Oioi, zijn we weer... @mbtc, jaaa adviezen zijn zó vervelend! Het is heel leuk en aardig bedoeld allemaal, maar sommige mensen dwingen je haast hun ideeën op. Ook werd ik door veel mensen raar aangekeken omdat ik geen zwangerschapscursus of borstvoedingsles of wat dan ook volg/ga volgen... ik laat het gewoon liever op me afkomen. Punt! Maar hoe is het nu met de harde buiken, al babynieuws? @Joan, haha over dat je bang was om uit bed te vallen... een vriend van me kwam op bezoek en vertelde me een grappig weetje. Hij zei dat de kans dat een val uit het bed je fataal wordt net zo groot is als dat je geraakt wordt door bliksem. Dat was best geruststellend. Oh en trouwens, hahaha ik heb net mijn voeten even een beurt gegeven... sjonge, ik was na één voet helemaal uitgepuft! @Jolene, ik heb ook geen idee wat harde buiken zijn! Ook nog nooit gehad... Maar is je kindje nu pas aan het indalen? Dat is vrij laat of niet? Mijn kleine heeft ongeveer vijf keer per dag de hik ('t is een schrokkie blijkbaar), maar dat is bijna altijd onderin... misschien ligt de beeb op zo'n manier dat 'ie zich bij elke hik afzet en je het daarom bovenin voelt. @WesDaan, aaaah wat vertederd zo bij 'r grote broer op schoot. Wat vindt 'ie van z'n nieuwe zusje? En hoe gaat het nu met de kleine meid? Je zult nog wel helemaal op een roze wolk zitten... herstel je zelf ook goed? @Rianne, hoe gaat het met de rommelende buik? Mij valt op dat scherp eten (waar ik erg van hou) de laatste dagen niet meer zo goed valt. Vrijwel meteen na het eten zit m'n buik dan letterlijk in de weg. @Natas, dankjewel haha! Ik ben apetrots op m'n Hetty en we brengen momenteel wel een paar keer per dag tijd met elkaar door. Dus ook nog niets aan de hand bij jou? Bedoel je qua harde buiken/andere klachten of ook nog lekker topfit? @Annedore, wat leuk dat je al geboortecupcakes hebt gemaakt! Ik vroeg me inderdaad ook af hoe je die goed wilde houden, maar ik las het antwoord verderop al. Wat spannend dat je dinsdag een datum gaat prikken voor een inleiding. Met een beetje mazzel komt 'ie er al eerder uit en doet de natuur z'n werk. @allemaal, het komt nu echt dichterbij hè... ik had gisteravond om elf uur de schaamtevolle gebeurtenis dat ik heel hard moest niezen en een halve liter 'water' verloor!!! Ik schrok me wild en m'n vriend hing voor ik het wist al aan de telefoon met de vlos. Ze kwam natuurlijk binnen een half uur langs, maar het was natuurlijk gewoon urine dat ik door de druk verloor. Hahaha, dat was wel erg grappig. Heel vreemd ook, maar ik had gisteren ook nog niet het gevoel 'er klaar voor te zijn'. Zijn jullie trouwens nog een beetje actief? Ik heb het hele weekend lopen klussen en vanmorgen heb ik een paar kilometer met de hond gewandeld. Wel gun ik mezelf nu eindelijk dutjes of een uurtje plat, dat scheelt een hoop!
@Lunacy; Je klinkt nog lekker actief, een paar km wandelen pfff... Maar idd: gun jezelf de slaapjes tussendoor, dan ben je voor de rest lekker wakker. Moet je natuurlijk wel 's nachts lekker kunnen slapen. Fijn trouwens dat ik niet de enige ben die geen 'harde buiken' heeft; ik hoor zoveel zwangere vrouwen er over... Is 36 weken zwanger en nog niet ingedaald laat? Ik vermoedde al zoiets, snik... Ik weet t eerlijk gezegd niet meer van mn dochter. Ik weet alleen dat t heel lang heel hoog zat. @Annedore: wat een uitvinding! Daar had ik zelf dus nooit rekening mee gehouden...
nee hier nog geen baby nieuws al vind ik die harde buiken nu toch wel vervelend worden en heb ik echt zo iets van ehh ga eens wat doen ofzo! maar frummel is nog druk dus denk dat ie nog ff blijft zitten! ik heb vorige week cake voetjes gemaakt en ingevroren. als frummel geboren is komt er van die spuitroom op met de juiste kleur muisjes. denk dat pappa dat nog wel kan maken en ga van de week nog kleine muffins maken en invriezen voor de visite. de voetjes zijn om op zn werk uit te delen. hoop dat ze er niet meer al te lang liggen morgen weer op controle bij de vk, daarna afgesproken met iemand van cursus ff haar dochter bewonderen. zo ben ik er ook weer ff uit!
Zo hallo allemaal! Goedemorgen! Onze grote broer ligt nog heerlijk op bed, maar de kleine meid is vanaf half 7 wakker en wilt echt even niet slapen, dus zit al vanaf die tijd beneden languit op de bank. En ik dacht goh kan wel even uitgebreid reageren totdat de kleine man wakker wordt Ik heb niet helemaal alles terug gelezen heb een hoop gemist van al jullie verhalen maar de laatste blz zal ik op reageren @ Rianne: Heel veel mensen weten nog niet dat we een dochter rijker zijn. Naaste familie wel, maar ik wilde eerst Wesley goed laten wennen voor we iedere keer een huisvol visite hebben. Opa's en oma's en ooms en tantes van onze kinderen zijn gweeest maar voor de rest krijgen we vandaag de geboortekaartjes binnen dus die zullen ze morgen hebben en dan zal er vanaf volgende week regelamtig visite komen. Ik vind het wel lekker om rustig bij te komen in de kraamtijd, ik heb dat echt wel ff nodig. Moet zeggen dat ik me steeds beter voel. En steeds meer energie krijg. @ natas: Gisteren nog een leuke dag gehad? Wat heb je gedaan met je meissie? Was niet zo heel mooi weer, stond veel wind ( hier ). @ Annedore: Spannend dat je volgende week een datum gaat prikken zodat je kan bevallen. Misschien komt het nog wel spontaan voor die tijd. Lekker dat alles goed gaat. @Joan: spannend jij bent echt overtijd, en hebt niet meer de rek van zoveel weken. Lekker hoor. Gelukkig voel je je nog redelijk goed. @Jolene, Ik voelde de hik ook regelmatig bovenin. Pas toen ze echt goed ingedaald was voelde ik het ook onderin. En de ene keer was het krachtiger dan de andere keer. Inprncipe gaat het hoofdje ook niet heen en weer he met de hik maar is het meer de romp die op en neer gaat. Meiden de grote broer wordt ook wakker dus als ik straks nog even tijd heb zal ik nog ff verder gaan Neit teveel typen tussendoor anders kom ik nooit meer bij...
Zo ik heb weer even tijd. De kraamzorg is met Wesley even naar buiten een blokje om. En Liza ligt eindelijk te slapen na vanochtend.. Ze had zulke krampjes, ik heb mijn moeder al gebeld om infacol te halen. Maar verder om op jullie te reageren @lunacy; Ja hij wilt steeds meer van der weten. Eerste 2 dagen vond hij het allemaal eng en wilde niets van der weten, nu wilt hij regelmatig knuffelen en als ze begint te huilen staat hij onderaan de trap om te gaan kijken. Gelukkig slaapt hij snachts overal doorheen dat was een beetje mijn grootste angst maar helemaal geen problemen. Verder tja roze wolk... Daar kom ik wel op terug als alle baby's uit deze groep zijn geboren. Het is allemaal heel leuk, maar ook vermoeiend.. en soms wil je gewoon liever helemaal niks. Ik heb van de week mijn kraamtranen gehad en voelde me echt vreselijk, zo moe zo moe en ellendig. Maar mijn lieve man heeft moed in gepraat en na een uurtje slapen was ik de ellende weer vergeten. Verder heb ik nu behoorlijke last van stuwing wat er ook bij hoort natuurlijk... Dus tja roze wolk? hihihi nee die komt nog als alles weer een beetje op de rit is @jolene; bij een eerste zwangerschap heb je vaak ook geen harde buiken, vaak bij een 2de wel omdat alles al wat zwakker is in je buik ( spieren en banden e.d.) waardoor het sneller teveel wordt als je wat doet. Ik heb het bij mijn eerste ook niet gehad maar bij Liza zat ik met 19 weken met geregeld harde buiken. @mbtc; Wat leuk bedacht cake voetjes erg creatief ik zit me net te bedenken dat ik nog niet eens beschuit met muisjes heb gegeten maar daar en tegen wel een hele lekkere welkomsttaart die een vriendin van mij heeft gemaakt in de bakkerij. En hoe was het bij de VK? is er al schot in de zaak Doen de harde buiken wat? Nou meiden tot horens! en ben benieuwd wie de volgende is..
Tss, heel verhaal getypt en is nu ineens verdwenen. Sorry geen zin meer om overnieuw te beginnen. Hier gaat verder alles goed, vannacht wel even buikpijn gehad en vanmiddag ook wat krampen. Maar zet verder niks door. Vriendin is vannacht bevallen (we schelen drie dagen) en nu wil ook graag! Bij jullie al iets aan het rommelen dames? @wesdaan,Hier was ook niet echt een roze wolk te bekennen na de geboort van de oudste. Ga er dus ook niet vanuit dat die er direct is.
he meiden, mbtc, wat een leuk idee die cakevoetjes. Creatief hoor. hoe was de controle vandaag? lunacy, dat van dat niezen herken ik wel. Bij mij komt er dan niet zoveel vrij maar wel een klein beetje. Mijn man weet precies wanneer dat is. Dan hoort hij me eerst niezen en daarna shit zeggen. Hij moet er altijd erg om lachen. Of als ik nies vraagt hij of ik het droog gehouden heb. Wel spannend dat je dacht dat het misschien vruchtwater was. Had je nu je kleintje gehad als het wel zo was. Annedore, fijn dat alles goed was bij de gyn, mooi gewicht 8 pond. Spannend dat jullie volgende week over inleiden gaan hebben. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. lunacy, ik kan me op zich nog wel gewoon goed bewegen. doe dus eigenlijk gewoon alles nog behalve dan stofzuigen. Hebben het weekend ook gewoon in de tuin gewerkt (merk wel dat het me wat meer moeite kost), lopend naar de stad ed. Ik vind die beweging af en toe wel lekker. Maar heb er ook geen moeite mee om een dagje op de bank te hangen . Jolene, wat een gedoe met jullie bed zeg. Kan me voorstellen dat je er niet bepaald relaxed in ligt als hij zo wiebelt. Goede oplossing nu toch. Wesdaan, Fijn dat Wesley steeds meer naar zijn zusje toetrekt. Lijkt me leuk om te zien. Jammer, dat ze zo last heeft van krampjes. Hoop dat infacol gaat helpen. Ja, die kraamtranen heb ik over gelezen. Hoop dat jullie snel je draai gevonden hebben als gezinnetje en jullie heerlijk op die roze wolk terecht komen........ Hier nog steeds alles rustig. Heb vandaag wel erg last van maagzuur. Dat is echt zo vervelend......... Vind het ook wel jammer dat het toch minder mooi weer is. Merk dat het wel een beetje op mijn stemming slaat. Ik krijg nu echt heel veel telefoontjes en smsjes ed van mensen om me heen die willen weten of er al wat is of dat ik al wat voel. Moet zeggen dat het me heel irriteert. Als de baby er is horen jullie het echt wel mensen!!!! :x x
@Joan; t zou mooi voor je zijn als t een dezer dagen spontaan op gang kwam. Ik duim voor je! Je staat er nog wel lekker relaxed in, super! @allemaal: ik ben heel benieuwd wie dr allemaal bevallen volgende week! Ik hou jullie in de gaten hahaha, dat klinkt wel weer erg 'Big Brother'-achtig. Hier geloof ik bij nader inzien dat t toch niet in een stuit ligt, maar gewoon nog heel hoog en met t ruggetje naar boven. Heb wel een voorgevoel dat t bij mij heel laat gaat komen. Week 38 gaan ze kijken of de baarmoedermond al aan t rijpen is, maar dat zal wel niet vermoed ik. Zucht; ik word daar een beetje moedeloos van...
de controle vandaag was goed. bloeddruk was prima, heeft nog wel eiwitten gecontroleerd. de uitslag was iets groener dan de vorige x maar nog wel in het goede gedeelte. moet gelijk bellen als ik iets van hoofdpijn o.i.d. krijg. ben vandaag op kraamvisite geweest bij iemand van gym. nu wil ik ook mn kindje hebben! zo lief klein en schattig meisje van 2.5week oud! ik ben er klaar voor!!
@Jolene, vreemd genoeg slaap ik de laatste paar nachten soms wel 3 uur achter elkaar!! Dat is al lang geleden, zou ik krachten aan het sparen zijn voor de bevalling................ hope so! Ik hoor inderdaad ook iedereen over harde buiken, maar af en toe na een hoogtepunt een kortstondige samentrekking en daar blijft het bij... ^^ Maar in week 38 gaan ze kijken of de bmm begint te rijpen? Kunnen we onze kerels niet een spoedcursus gluren aanleren? Weer zo'n mijlpaal die heeeeel ver weg lijkt zo, of niet? @mbtc, cakevoetjes? Tegek! Wat zijn jullie allemaal creatief met bakken, bij mij mislukt altijd alles... ik laat een vriendin een taart maken en cupcakes prepareren... hubby hoeft al helemaal niet in de keuken te staan, want het enige dat hij kan maken is een tosti en pasta. @WesDaan, wat fijn dat de situatie ook voor de kleine grote man wat normaler begint te worden. De vermoeidheid en de veranderingen hebben natuurlijk ook een grote impact op hem. Gelukkig zijn de kraamtranen weer verdwenen. Ik kan er (nog) niet over meepraten, maar hopelijk kan ik ze ontwijken... dat je bij de eerste vaak geen harde buiken had wist ik ook niet; ik kreeg een beetje het idee dat het de standaard was (inspannen-harde buik). @Natas, ohhh dat moet wel erg beginnen te kriebelen nu je vriendin je voor is. Hopelijk heeft ze geen horrorbevalling gehad die ze tot in elke detail met je wil delen haha. @Joan, hahaa jaaa ben ook nog steeds grieperig en zowel met hoesten als met niezen betekent het vaak dat ik nieuw ondergoed aan moet trekken. Maar toen we de vlos hadden gebeld kwam er echt bijna een hele plas uit, ik schrok me wild... toch best lief trouwens van alle mensen die interesse tonen in jullie kleine? Ik snap dat dat gebel en gesms vervelend wordt op den duur, maar ook wel erg attent. Zolang ze maar allemaal op kraamvisite komen met cadeautjes *gniffelgniffel*.
Ohh, ben helemaal vergeten mijn update te posten en ik zie net dat mbtc ongeveer tegelijk heeft gereageerd. Aaargh, een kleine meisje van 2,5 week... kun je het je voorstellen dat jij/wij dat allemaal hebben binnen een maand? De hele wereld op z'n kop, sjongejonge ik kan ook niet meer wachten! Wat betekent het als je een groene uitslag hebt bij eiwitcontrole? @allemaal... Hier is er nog steeds niets aan de hand... vandaag een paar keer op en neer naar de vuilstort geweest, wat schoongemaakt en kasten verschoven, cadeautjes gekocht voor en met m'n hondje i.v.m. dierendag, boodschappen gedaan blablabla... wat een suffe huisvrouw ineens, haha! Wel ligt de pluis zo ontzettend laag met 'r koppie dat ik af en toe het idee heb dat ze tussen m'n knieën hangt.
@luancy, ik moet plassen over zo'n stickje die kleurt dan van heel licht groen tot donkergroen, aan de hand daarvan kijken ze dus of je te veel eiwitten in je urine hebt zitten. mijn werd groener dan de vorige test dus er zitten meer eiwitten in mn urine dan vorige week maar nog niet te veel. en ik kan me niet voorstellen dat ik straks in een ziekenhuis bed ons kleintje er uit aan het werken ben laat staan dat we straks een mensje in dat kleine bedje hebben liggen waar wij de rest van ons leven voor moeten zorgen! het word met de dag spanneder!! zij (van cursus) had een knuffel gekregen met de geur van vruchtwater (kan de kleine lekker bij slapen) maar jeetje wat ruikt dat zoet zeg, lijkt wel een snoepje! wisten jullie dat het heel erg zoet ruikt? werd er een beetje misselijk van :S
@mbtc: Een knuffel met vruchtwater?!?! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Persoonlijk vind ik het nogal 'vies' klinken... maar het is vast heel 'natuurlijk'? OOw, lees net dat er staat: 'de GEUR van vruchtwater', klinkt al iets beter... Ik heb trouwens geen idee hoe vruchtwater ruikt... @lunacy: wat heeeeerlijk drie uren achter elkaar!! Je klinkt trouwens ook best fit! Geloof t of niet: ik heb gewoon vannacht een hele nacht doorgeslapen, het is een wonder. Ik heb vanochtend staan juichen naast mn bed (ook in de hoop dat spontaan vliezen zouden breken, maar helaas)
Ooohh, wat een heerlijke verhalen over huishouden en lekker slapen. Ik ben niet jaloers hoor Ik ben weer moeier uit mijn bed gekomen dan ik er in ging Heb ook niet zoveel zin om uitgebreid te reageren, maar heb wel gelezen Fijn dat het nog goed (genoeg) gaat met iedereen! En idd...niet lang meer en dan hebben we allemaal ons kleine droppie in onze armen en dan wordt dit topic vast uitgestorven Dan zijn we veel te druk met 'troetelen' met onze beebjes
Goedemorgen dames, Hier nog niks aan de hand, vandaag een rustig dagje omdat meisje naar de go is. Kan ze even lekker spelen en ik uitrusten. Morgen de kennismaking bij de peuterspeelzaal. Ben benieuwd hoe ze het vind. @Lunacy Herkenbaar,de kleine ligt nu ook erg laag en dat voelt af en toe gewoon een beetje ehh vreemd,haha! @ Jolene Jaloers! Een hele nacht geslapen...Ben er denk ik wel vijf keer uitgeweest, waah! Valt hier geen peil op te trekken. @Annedore: Vervelend is dat,als je nog zo moe bent. Het is hier in ieder geval weer om met een dekentje op de bank te liggen. Lekker rustig aan doen vandaag! @niezen en plassen: Ai, herkenbaar. Lig op de bank, HATSJOEEEE en een plek op de bank en een natte broek. Schaamde me echt kapot,hahaha! Gelukkig was alleen man in de kamer.
@jolene, ja de geur van vruchtwater. schijnt dat disney dat heeft ontwikkeld met een parfumeur (of hoe noem je iemand die parfum maakt??) ze was erg enthousiast en dat moest ik echt even ruiken. werd er misselijk van, zo schijnt je kindje ook de eerste dagen te ruiken als het niet in bad gaat. laten jullie je kindje gelijk wassen of laat je het huidsmeer intrekken na de geboorte? @niezen en plassen heeeeeeel herkenbaar. ik nies zo'n 100x per dag ongeveer. naja heel erg veel gewoon aanvallen van 6a7x achter elkaar. en dan is het heel moeilijk om je bekken goed aan te spannen. heb ook een matje op de bank liggen zodat ik geen vlekken maak haha. mn moeder belde net. die wilde frummel ff toespreken, dat t er nu toch maar wel uit moet komen omdat ze zo nieuwschierig is!! en mn vader belde gister avond nog ff om te vragen hoe het ging. en volgens de tamtam op zn werk was ie al opa geworden, dan moet ik frummel ergens verloren zijn want zo ver ik weet zit het er nog steeds in leuk van die "roddelende" collega's haha. hier vandaag lekker rustig dagje al ben ik dat "wachtbankje" nu wel zat hoor. en iedereen wilt weten of je al wat voelt. of het allemaal wel goed gaat. argh! mensen laat me gewoon ff met rust! nu dat nog tactvol overbrengen aan de mensen die bellen....
Hallo meiden! Het is nog lekker rustig bij jullie verder. Trouwens zal ik jullie een tip geven De nacht dat mijn vliezen braken hadden wij van te voren nog ff geklust Wie weet helpt het bij jullie ook. Door het sperma wordt de baarmoedermond rijper Dus als je nog zin hebt
@wesdaan, paar dagen geleden nog geklust. helaas heeft t bij ons geen resultaat gehad misschien moeten we het nog een x proberen......
nog geen tekenen van een aankomende baby. Jammer hoor...... Hier is ook alles nog rustig. Idd al een aantal keer geprobeerd om met klussen iets op gang te brengen maar mag hier niet baten. Ook actief bezig geweest in de tuin en wandelen ed. Helaas....... (o ja, bij de cursus samen bevallen, gaven ze aan dat je dan minstens 4 keer achter elkaar sperma moet hebben om effect te hebben. Zei toen al dat ik daarna (als de bevalling dan op gang komt) zeker niks meer aan mijn man zou hebben als hij het al presteert om 4 keer achter elkaar te komen . leuk weetje toch?) Ik wist wel dat vruchtwater zoet ruikt (ergens gelezen). Kan me er wel wat bij voorstellen dat het voor een baby geruststellend kan zijn. Maar voel nu niet bepaald de behoefte om zo een knuffel te gaan halen. Ja, raar idee dat iedereen van ons binnenkort een baby in de armen heeft. Zo spannend!! nou hier ook nog steeds niets...... Morgenochtend naar de verloskundige en ik denk dat we dan een afspraak gaan maken voor strippen. liefs
Hey dames, Hier ook weer een bericht van mij. Ik reageer niet op iedereen persoonlijk maar hou het even algemeen. Vruchtwater is inderdaad zoetig, heb bij beide gebroken vliezen gehad. Bij de oudste een hele plas en de tweede kleine beetjes. Je weet vaak wel wanneer het urine is of vruchtwater, al moet ik zeggen dat ik laatst boodschappen aan het halen was en toen niezen, hele broek nat hahahah heeel herkenbaar dus!! Thuis rook het niet echt naar urine maar dacht wel dit is geen vruchtwater.... . @mbtc Ik denk echt niet dat je misselijk word van je pasgeboren babiebtje hoor, dat ruikt heeeeeerlijk vind ik! Dus niet meteen wassen! Hier deden ze dat altijd de tweede dag. @klussen blehhhhhh daar heb ik echt geen zin in!!! ( en als het dan ook nog niet eens werkt na 1 keer dan begin ik er niet eens aan! hahah ) Voel me echt dik en niet op mijn gemak de laatste 2 weken met mijn buik. En ik heb niet eens zo'n enorme buik, maar goed zit vast tussen de oren. @Annedore, vervelend dat je ook zo moe bent! het zit er bijna op! En dan ben je weer moe van de nachtvoedingen...maar het komt allemaal weer goed hoor! Voor iedereen waar ik niet op gereageerd heb succes met de laatste loodjes....en als ik morgenochtend hier ga kijken wil ik babynieuws hoor!!! Wie gaat zijn best even doen vannacht! Hier wel de hele tijd harde buiken en extreme rugpijn, maar gevoel zegt dat het nog wel even duurt!