer nieuw babynieuws is..........

liefs

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @WesDaan: wat een lief, mooi meisje zeg! Wat fijn dat alles goed gaat bij/met jullie :)

@Lunacy: jaaaa, voel je je ook net de koningin in dat hoge bed? :D

@Joan: vandaag je uitgerekende datum! Teleurstellend dat baby er nog niet is?

@mbtc: al die adviezen, pppffffffff...sommige mensen kunnen echt niet bedenken dat je daar niet op zit te wachten he ;)

@Rianne/Natas: niet altijd even lekker in de velletjes he....herkenbaar hoor. Het is echt waar wat ze zeggen over de laatste loodjes he ;)

@hier: vanochtend van half 9 tot 11 harde buiken met opkomende pijn gehad, lichte weeen? Eerst regelmatig om de 10 minuten. Toen onregelmatig om de 5, 7, 8 minuten. Na douchen hield het aan met 6 minuten ertussen. En toen ik ging ontbijten stopte het op een paar harde buiken na ;) Dus, we wachten gewoon verder en ondertussen bak ik cupcakes :D

11. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo allen,

Ook ik ben met tijden niet te genieten (echt super humeurig!!!). Ik heb nu wel de komende twee weken helemaal volgepland; in de hoop dat ik me niet ga vervelen.

Ik ben benieuwd wie de volgende is. Ik zal het niet zijn. Dit klinkt misschien echt superstom, maar ik weet niet eens wat 'harde buiken' zijn. Volgens mij heb ik die nog nooit gehad. Ook bij mn vorige zwangerschap niet. De gynaecoloog vroeg er ook al naar; ik zei: 'ik heb geen idee'. Wellicht dat het nu wel aan het indalen is; mn kleintje. Alles wijst er iig op dat het wee flink over zou kunnen gaan lopen.

Grappig om te lezen dat sommigen hun teennagels laten lakken hahaha. Volgens mij kan ik dat zelf ook niet meer!

Geniet van t weer (voor zover mogelijk!)

Jo

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hey meiden!

idd was ze net geboren op die foto! en idd gelijk wakker ;)
    Hier een foto van vandaag ;)
    gepoetst en al bij haar grote broer op schoot ;)

Als ik straks wat meer puf heb zal ik weer reageren op jullie verhalen;)

Groetjes...

13. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @WesDaan: Wat een supermooie foto!!! Wat een mooie kleertjes heeft ze aan zeg. Wist je al dat het een meisje zou worden? Ik kan nu niet meer wachten (oke, het moet). En wat ontzettend lief met broerlief!

Iets anders: ik zit net op de bank en voel dat mn baby de hik heeft. Normaal gesproken voel ik dat helemaal onderin, maar nu voelde ik het juist helemaal bovenaan mijn buik. Is dat iets om me zorgen om te maken? Kan het dat de baby gedraaid is? Of is dat onzin en kun je de hik gewoon overal voelen? Het viel me gewoon opeens op. Anders donderdag naar de gynaecoloog... maar dat duurt dan voor mn gevoel nog zo lang. Zijn er nog andere dingen waar ik op kan letten als ik vermoed dat t in stuit ligt? Ik voel sowieso nooit waar het hoofdje enzo zit...

14. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @ Joan jij bent over de uitgerekende datum!! Vervelend of niet?
    Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik nog zo lang moet.

@Annedore Kunnen inderdaad licht weeen zijn, voorweeen ... spannend!!!!!

@ Jolene, als je je zorgen maakt zou ik even bellen! Zij beoordelen dan wel of je kan komen of moet wachten tot donderdag/ Durf er niks zinnigs over te zeggen. Hier ook altijd de hik onderin...
    Heerlijk trouwens toch dat je geen harde buiken hebt!!!

Hier werd ik gister gebeld door schoonfamilie om er even op uit te gaan, dat dus gedaan en was heerlijk om even ergens anders te zijn! Even terrasje gepikt, boswandeling en heerlijk uiteten!
    Het nadeel is dat ik vanacht echt heel lang wakker heb gelegen met voor? weeen, of gewoon last van mijn darmen door het vele eten!
    Heb nu nog steeds last en echt mijn liezen doen pijn!
    Vriend wou vanochtend bijna thuis blijven omdat hij vandaag 2,5 uur van huis zit maar heb hem wel weggestuurd. Zal wel wat mee vallen, alleen herken dit gevoel niet bij de andere twee.

Ik dacht dat het vandaag nog heel mooi weer zou worden, lijkt mij wat herfstig hier en de bomen worden gauw kaal!

@wesdaan een hele drukte met kraamvisite of valt het mee?

15. Dora en Boots

Hoi allemaal!

Hier nog helemaal niks aan de hand, voel me gelukkig wel een stuk beter. Vandaag dus even wat actiefs doen met de kleine meid.

@Lunacy: Zo, das hoog,haha! Dat scheelt dat hier alleen mijn kraambed omhoog komt. Grappige stofzuiger trouwens.:D

MBTC/Annedore:
    Allebei al voorwerk dus, hopen dat het doorzet of in ieder geval iets doet. Hier voel ik niks.;)

Wesdaan:
    O, wat een lieve foto zeg! :)

Jolene: Hmm, voel de hik eigenlijk altijd onderin.Maar denk toch haast dat je het met deze termijn moet hebben gevoeld als het gedraaid is?
    Wanneer moet je weer voor controle? Dan kunnen ze even goed voelen,zou toch wat zijn!:p

Joan: 1 dag overtijd! Word je al ongeduldig of valt het mee? Of ben je stiekem al bezig?:D;)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Jolene: ik voel de hik onderin en bovenin. Hikken doe je met je torso he, en niet met je hoofd. Dus ik voel voornamelijk zijn ribbenkastje bewegen en die zit toch meer bovenin mijn buik dan onderin. Zijn koppie ligt beneden en als ie de hik heeft voel ik het onderin maar soms :) Maak je maar niet te druk! :)

@Natas: fijne dag vandaag met je kleine meid!

@Rianne: jaaaa, wat fijn even eruit! Leuk hoor :) En ook voorwerk waarschijnlijk, hopen dat het wat 'gratis' ontsluiting heeft opgeleverd :)
    Ik kijk trouwens echt uit naar het herfstweer. Eindelijk weer eens normale temperaturen in huis. Als de zon hier op het raam schijnt, zoals gisteren en de hele week ervoor, dan is het hier gelijk 27 graden en dan heb ik alles dicht! :$ Ook in de slaapkamer is het dan zo.....nou moet er niet aan denken om in mijn kraamweek dat te hebben ;)

@WesDaan: ik kan de foto niet zien :(:(

@Hier: gister alleen nog wat harde buiken gehad, verder niks. Wel al de geboortecupcakes gebakken en versierd :) Vanmiddag weer controle bij de gyn! Ben benieuwd :)

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden,

Ik zie dat er al een aantal dames zijn met gerommel in de buik? spannend hoor, maar kan ook nog heel lang aanhouden.......

Jolene, over dat hikken zou ik het echt niet weten. Ik voel niet vaak dat mijn baby de hik heeft. Maar bij mij ligt de placenta ervoor. Als ik het wel voel dan voel ik het vaak onderin aan de zijkant. Denk dat daar het ruggetje dan ligt. Je kan altijd even bellen als je het niet vertrouwt.

Annedore, lekker dat je de cupcakes al klaar hebt. Heb je er stiekem ook lekker van gesnoept? ;) hoe was de controle bij de gyn vandaag?

Natasch lekker dat je je weer wat beter voelt. Heerlijk er op uit dus vandaag...... Hoop dat het weer nog een beetje bijtrekt. Zou vandaag de laatste echt lekker warme dag worden, maar.....

Rianne 85, wat lief dat je vriend niet weg wilde. Is voor hen toch ook erg spannend en dan 2,5 uur weg zitten. Snap dat hij dan met gemengde gevoelens weg gaat. Maar kan nog zo lang duren. Fijn dat je gisteren een leuke dag hebt gehad.

Wesdaan, wat een knappe kindjes heb je. Heerlijk zo je meisje bij je mannetje. Ziet er echt heel schattig uit. Alles gaat nog steeds goed? begin je al te wennen aan het nieuwe ritme? Hoop dat je je snel weer wat energieker gaat voelen.

Hier gaat alles nog steeds rustig aan. Ik moet zeggen dat ik me er de laatste dagen hele goed bij neer kan leggen. Daarvoor kon ik echt niet wachten maar nu heb ik er meer rust bij. Ben wel heel neiuwsgierig hoor!!! en kan niet wachten mijn kindje eindelijk in mijn armen te houden en te kunnen knuffelen en zien en leren kennen ed. Maar weet dat het nu niet langer meer dan uiterlijk 1 week en 6 dagen gaat duren. Dat gefet voor mijn gevoel de controle weer een beetje terug. Dat maakt het wat makkelijker. En, ik hoef nu sowieso niet tweede kerstdag te werken........ Anders had ik die dag weer moeten beginnen na mijn zwangerschapsverlof. Dus bekijk het van de positieve kant. Ha ha. als ik de 6de beval hebben we gratis geboorte kaartjes en als ik de 9de beval hoef ik dit jaar niet meer te werken. Als ik eerder beval heb ik mijn kindje. Dus allemaal positief, ha ha. (eigenlijk wil ik het liefst gewoon mijn baby ;)).

Gisteren een heerlijk dagje gehad. Even lekker een terrasje gepakt en daarna nog uit eten. Heb een flink stuk gelopen, want dacht wie weet wekt het wat op. Mara nee, baby zit er nog steeds. Maar wel een heerlijke, leuke dag. Mannetje wordt wel erg ongeduldig. Die ging met tegenzin zijn werkbroek maar wassen want het zag er naar uit dat hij toch gewoon moest werken deze week. Vind ik wel leuk om te zien dat hij daar nu ook zo mee bezig is.

nou meiden, ben benieuwd.....

x

18. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @allemaal: A.s. donderdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Ik heb het idee dat het toch wel eens gedraaid zou kunnen zijn, die kleine is steeds zo in beweging dat ik echt een hele draai niet als 'bijzonder' zou hebben ervaren. En ik voelde net de hik toch weer bovenin mijn buik, terwijl eerder onderin. Ik ga het ziekenhuis niet bellen, want ik heb liever niet dat ze dan een poging doen het te gaan draaien. Dan ga ik liever voor een keizersnede (klinkt sommigen misschien wat raar in de oren, maar toch...) Ik vind de bewegingen ook wat anders dan eerst, meer een soort rare druk en steken op mn blaas. Maar misschien beeld ik het me allenaal wel in. Afwachten tot donderdag maar, dan laat ik het jullie ook weten!

@Joan: Wat super dat je er zo positief instaat! Je weet nu ook iig dat het ergens de komende dagen geboren gaat worden. En er druk over maken heeft weinig effect (is mijn ervaring). Zet m op!

@Annedore: Waarschijnlijk een wat stomme vraag, maar als je nu al de cupcakes bakt, zijn die dan na de geboorte wel goed? Ik bedoel; stel dat je 42 weken loopt...

Hier nog ff wat grappigs: Aangemoedigd door jullie 'bed-op-klossen' foto's hebben manlief en ik de klossen er gister ook maar onder gezet. HAHAHA: Dat was echt een RAMP! Het hele bed wiebelt; we hebben allebei slecht geslapen. Het was gewoon wachten tot de pootjes het zouden begeven. Het is een heel zwaar bed van de Ikea. We zetten de klossen nu maar onder het logeerbed om de klossenplicht te vervullen; ik ga in de kraamtijd gewoon lekker op mn eigen bed. Dan maar niet op de goede hoogte. Ik weet dat het de vorige keer ook al problemen opleverde, ons bed. Het bed heeft ook nog eens een hele hoge achterkant...

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Jolene: ik heb de cupcakes ingevroren ;)

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Update van gyn: alles in orde met mama en baby. Hij wordt op dit moment op 8 pond geschat ;)
    Volgende week dinsdag gaan we een datum voor (poging tot) inleiding prikken :)

Deel Deze Pagina