36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Goedemorgen allemaal!

Wat een berichtjes allemaal weer! Mooi om te lezen dat het vrij goed gaat met degenen die net een kleintje hebben gekregen. En ze zijn idd best klein.

Vanochtend heb ik een afspraak in het ziekenhuis. Er zal waarschijnlijk niets bijzonders uit naar voren komen aangezien ik niet de gynaecoloog maar een verloskundige krijg te spreken.

@Rianne: Is de baby al ingedaald?

@Lunacy: Wie weet zetten de stressweeën door! Succes met de hond.

@Natas: Is er al iets aan het rommelen? Hier hang ik trouwens ook zo nu en dan weer boven de pot... hoort er vast bij. Ook darmen liggen dan in de knoop...

Succes allemaal!

2. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Goeiemorgen!!

Alle zwangere dames een beetje nachtrust gehad en alle kersverse moeders ook?
    Ik heb heerlijk vast geslapen gelukkig! Wel een paar keer wakker maar gelijk weer in diepe slaap. Wel hele vreemde dromen trouwens!

@Jolene, de baby was wel ingedaald, zat nog niet helemaal vast maar deze vk gaf aan dat dat bij de bevalling wel zou gebeuren! Dus voor mij een zorg minder als de vliezen breken hoef ik niet gelijk plat te liggen en de vk te bellen!
    Jij succes vandaag en ik hoop dat jij ook te horen krijgt dat het ingedaald is. Anders daar geen zorgen over maken kan altijd bij de bevalling nog. Maar snap wel gezien je vorige dat je je daar zorgen over maakt!

@Lunacy wat vervelend van je hond! Liep dat andere beest los ofzo?
    Gelukkig dat er geen enge ziektes uit de testen zijn gekomen van je man! Allemaal stressvoor de aankomende bevalling en vaderschap misschien?
    Gelukkig dat je probleem met de vk weer opgelost is! Weer een zorg minder.
    Is het nu weer rustig bij jou of zet het door?

@wesdaan wat zei je huisarts van je zoontje? Heb je er wat voor gekregen?

Hier is het in mijn buik vrij rustig en heb nu niet het idee dat de baby vandaag of morgen zal komen, dus leg me er maar een beetje bij neer. We wachten het maar rustig af.

Er zijn inderdaad alleen nog maar meisjes geboren!! Ik denk zelf dat ik weer een jongen krijg trouwens! Heb weer hetzelfde gevoel als bij mijn 2 andere boys. Maar goed dat blijft nog eventjes een verrassing!

Dit weekend nog lekker zonnig weer dus we kunnen nog even lekker genieten!

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ons zoontje heeft vreselijk ontstoken ogen en heeft antibiotica druppels gekregen. 4xdgs 1 druppel in allebei de ogen.
    Heb het idee dat het prikt want hij begint enorm te wrijven en te jammeren als ze erin vallen.
    Dus na ieder druppeltje krijgt hij een snoepje ;)

Aw vandaag zo schattig. Hij moest naar de PSZ normaal staat hij om mij te huilen en is het mama mama mama, maar mama is niet meer in beeld.
    HEt is nu Liza Liza Liza, aw zo schattig, hij is nu al helemaal gek van zijn zusje ( voor zolang als het duurt ;))

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi allemaal!

@Wesdaan, ach wat lief! Ik hoop dat dochter hier net zo gaat reageren op haar broertje!

@Rianne:Slim dat je het kraambed alvast hebt neergezet, scheelt weer wat stress. Weinig gerommel dus? Hier is het ook erg rustig.

@Lunacy: Wij krijgen een jongen:D
    Schrikken van je hond trouwens, jemig! Snap dat je van de schrik spontaan krampen krijgt!

@Jolene: Veel succes in het ziekenhuis.:)

@Joan: Nou dat klinkt echt super, wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt. Lekker genieten hoor!

@Allemaal
    De baby beweegt lekker maar verder helemaal niks aan de hand, geen krampen niks. Vind het wel jammer, dochter is geboren met 40 weken dus ga nu wel steeds meer beginnen te wachten.;)

Gelukkig een goede nachtrust gehad, dat scheelt al wat. Duimen jullie voor me mee dat de beeb er snel aankomt? Heb zin in FA:D

5. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Filet American????? Oooooooooooh heerlijk, ik ook!
    Wil dan gelijk een italiaansebol en heb ook zo'n zin in een wijntje!
    De fles staat al koud!;)

6. Dora en Boots

WIJN!!! Ja, ik meld me:D! En heel stiekem heb ik ook wel zin in een sigaret.:)

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Niemand met weeen inmiddels? ;)

Ik voel me toch ineens niet lekker :( Moe, lamlendig, koud, darmen op hol :( Net als een buikgriepje eigenlijk. Nou, maar zien wat vanavond/vannacht brengt...

Ik hoop dat we allemaal snel weer aan de 'verboden' en juist favoriete hapjes en drankjes mogen :)
    Ik ga de pompoensoep staafmixeren en lekker eten. Lekker opwarmen!

8. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hahahaha, als ik Filet American hoor begin ik bijna een soort van te kwijlen! Ik kan daar ook naar uitkijken. Overigens ook wel naar een sigaretje, een wijntje. En o ja, ook wel naar de baby...
    Ik ben trouwens nu aardbeienyoghurt met heeeeel veeeeeel pure hagelslag aan t naar binnen werken. Hahaha, ik haal de laatste tijd geen choco enzo meer in huis; dus dan maar zo...

@Annedore: Wie weet dat t wat doorzet. Hier gaat trouwens wel de buikgriep rond (wil je niet ontmoedigen)

@Natas: Echt spannend voor je, zo met 40 weken. Hier duim ik voor je!

@Rianne85: Mooi dat t ligt ingedaald! Hier had ze vanochtend een soortgelijk verhaal: t ligt wel laag, maar nog niet vast. Ze schreef uiteindelijk op 3/4 ofzo...

@WesDaan: Succes met de ontstoken oogjes.

Hier vanochtend een goed bezoekje aan de verloskundige. Ik moest naar de verloskundige omdat de gynaecologen t te druk hebben. Nou, het was een goede zet; ze liet me even mijn verhaal doen. Mocht er geen activiteit komen (verstrijken van baarmoedermond ed) dan gaan ze t kindje waarschijnlijk voor of rond week 41 halen met een keizersnede. Ze gaan niks forceren met hormonengel, en als t niet verder indaalt gaan ze t waarschijnlijk ook niet inleiden (teveel risico's).
    Overigens zei ze dat haar ervaring was dat vrouwen zoals ik (die de eerste keer over de 42 weken lopen zonder gerommel, voorweeën enz) een grote kans hebben dit een 2e keer ook te doen. Twas gewoon een heel goed gesprek, en met de baby was t ook goed. Ik ga nu met een gerust gevoel de komende week in.

Ik heb wel echt het idee dat de baby nog niet gaat komen. De buurvrouw is 4 dagen verder dan ik ben, en zij loopt er bij lange na niet zo fit bij. Ik doe echt alles nog. Hoe is dit trouwens bij jullie? Kunnen jullie nog flink de trappen op enzo? En tilwerk?

Nu eerst lekker Bejewelen en TVOH kijken! Groetjes en tot snel!!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Jolene: wat fijn dat je nu met een goed gevoel de laatste weken in gaat. Niet inleiden als het niet indaalt? Is dat vanwege de ervaring van je vorige bevalling?
    Prettig dat je er nog best fit bij loopt :) Hier is dat dus niet zo, maar dat komt door mijn bekkenklachten. De pijn belemmert me overdag in mijn doen en 's nachts in mijn slaap. Dus nee, hier gaat het niet zo lekker meer allemaal ;)

Nou, vannacht geen begin van bevalling. Heb de hele avond buikpijn gehad. Nu nergens meer last van.

Gaan maar lekker genieten van een weekendje NIKS :) Samen wat klusjes doen (auto binnen&buiten schoonmaken bijvoorbeeld) en lekker relaxen :)

Jullie ook een fijn weekend allemaal!!

10. Dora en Boots

Hoi hoi!:)

@Jolene: Ah, das fijn dat het een goed gesprek was en dat je nu in ieder geval weet waar je aan toe bent. Volgens mij is het idd zo dat de tweede in dezelfde of de week erna geboren wordt als de eerste.

@Annedore: Fijn weekend, geniet van je rust. Wel jammmer dat de buikpijn verder niet heeft doorgezet.

@hier: Veel harde buiken, gisteren ook buikpijn maar geen enkel teken van een naderende bevalling. Jammer..... Wil nu wel graag hoor!;)

11. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Snap ik heel goed dat je dat heel graag wilt!
    We hebben allemaal zo lang mogen wachten en dan is er die grens van 37 weken dat het 'officieel' mag gaan gebeuren.. dan nog steeds niks aan de hand en dan ook nog DE datum voorbij gaan, tja dan wordt het geduld wel heel erg op de proef gesteld. Succes meiden.

Hier vannacht een keer heerlijk rustig door kunnen slapen (op de paar plaspauzes na dan) het heeft me echt goed gedaan, hoewel ik vanmorgen wel last heb van wat duizelingen. Gelukkig is de rugpijn weer een stuk minder!
    Vanavond ga ik met manlief uit, we konden onverwachts 2 kaartjes voor nick en simon overnemen (zitplaatsen, anders is dat natuurlijk niet te doen) we nemen een lekker zacht kussentje mee zodat ik het hopelijk de hele avond kan volhouden. Ik heb er echt onwijs veel zin in. Nog even samen uit met mijn mannetje, waarschijnlijk de laatste keer dit jaar ;)

Iedereen een fijn weekend!

12. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hoi Allemaal,

Nog geen nieuw baby nieuws. Maar wel heel vele ongeduldige dames ;). als ik achteraf kijk ben ik wel blij dat Linde nog een weekje langer in mijn buik heeft gezeten en niet al met bv 37 weken gekomen is. Ik heb zo een heerlijke start met haar en hoef me geen zorgen te maken als ze is wat later komt om te drinken. Verder is ze erg sterk en pakt ze alles heel goed op. Misschien dat dit beeld de wachtende vrouwen wat meer rust kan geven. (het is natuurlijk geen garantie).

Lunacy, wat zielig voor je hond zeg. Snap niet dat die man zijn hond dan zonder muilkorf om laat lopen. Mijn hond is ook niet lief naar andere honden (hij komt uit het asiel). maar als wij hem los laten lopen heeft hij altijd ene muilkorf om. Gelukkig dat de schade meeviel en dat hij eigenlijk alleen maar erg geschrokken was. Wel een belevenis voor een zwangere vrouw zeg!

Rianne 85, wat een lekker idee dat de baby is ingedaald. Hoe je idd niet gelijk plat als de weeen komen en kan je ze nog lekker onder de douche opvangen (ik vond dat echt heerlijk).

Wesdaan wat vervelend zeg van die ontstoken ogen. hoop dat hij er nu snel vanaf is. Wat schattig dat hij zo gek is op zijn zusje! Heerlijk dat hij er zo mee omgaat.... Hopen dat het zo blijft! Lieve grote broer heeft Liza.

Natasch, lekker dat je een goede nachtrust hebt gehad. Lekker uitgeslapen de bevalling in straks. hoop dat de baby snel komt en je niet te lang over tijd gaat lopen!

Annedore, oei ik hoop niet dat je ziek gaat worden. Zou wel heel vervelend zijn als je net moet gaat bevallen. Je kan dan het best zoveel mogelijk energie hebben. Ik was erg verkouden, gelukkig geen last van gehad.

Oh, mijn man heeft zoals hij belooft had gelijk filet american voor me gehaald en ossenworst. Hmmmm, echt genieten! Wijn mag ik nog niet want geef borstvoeding. Erg he hoe je naar dat soort dingen kan verlangen als het niet mag ;).

Hier gaat het echt heel goed. Ze is vandaag weer gewogen en ze is weer in 2 dagen 60 gram aangekomen. Ze zit nu dus ruim boven geboorte gewicht en dus mocht ik voor het eerst met haar naar buiten. Nou heerlijk weer dus haar lekker ingepakt en met het gezinnetje op stap gegaan. Linde vond het matig en mama heeft lekker genoten van de frisse buiten lucht. Helemaal lekker. de kraamzorg gaf ook aan dat het zo goed gaat dat wij het eigenlijk al helemaal alleen doen steeds en dat ze morgen op zich niet hoeft te komen als wij daar akkoord mee gaan. We hebben besloten om hier idd voor te kiezen. Het gaat zo goed en dan moet je op een gegeven moment lekker met het gezinnetje verder. Ook zijn mijn hechtingen er vandaag uit gegaan. Het is nu wel weer wat gevoeliger beneden. Mara er staat ook 6 weken voor volledig herstel.
    Ik heb geen last gehad van kraamtranen. Linde is een heel tevreden baby en huilt alleen dat ze honger heeft. Ze is wel aan het regelen en kwam gisteren avond tussen 9 uur en half 1 om het uur. De nacht heeft ze weer erg goed gedaan, half 1 laatste keer, tot half 6 en toen weer 9 uur.

Nou meiden. ik hoop dat degene die rond de 40 weken zijn snel hun kindje in hun armen mogen houden!!

Liefs

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo allemaal,
    hier weer ff een berichtje van mij.
    dank je voor de felicitaties en idd veel meisjes worden er geboren!

helaas nog geen babynieuws van andere meiden, hopelijk duurt het niet lang meer voor dat iedereen zn kindje in de armen heeft!

Juna doet het goed, slaapt echt super! 2X per nacht voeden we haar en verder slaapt ze lekker door.
    borstvoeding gaat gelukkig ook erg goed, heb nu wel last van stuwing maar dat hoort er ook bij!

@joan, waarom mag je geen wijn? mn kraamverzorgster zegt als je na het voeden een klein glaasje wijn drinkt is er niets aan de hand. zo snel komt dat niet in de voeding terecht zeker niet als je 3u later gaat voeden.
    hier al wel weer lekker filet gegeten en een biefstukje! zo dat was lekker!

@rianne wat fijn dat de baby nu goed ligt! en idd wat joan zegt hopelijk hoef je niet plat tijdens de weeen want onder de douche gaan is echt heerlijk! die warme straal op mn buik vond ik echt een verademing!

14. Dora en Boots

Waaaaah! Nog steeds geen baby hier...:(
    Nooit gedacht dat ik dat ooit weer zou denken, maar ik wil weeen!:p

15. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Whaaaaaa hier ook nog geen baby!
    Ik werd vannacht om 2.15 wakker en dacht dat het deze keer echt begonnen was....maar helaas om 4.00 was het weer afgezakt en ben ik weer in slaap gevallen.
    Word er zo moe van om steeds te denken, nu komt het!
    Nu net terug van een blok wandelen met de honden, gelijk weer harde buiken en krampen
    Mijn vriend heeft nu wel vakantie genomen gelukkig, want anders zat hij morgen 3 uren van huis....

@mbtc fijn om te horen dat alles zo goed met jullie gaat!

@natas had gedacht dat bij jou nu eindelijk wel eens een baby geboren zou zijn, maar nee dus...wachten duurt lang zo!
    Je bent er bijnaaaaaaa

@Joan bedankt voor je woorden, het is natuurlijk beter dat de baby zo lang mogelijk blijft zitten, zorgt inderdaad voor een goede start! Daar denken we dan maar aan!!:)

@kannietwachten hoe was het bij nick en simon?? Vast leuk!

@Jolene hier staat ook 3/4 nx op de kaart! Ik lees dat jij nog zo fit bent als wat, heerlijk toch! Hier is het de ene dag wel goed en de andere dag kan ik dan weer bijna niks!

Nou dames we wachten vandaag maar weer rustig af, ik ga zo maar weer es stofzuigen en dweilen, onze hond verhaard opeens heel erg, bah.... nou ja het houdt mij weer even bezig!

16. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey allemaal,

Voor Rianne en Natas zal het wel niet meer zo lang duren (als ik dat zo hoor). Hopelijk zetten al die voortekenen eens door!!

Hier nergens last van behalve mijn darmen. Maar goed; ik mag dan ook nog even. Ik heb trouwens het idee dat de baby nu wel steeds verder indaalt...

Ik blijf hier kijken, maar heb nu ff geen inspiratie! Ik ga maar weer es een oogje dichtdoen. Aan alle 'nieuwe' moeders met baby's, WesDaan, mbtc en Joan: veel succes: ik blijf jullie ook volgen!

Gr van Jolene

17. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hoi allemaal, even gauw een update:

Het voorval me m'n hond was op een uitlaatterrein waar honden allemaal loslopen... Dat beest en de mijne kunnen vanwege botsende ego's altijd al slecht met elkaar overweg. De boxer ging altijd mee met een uitlaatservice, maar die dag was de laatste keer.

En ja, het rommelt hier als een malle!!!

Ben vanmorgen om kwart over de negen de slijmprop verloren en voel me 'ongesteld'. M'n borsten lekker ook spontaan, krampen, steken etc... She's coming!!!

Ohh, ik doe trouwens ook alles nog, alleen het voelt wel alsof het hoofdje tussen m'n knieën hangt... Dat is met bukken en lopen wel irritant, maar het weerhoudt me niet. :D

Rianne, wat vervelend dat het niet door blijft zetten... Frustrerend lijkt me dat, grrr. Hier nog steeds geen harde buik gehad, maar m'n moeder had dat ook niet bij haar zwangerschappen (ben precies zo zwanger als zij was).

Natas, met een beetje mazzel wordt je vraag om weeën gauw genoeg beantwoord met een paar beste krampen. :p

Nouja, aan de rest nog zonder baby: succes nog even op het wachtbankje!

Aan de nieuwe mama's: fijn om te horen dat alles goed gaat!!

Volgende keer weer even een langere update.

18. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Ooooh spannend lunacy!!!
    En natas hoe gaat het bij jou?
    Bij mij nog niks hoor!
    Word een beetje gek van mezelf soms met al dat gerommel in mijn buik. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik nooit ergens last van en begon het pas toen de vliezen braken!

En gaat alles goed met de kersverse mama's?

Nou zijn we weer een dagje verder, tot morgen!

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Snelle update:

Het rommelt hier al sinds vanmorgen half 9. Vannacht 3 x naar toilet met diarree.
    Hele dag door menstruatiepijn, kramp, harde buiken, rugpijn. Zelfs verloskamers gebeld. Zij vond het klinken als het begin van bevalling, maar kon volgens haar wel 2 dagen duren.

Dus we zullen zien wanneer ie zich aandient. Van mij mag ie. Mijn buik is echt zo gevoelig en de baby zo stil. Vind ik eng :)

@Luncacy: lees dat het bij jou ook erg onrustig is in de buik. Ben benieuwd wanneer jullie meid geboren wordt! Alvast succes! :)

@de rest: hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad en dat dit de laatste zonder baby was :)
    En de meiden met baby inmiddels: klinkt echt heel aanlokkelijk om baby eindelijk ECHT in je leven te hebben :) Volgens mij genieten jullie wel :)

20. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Nou na mijn update gaan douchen, stap uit de douche en breken mijn vliezen!!!!!!
    Dus hier is het begonnen, weeen komen nu op gang dus ben vanavond of morgen weer mama!!!!
    Jullie horen het wel.....

Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina