36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Wat is het hier stil.....zijn jullie allemaal aan het bevallen ofzo:D;)

2. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Whaha, nee jij?

Ik zit me echt te verbazen over die knuffel met de geur van vruchtwater... Baby's ademen toch niet in de buik, dus dan moet het toch onmogelijk zijn dat ze die geur herkennen? Helemaal als het een placebo-vruchtwatergeur is... Kunstmatig en dus niet van de moeder. Ik breek m'n kop er haast over, maar eigenlijk geloof ik niet zo in dat soort dingen. Volgens mij kun je een beeb net zo goed een knuffel met lavendelgeur geven (bij wijze van). Hormonole verkooppraatjes waar ze ons zwangeren een poot mee uitdraaien. :D *duikt gauw weg voor tegenargumenten*

Hier ook de hele dag al enorme rugpijn, maar heb natuurlijk weer veel te druk gedaan!!

Verder maak ik me ernstig zorgen om m'n hubby, want we vermoeden dat 'ie misschien suikerziekte heeft... Heb een thuistest besteld die morgen komt en dan horen jullie het wel. Ik hoop dat het allemaal meevalt, want ik vind ėėn drastische verandering in m'n leven wel genoeg per keer (lekker ego) :p.

3. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hahahah nee ik ook niet, ik zit voor MOET JE ME NIET WAT VRAGEN(leerzaam voor vriendlief...maar die is er niet!!)

Dat knuffeltje is volgens mij ook dikke onzin...ga ik niet eens over nadenken!

Zie net weer pasgeboren baby's hier op het forum voorbij komen, heeeerlijk ik heb zo'n zin om weer een klein babietje op mijn buik te krijgen!

Wat vervelend Lunancy van je man, kan hij niet gewoon naar de huisarts morgen, zou eerlijk gezegd niet van een thuistest uitgaan.
    Mijn zus heeft suikerziekte, is ontdekt toen ze 18 was, kwam bij de huisarts en moest toen gelijk door naar het ziekenhuis. Ze had namelijk iets van 38 ofzo. Dus heel hoog ( moet tussen 5 en 8 zijn geloof ik) Wil je niet bang praten maar het is best gevaarlijk. Succes ermee!

4. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    M'ja, die thuistest is meer voor mijn gemoedstoestand... Hij heeft een algemene afspraak bij de huisarts staan op maandagmorgen pas (!) en daarna gaan ze pas bloedprikken en waarden nakijken... Dat duurt me te lang, dus ik ben zelf aan het google-en geslagen... Hartstikke fout natuurlijk. :( Het is nu eenmaal zo dat hij nooit echt klaagt en nu al een paar weken niet zichzelf is. Hij traint 3 keer per week in de sportschool, maar herstelt niet (aanhoudende spierpijn), hij heeft al twee maanden een simpel wondje van een wespensteek die niet weggaat, hij mompelt soms dingen die hij niet doorheeft, drinkt erg veel en slaapt megaveel! Vroeger sliep 'ie drie uur per nacht en momenteel is hij na 8 uur nog steeds uitgeput. Mehhhhh. Misschien is het ook wel ouderdom (hij is 27 jaar ouder en dus 51:$), maar ik vrees iets ergers... Ben bang dat 'ie een hartaanval krijgt ofzo. En hij rookt niet, drinkt nauwelijks en we eten echt supergezond...

Ugh, even aan iets blijers denken... Baby's... Hmm, yummie!

Hebben jullie al geboortekaartjes gekozen? Ik wilde het simpel houden en heb een babette harms gekozen waarop je papa en mama ziet met een baby hangend tussen hun in. :D Proefdruk vond ik zeer geslaagd, dus ga niet lopen kloten met foto's en dat soort dingen. Ook doen we er geen gedichtje op, maar dat is meer omdat dat niet zo goed bij ons past...

5. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Bah, knuffels met vruchtwater (of de geur van) doen het ook niet voor mij (of baby). Vind het wel 'bijzonder'.

Hier superzenuwachtig voor de gynaecoloog (straks een afspraak). Weet eigenlijk niet waarom, maar toch. Ze is wel heel aardig hoor, de gyn. Ben ook benieuwd of het nou goed ligt (en evt ingedaald). Ik wacht het maar af met een kop koffie!

Ik hoop dat het goed gaat met je man, Lunacy; suikerziekte lijkt me echt superrot om te hebben. Maar idd: ook omdat je het nu al best druk hebt met alles rondom de baby ed, dan is dat even niet handig erbij te hebben.

Tot snel!

6. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    lunacy wat vervelend van je man. Hoop dat het geen suikerziekte is. Kan me voorstellen dat je 1 grote gebeurtenis per keer genoeg vind.

Jolene, succes bij de gyn. Ben benieuwd wat eruit komt.

Ik ben net terug van de verloskundige. Alles was goed. baby heeft nog genoeg ruimte en bloeddruk was goed. Ik sta voor maandag ingepland om gestript te worden. Dit gebeurd thuis. ze bellen als ze in de buurt zijn. in 50% van de gevallen wekt het een bevalling op. Ben benieuwd. Heb nog een paar dagen om het mijn lichaam op eigen kracht te laten doen maar heb zo het vermoeden dat het toch op maandag aan gaat komen.

x

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Lunacy: dat over ademen in bm en geur kunnen herkennen hebben wij besproken met BV voorlichting. Omdat de baby nml. ook op de zoetige geur van de tepel afgaat de hij herkent. Een neuroloog, ben even zijn naam kwijt, heeft onderzocht dat de geur bij baby's wel is ontwikkeld in de bm. Maar het technische verhaal over HOE dan ivm niet ademen, dat stond niet in dat stukje literatuur :( Maar het is dus echt zo als we deze professor moeten geloven :)

Je man moet idd naar de HA gaan hoor. Mijn gyn (toen ik voor zw.suiker werd gecheckt extra) zei me dat die thuistesten helemaal niet betrouwbaar zijn. En dat het zeker niet getest moet worden met bloed uit de vinger, maar dieper uit de vaten. Alleen als diabetes al is gediagnostiseerd heeft het nut om dagelijks met die vingerprikjes te checken.
    Dus voor jouw gemoedsrust is zo'n thuistest waarschijnlijk juist niet goed ;)

@Jolene: succes bij de gyn vandaag!

@Geboortekaartjes: wij hebben geboortekaartjes laten ontwerpen door een bevriende ontwerper. Alles helemaal zoals wij het willen. Van vorm tot kleur tot lay-out :D Kan niet wachten om ze te versturen :p

Maar goed, wachten zal wel moeten. En dat doen we dan maar weer vandaag. Gelukkig komt er nog een vriendin langs, gaat de tijd weer wat sneller :)

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hier ook nog geen baby nieuws, helaas!

ik had nog nooit van geur van vruchtwater gehoord. maar dat meisje van gym was er helemaal weg van. zelf zou ik het niet zo snel aanschaffen.

@luancy, oh wat vervelend dat je man zo last van kwaaltjes heeft hoop niet dat het suikerziekte is! snap dat 1 grote verandering per jaar wel genoeg is! je krijgt het straks al zo druk met die kleine dan kan je dat er niet bij hebben denk ik zo.

@joan, spannend maandag strippen, hopelijk komt je kindje spontaan dit weekend!!

@annedore, veel plezier met je vriendin vandaag, ff wat afleiding is altijd leuker dan alleen thuis zitten ;)

@geboorte kaartjes, ja ze zijn klaar. hebben met 30 weken een leuke shoot laten doen. heb 2 varianten een roze en een blauwe gemaakt nu en de tekst zelf geschreven. wij zijn ook niet zo van de gedichtjes dus frummel kondigd zich zelf aan. kan niet wachten om de kaartjes te bestellen, enveloppen liggen al geschreven en wel klaar om op de bus te gaan!!

hier rustige nacht gehad, eindelijk een beetje geslapen. wonder boven wonder maar 2x geplast vannacht. gister avond wel weer veel last van harde buiken en steekjes onder in mn buik. wanneer zet het nou eens door?

x

9. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @geboortekaartjes, hier een echte roze of blauwe uitvoering. We hebben wel een gedichtje erop, van onze zoontjes.
    Alleen nog een belletje naar de drukker en dan kunnen we ze dezelfde dag halen.

@Jolene, succes bij de gyn! Ik moet om half 12 naar de VK...

@Joan, ik hoop voor je dat de bevalling voor maandag op gang komt! Maar je hebt je er zeker nu een beetje bij neergelegd dat het wat 'langer' duurt?

Wat een heerlijke herfstdag om lekker niks te doen!!

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi meiden, hier ff een update.
    heb hoofdpijn gekregen en een beetje duizelig.
    heb net de vk gebeld die komt zo langs voor bloeddruk en eiwit controle.

dinsdag waren eiwitten nog net aan de goede kant. dus maak me een klein beetje zorgen.

mannetje voor de zekerheid gebeld, hoeft nog niet naar huis te komen maar dan weet hij hoe of wat. anders krijg ik dat vanavond weer op mn bordje, waarom had je niet gebeld?!?

kleine voel ik wel bewegen dus dat is een goed teken denk ik maar maak me wel een klein beetje zorgen. hoort dit bij de laatste loodjes of is er misschien toch iets anders aan de hand??

sorry meiden moet het ff kwijt, hopelijk duurt het niet zo lang totdat de vk er is!

11. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @mbtc: kalm aan, meid. Hopelijk (en waarsch.) is er niets aan de hand. Ik duim voor je! Ik heb de laatste weken van mn vorige zwangerschap vooral duizelig doorgebracht, dus misschien heb jij dat ook wel. En de verloskundige komt langs, dus komt vast goed!

Hier net terug van een wonderbaarlijk bezoekje aan de gyn. Moest eerst ruim drie kwartier wachten en ik was al wat gespannen, dus eenmaal binnen begin ik gewoon te HUILEN. Juist ja, ik wist ook niet wat me overkwam. Schaamde me rot... Hoe dan ook; baby ligt wel goed. Is alleen nog niet ingedaald. Zij maakt zich er geen zorgen over, maar mij zet t wel aan het denken van: zie je wel, ook deze baby zal wel later komen. Voorlopig blijft het hele natuurlijk-bevallen idee in stand. Ik vind het gek genoeg maar moeilijk te verteren dat er geen duidelijkheid is over een natuurlijke bevalling of keizersnede, ik vind dat zo onzeker!!

@Rianne85: Hoe was t bij de vk?

@Allemaal: tis inderdaad lekker een dag om op de bank te kruipen en niks te doen. Geniet ervan (of probeer het): lekker met een kop choco ofzo...

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi allemaal!:)

@ Lunacy: Wat vervelend die onzekerheid!Niet teveel zorgen maken hoor, misschien valt het allemaal wel 100% mee. Ik hoop in ieder geval dat het niks ergs is. Lekker aan jullie aankomende meisje denken!:)

@Joan: O,das fijn, dan weet je in ieder geval dat er maandag iets wordt gedaan. Word je anders ingeleid met 42 weken?

@Annedore: Veel plezier vanmiddag!

@MBTC:
    Goed dat je hebt gebeld, hoop dat het niks is en je bloeddruk enz goed. Heb hier wel last van een hoge bloeddruk en wat hoofdpijn maar geen duizeligheid o.i.d.

Hier een goede nacht gehad, heb maar 1 keer hoeven plassen!:$
    I ligt nu te slapen, was erg moe nadat we vanmorgen hebben kennis gemaakt op de peuterspeelzaal. Ze zag er uit om op te eten met haar K3 rugzakje. Te schattig!;)
    Nu nog even op de bank met een stuk chocoladeletter.

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hier ff update, eiwitten zijn weer wat verhoogd,
    bloeddruk wel goed.
    nu naar het ziekenhuis voor controle.

ben benieuwd! manlief komt naar huis want mag niet meer rijden ivm duizeligheid.

x

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hoi Zwangere dames!

Wat een verhalen hebben jullie allemaal en wat is er een hoop aan de hand zeg!
    Vandaag waas hier de kraamzorg voor het laatst en nu moet ik alles weer zelf doen... bah... heerlijk zo'n meid om je heen die je was doet, kind bezig houdt en dat je zelf eigenlijk heel de dag met je pootjes omhoog kan.. Zal het zeker missen.
    De kleintjes liggen nu op bed, en ik languit op de bank.
    We kunnen tegenwoordig al 5 uur achtereen slapen... wel ben ik vannacht na de fles van 23.00 tot 2.00 met haar bezig geweest. Veel krampjes dus was echt zielig. Daarna maar weer een fles gegeven en heeft ze tot 7.00 geslapen... heerlijk zelf ook even nog een paar uur achtereen kunnen pakken.
    Infacol lijkt goed te helpen voor de krampjes, dus meiden haal het alvast in huis ;)
    Kraamzorg adviseert het niet want dat mogen ze niet maar bij mijn oudste had ik er ook goede ervaringen mee, dus hadden we het hier al in huis.
    Verder weegt ze nu al 2580 gram! dus dat is echt super. Haar laagste gewicht was 2400 dus ze groeit goed.
    Ik mag nog niet naar buiten met haar omdat ze nog wat moeite heeft met haar temperatuur. Dus ze heeft nog steeds een mutsje op en ipv 2 kruiken heeft ze nu 1 kruikje in haar bed en dat gaat nu ook goed.

Morgen moet Wesley weer naar de PSZ dus is mijn moeder hier vroeg zodat ik Wesley weg kan brengen met zijn mooie shirt IK BEN GROTE BROER en zijn schaal nijntje koekjes versiert met roze muisjes.
    En als ik dan nog wat energie heb hoop ik zelf wat boodschapjes te kunnen doen, want ik ben het zat dat ik niet zelf ff lekker door de snoepschappen ken struinen ;) naar heerlijke chocolade haha ;)
    Want ik las hier iets over chocoladeletters nou daar heb ik nu ook trek in maar ik heb het niet :( en kan ook niet weg :(

@ mbtc; nou meid hoop dat je toch nog naar huis mag... Maar ben bang dat de kans klein is.. Aangezien je meer eiwitten hebt en zelf nu ook klachten krijgt. Misschien zullen ze je vandaag of morgen wel gaan inleiden... Nou we horen het wel ieder geval heel veel succes.

@ natas; vond je dochter het leuk op de PSZ? spannend ook voor der hoor! Ik ben benieuwd hoe het drama morgen weer gaat worden hier, aangezien hij vorige week niet is geweest.
    En wat lekker dat je een goede nacht heb gemaakt;) dat doet een mens ook wel is goed.

@ Jolene; Een gerust stelling meis;) Het maakt niet uit als je kleintje nog niet is ingedaald, dit kan zelfs tijdens de bevalling nog.
    Het enige wat er waarschijnlijk nu bij jou speelt is dat je moet bellen wanneer je vliezen ws breken en moet gaan liggen omdat de kleine nog niet is ingedaald? Of hebben ze dat niet gezegt en is dat niet nodig? Ligt het helemaal nog niet in je bekken? Ook niet beweegelijk bij bekkeningang?
    Het wilt ook trouwens niet zeggen dat het dan nog lang duurt hoor!
    Je weet maar nooit.

@ Joan; wat spannend dat je maandag gestript gaat worden, maar misschien komt het van het weekend nog zelf.
    Had ze al gekeken of er iets gaande was bij je? bmm rijp evt?

@lunacy: MEid wat een zorgen om je man, maar zal je niet onzekerder worden door een thuistest? Ieder geval hoop ik dat je na maandag snel uitslagen hebt. Dan weten jullie ook waar jullie aan toe zijn.

15. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hey dames,

@MBTC Spannend dat je naar het ziekenhuis moet, kans is er idd dat ze je er houden. Even afwachten dus!! Gelukkig komt je man wel naar huis! Ben benieuwd naar je volgende bericht!

@Natas Vond je dochter het leuk? Geeft jou straks als de baby er is ook eventjes tijd voor jezelf en je kindje.

@wesdaan Heb je maar 6 dagen kraamhulp?? Hier is het 8 dagen... ik moet zeggen dat ik het na 3 a 4 dagen altijd wel weer mooi geweest vind, hou er niet zo van mensen die in al mijn kasten zitten etc.... en de dingen gebeuren dan toch anders dan dat ik het zelf doe. Met mijn vorige kraamhulp klikte het ook niet zo trouwens. En ze had alle kledingkasten een dikke troep van gemaakt, terwijl ik juist alles netjes op volgorde gesorteerd had.

@Jolene maak je echt geen zorgen om het indalen, kan bij de bevalling nog!
    Ik ben dus vanochtend ook naar de vk geweest, vorige week lag de baby bijna vast. En nu dus niet meer:$
    Dus als hier de vliezen breken moet ik ook gelijk bellen en plat liggen. Heb nu wel zoiets van: duurt vast nog wel even voordat hij of zij zich gaat aandienen....

Hoeveel uren kraamzorg hebben jullie? Ik geloof ik 49 uur. Verdeeld over 8 dagen. Vind ik eigenlijk veel te veel want mijn vriend neemt ook vakantie, en de kids hebben over 2 weken herfstvakantie dus dan heb ik eigenlijk helemaal geen zin om hier de hele dag iemand in huis te hebben ( zo zie ik het nu)

16. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Hallo dames, mag ik me hier ook komen melden?
    Ik zie dat de meesten intussen wel verder zijn dan 36 weken ;) en er is zelfs al een mooi meisje geboren (proficiat Wesdaan)! En voor sommigen is het momenteel al heel spannend, succes meiden!
    Maar ik ben zo ontzettend ongeduldig aan het worden, dat ik graag ervaringen wil delen.
    Even in het kort: Ik ben morgen 36 wkn zwanger en wilde graag tuis bevallen indien mogelijk. Helaas een aantal weken geleden te horen gekregen dat ik de streptocokken bacterie bij me draag, waardoor ik in het ziekenhuis moet bevallen met AB infuus en daar dan ook 24 uur moet blijven. inmiddels ben ik aan dat idee gewend en nu heeft meisjelief in mijn buik besloten lekker eigenwijs in een stuit te blijven liggen en krijg ik a.s. dinsdag een draaipoging. Ik ben nu aan het duimen dat ze uit zichzelf nog draait, zodat ik toch nog natuurlijk mag bevallen.
    Door al deze kleinigheidjes ben ik intussen al zo bezig met bevallen, dat ik het graag achter de rug wil hebben en kan gaan genieten van eerste kindje.

17. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @kannietwachten: Welkom hier! Succes met de laatste loodjes en hoop dat je meisje nog gaat draaien!
    Klets maar lekker mee!

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    mbtc, oh, lees dat je inmiddels naar het ziekenhuis moet. Wat spannend zeg. Wel goed dat ze het zo goed in de gaten houden. Fijn dat je man naar huis komt. Ben benieuwd naar de up date. Misschien wordt je wel ingeleid?

natasch, wat spannend dat je dochtertje voor het eerst naar de psz is geweest. wat vond ze ervan? En jij? ach, en zie het al helemaal voor me zo een klein meisje met een rugzakje op.......schattig.

wesdaan, jammer dat de kraamzorg weg is. Kan me voorstellen dat je er wel even van geniet als het klikt en je tevreden bent. Lijkt me ook wel even een raar moment als je er dan toch ineens 'alleen' voorstaat. Maar dat komt vast wel goed. Lekker dat je meisje ook zo goed gegroeid is en al met een kruik minder kan. Gaat wat dat betreft dus ook de goede kant op. En buiten is het nu toch niet lekker.....

Jolene, vervelend dat je zo emotioneel werd bij de gyn. Maar lijkt me wel prettig dat je daar je zorgen even neer hebt kunnen leggen. Wat betreft de natuurlijke bevalling en het indalen, dat kan echt nog goed komen. Hoop dat je het een beetje los kan laten en nog van je laatste weekjes kan gaan genieten. Vind je het een heel vervelend idee om over te gaan lopen? En mijn baby is al heel wat weken ingedaald en ligt vast maar dat zegt dus duidelijk ook nog helemaal niks. Loop nog steeds met een dikke buik.

ik heb geloof ik 7 dagen, 8 uur per dag, kraamzorg. Het is mijn eerste kindje dus ik vind het nog wel ene prettig idee. Hoewel ik me er wel even aan over moet geven dat er een vreemde in mijn huis is en ik die van alles moet laten doen en mij moet laten helpen. Zal wel even wennen worden om me daar aan over te geven. Mijn man is ook de eerste twee weken thuis. Gezellig....

kannietwachten. leuk dat je mee komt kletsen. Jij hebt zo te lezen even wat moeten aanpassen wat betreft je geboorteplan. Hoop dat de kleine meid dan iig wel wil meewerken om te draaien zodat het nog wel natuurlijk kan. Dinsdag dus een draaipoging. Ben benieuwd of het gaat werken. Die kleintjes laten zich niet zeggen wat ze moeten doen he.......weg controle. hoe is je zwangerschap verder verlopen? Wel goed geweest?

ik ben net gebeld door de verloskundige. Ik kan dinsdag pas worden gestript omdat er op maandag al iemand staat en ze niet twee bevallingen op 1 dag willen plannen. (deze afspraak stond in een andere agenda). Wordt dus een dag later. Baal er toch wel een beetje van, maar goed het is niet anders. Dat ene dagje kan er dan ook nog wel bij. Ze heeft bij mij niet gekeken of er al wat gebeurd was. Dus weet niet of mijn baarmoedermond al verweekt is of niet. Als het met strippen niet lukt moet ik idd ingeleid worden (met 42 weken) en dragen ze me over naar de gyn. Dat gaat volgende week ook al van start. Dan krijg ik weer een hartfilmpje van de baby en een echo. Als het strippen dan niet werkt wordt ik ingeleid. Maar hoop niet dat het zover komt.......... Duim dat de baby uit zichzelf komt ergens aankomende dagen.

xxx

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    oh, en ik heb nu ook trek in een chocolade letter maar geen zin om hem te halen. Denk dat ik mijn mannetje even ga bellen. Heb namelijk ook trek in cola. hi hi.

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi meiden,

heb ff vluchtig de berichten gelezen.
    bloeddruk was goed en eiwitten negatief in het zh.
    wel had ik om de 10min harde buiken.

ze hebben me gestript en maandag afspraak om te laten inleiden.

ergens vind ik het erg tegenstrijdig. er is niet veel aan de hand eiwitten en bloeddruk zijn goed. kleine doet het goed en toch word ik maandag ingeleid.
    nu thuis en het is al een enorm tranendal geweest omdat ik dit gewoon niet verwacht had! Dacht eerder aan net als vorige x dat ze in het ziekenhuis dachten van wat komt die nu weer doen. maar goed, het moet even indalen dat we maandag of dinsdag ons kindje hebben.
    de baarmoedermond was al goed rijp en ze denkt dat het misschien nog wel spontaan komt een dezer dagen aangezien de harde buiken al wel regelmatig waren.

ben nu medisch geworden en daar baal ik ergens ook wel weer van heb zo'n goede zwangerschap gehad, en dan krijg je dit op het laatst.

sorry moet jullie berichten nog ff goed doorlezen. maar hou jullie op de hoogte hoe het hier gaat.

x

Deel Deze Pagina