Meiden, ik breek even in om te melden dat Ricmar een KS krijgt ivm niet goed werkende navelstreng. Mocht er meer nieuws zijn dan plaat ik dat zsm
Dankjewel Truuske voor het delen!Ik had het al in jullie topic zien staan en het hier vermeld. Fijn dat je ons op de hoogte wil houden, wij duimen voor Ricmar!
@Sallie: Hahaha, zo snel zal ik hier niet weg te krijgen zijn hoor! Bij mijn vorige zwangerschap zat ik op 42 weken, waarbij nog niet eens de BMM verstreken was (ik kreeg dus een keizersnede). Niets werkte! Ik ga er vanuit dat ik weer iets dergelijks heb... olifantendracht hahaha. @de rest: Heel vaak SMS-en voor mijn bevalling!!! Wie weet werkt het!!! Ik ben overigens ook heel benieuwd hoe het met jullie gerommel gaat. Hoewel het frustrerend kan zijn als het alleen voorweeën blijken te zijn, lijken met het toch tekenen van een naderende bevalling! Dus even afzien, maar het komt allemaal vast snel! Mooi om te lezen dat ik niet de enige was (ben) met hoge bloeddruk! Ik maak me ook niet meteen superveel zorgen; doe het wel veeeeel rustiger aan. Ik deed ook echt alles nog wat ik voorheen deed; zit nu wat meer op de bank. @Ricmar: Je leest het nu vast niet, maar succes meis! Goed dat er een KS uitgevoerd kan worden als er risico's zijn. @Kannietwachten: Wedstrijdje doen wie t eerst mag bevallen?! oke... jij wint... vast en zeker!
Jolene; Whahaha olifantendracht, lol! Arme jij! Hopelijk gaat het nu allemaal wat sneller, zoals "ze" altijd zeggen met een tweede zwangerschap/bevalling! Goed dat je lekker rustig aan doet, flink tijd voor jezelf nemen nu het nog kan. Ik sms ook nog een paar keer BEVALLING AAN voor je, hopelijk werkt het! Ik ben verschrikkelijk cliche-moe. Krijg 100 keer per dag van die suffe opmerkingen om m'n oren als "Er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor" en andere duffe non-opmerkingen die geen enkel doel dienen behalve iemands behoefte tot doelloos raaskallen vervullen. Hebben jullie dat ook? Ik krijg dan verschrikkelijke zin om er hele valse opmerkingen op terug te maken maar dan heb ik het weer gedaan, dus ik pers er maar een zuur glimlachje uit en vloek wat in mezelf. Grrrr!
Hahahaha! Heel herkenbaar, Samarinde, die rare opmerkingen. Dit keer weten vrij weinig mensen mijn 'uitgerekende datum', en ik ben ook minder dik. Daardoor zijn ze vaak verrast als ik zeg dat ik nog maar een paar dagen hoef. Tijdens mn vorige zwangerschap kreeg ik idd vaak dingen te horen als: 'is de baby er al?' (dan dacht ik echt; waar is je blindegeleidehond, je ziet toch dat ie in mn buik zit SUKKEL!!!) of: 'Ben je zwanger van een tweeling?' (Aaaaaaaaaaah! Zal ik je hoofd even indeuken?!) Wat me sowieso opviel is dat dergelijke vragen vaak gesteld worden door mensen die er uitzien alsof ze zojuist 23 kinderen hadden gebaard (van die enge huisvrouwen) of 323728 liter bier ophadden. Niks van aantrekken dus! Geniet van de momenten!
*** Buddy nieuws van Ricmar!! *** Vanmiddag om 13.02 is geboren onze zoon vince marintio 2880 gram via een k.s
Jaaa, dat soort vrouwen en dat soort opmerkingen inderdaad!! Om gillend gek van te worden. :x Volgens mij doen ze dat gewoon omdat ze zelf ook gillend gek werden van die opmerkingen en dat leed nu met sadistisch genoegen door willen geven. Mijn schoonzus is ook zo, die is bij beide zwangerschappen behoorlijk flink aangekomen (zo'n 30 kilo per kind, die ze nu na 7 jaar nog laaaang niet kwijt is) en maakt tegen mij nu van die valse opmerkingen als "Oh joh, echt, ben je echt maar 10 kilo aangekomen? Het lijkt eerder het dubbele!" of "Nou, je ziet het bij jou wel rondom he, je hebt ook ineens een onderkin. Ik droeg gelukkig alleen in mijn buik." en allerlei rare opmerkingen over of ik al genoeg Sperti en biotex voor mijn aanstaande totaalruptuur in huis heb en zo. Echt zo jammer vind ik dat, en ik moet me echt zoooo inhouden om niet iets verschrikkelijk smerigs terug te sneren. Ik weet dat ze het gewoon doet uit afgunst en jaloezie en omdat ze nou eenmaal een vals loeder is, maar toch. En als ik er dan een half-vals opmerkinkje op teruggeef dan kun je er gif op innemen dat het op mijn hormonen wordt gegooid, alsof ik dat soort opmerkingen niet-zwanger wel echt heel relaxed zou vinden, of zo. Krijg er echt jeukende handen van, haha! Genieten doe ik echt wel hoor, maar het wordt gewoon iets minder leuk nu het zwaarder wordt. Laatste loodjes en zo (om zelf ook maar even met een cliche te smijten), ik weet het, ik weet het.. Maar toch. Blegh. @Truuske; Bedankt voor het delen van dit blijde nieuws! Van harte gefeliciteerd Ricmar en man! Hopelijk verloopt het herstel van Ricmar voorspoedig en kunnen jullie snel van jullie gezinnetje gaan genieten!
Hoooi meiden! Hier ik ook weer even. Jolene: gezellig dat je in de planning hebt om nog even te blijven . Sam: heerlijk he van de opmerkingen! Bij mij is het juist, nou je moet hem nu nog even binnenhouden hoor! ( jaaaa, want dat bepaal ik zelf...) Ricmar: gefeliciteerd! Weet niet wat ik er van moet denken maar het is hier de hele dag.al flink aan hey rommelen. Steken en al paar keer flinke krampen die bijna gepuft moeten worden. Net maar ff rondje gaan lopen met.vriendje, veel harde buiken maar wel even lekker. Kreeg wel ool ineens heel erg drukgevoel, hij was al ingedaald maar zakt misshien nog verder?!
Ja sam, ik stop er wel een tampon in . Als jij dan even een ananashart eet en dat ventje van je verleidt, dan komt hij misschien eens. Er is er nooit ie bloive zitte.. Maar zonder gein het is af en toe wel heftog hier en hij moet beter nog ffies zitten hoor, iig 37 wkn, scheelt een hoop gedoe denk ik....
Doe maar lekker rustig aan Sal, misschien een warme douche en vroeg naar bed? Hopelijk zwakt het wat af en blijft het ventje nog even zitten, want hoe cliche ook, het is toch nog best vroeg voor hem... Dan ga ik nu even stevig aan de bitter lemon, hihi.
@Ricmar: Gefeliciteerd! Mooi dat t allemaal goed verlopen is! @Samarinde: Ik begrijp de frustraties hahahaha! 'Genieten' lukt idd niet meer de laatste weken; ik zit hier zo zachtjes aan ook mn hand op te vreten. AAAAAAAAAAH! Wanneer komt die baby nou?! Maar goed; ik heb de ervaring van vorige zwangerschap waarbij ik de laatste twee weken 24 afleveringen van CSI heb gekeken... @Sallie: Dan ben je er vroeg bij, als het rommelen doorzet! Het mag idd nog wel even blijven zitten hoor! Dat drukkende gevoel is heel herkenbaar; ik weet niet precies wat dat is maar idd volgens mij dat ie erg laag zit. Succes allemaal! Hier eerst maar es boodschapjes doen.
@Jolene; Haha ik heb met je te doen! Denk dat ik er over 2 weken ook zo bij zit hoor, zéker als je dus al de ervaring hebt dat het nog wel even kan duren. Hopelijk laat deze wat minder lang op zich wachten! Hier is het weer bij vlagen een rommelige nacht geweest, uiteindelijk gelukkig wel nog even goed geslapen. Krijg wel van die woeste hormonale nesteldrang, 's ochtends na m'n eerste thee meteen vet afwassen en stofzuigen en zo, nu ligt dus m'n hele rug aan gort (heb lichte BI) maar het was het waard. Moet mezelf wel inhouden nu om niet nog even alle ramen te gaan lappen en de zolder te stofzuigen, zucht. Zo maar even lekker douchen en met de hondjes uit, kijken of ik daarna nog puf en rug over heb om iets te doen of dat ik een stapel tijdschriften ga halen bij de buurtsuper en de rest van de dag niks meer uitvoer. Hoe is het verder met alle dames? Hele fijne dag vandaag allemaal!
Ricmar van harte gefeliciteerd!!! hopelijk viel het allemaal mee en voel jij en baby je harstikke goed. Jolene, morgen je uitgerekende datum, toch altijd weer een extra spannende dag. ik blijf voor je sms-en Samarinde, niet teveel willen doen hé?! maar ik herken het erg goed, hier moet ook alles meteen aan kant en ik stofzuig de woonkamer wel 2x per dag, omdat de hond nu vreselijk zijn haren verliest. Hier alles rustig, heb weer goed geslapen vannacht (stilte voor de storm?) verder weinig nieuws. Iedereen een fijn weekend gewenst!
Hallo allen! Volgens mij ben ik vanochtend de slijmprop verloren. Ik weet het niet zeker, dus afwachten. Hoewel het niets hoeft te zeggen is het voor mij een nieuwe ervaring. Verder de hele dag harde buiken en een soort raar gevoel door heel mn lichaam heen. Loop over van de hormonen. Wie weet wordt het vannacht wat en anders is er uiteindelijk toch iets bij mij aan het rommelen. Hoera! @kannietwachten: Wel lekker dat je gewoon rustig kan slapen hoor, lekker van genieten! Ik zal ook voor je sms-en hahaha. @Samarinde: Kom je mijn huis ook even schoonmaken? Fijne avond allemaal
Hoi meiden! Sam: druktemakert . Maar ik begrijp je helemaal! Hier is het virus vannacht toegeslagen. Jawel, vannacht! Ik kon maar niet slapen omdat ik liep te piekeren over alle (zinloze!) dingen die ik nog moet doen! En dan ook echt zinloos, telefoonnummers op een briefje schrijven, vaseline tube halen (het laatste op de kraamzorg lijst) en dan zit ik nog met mijn hele voedginsbeha dilemma. Sliep ik eindelijk weer, werd ik wakker van de honger, dus om 5 uur vanmorgen aan de thee met ontbijtkoek whaha. Hoe heb jij uiteindelijk je dag ingevuld? Nog even kunnen rusten?! Kannietwachten: ben benieuwd of het stilte voor de storm was! Maar dan horen we het hier vast wel . Jolene: spannend meid! Slijmprop hoeft idd nog niks te zeggen, maar het is in ieder geval een begin. Zal vast niet lang meer duren! Hoop dat je nog een rustige nacht hebt en er dan morgen tegenaan kan .
zit er nu net overheen en ben erg moe, kan geen nacht echt lekker doorslapen. als ik nu ga slapen, ben ik met 5 uur wakker en dan is het linkerzij, 30 min. later rechterzij, 30 min. later weer linkerzij en zo gaat dit door. Net 3 dgn. zwangerschapsverlof, 4 wkn. voor uitgerekende datum en dat komt mooi uit omdat ik dan langer kan blijven liggen. Maar zodra mijn schat om 8:00uur de deur uit is kan ik niet meer slapen en ga ik er met 8:00uur ook maar uit. En dan moet ik wat doen ben gewoon aan het doe-het-zelven geslagen als een malle. Gewoon de boel klaar voor de uk komt.
Mami: fijn he die nachten . Hier hetzelfde, al kom ik niet aan die 5 uur. Heb me er maar aan overgegeven, uitrusten doe ik toch wel. Rare is dat ik smorgens vanaf 6 uur weer als een blok in slaap val en dan om 10 uur pas weer wakker ben... Hoe is het verder meiden?! Hier vanmorgen gerommeld, rest van de dag rustig op harde buiken na. Vriendje is deze week weg voor werk, dus hij moet echt binnenblijven .
hallo allemaal, @ricmar, gefeliciteerd met de geboort van jullie zoon! alles goed gegaan met de KS? hopelijk herstel je snel! hier een raar weekend gehad. vrijdag middag te horen gekregen dat mn opa lymfeklier kanker heeft dus man naar huis laten komen wij naar het ziekenhuis toe. hij zag er erg slecht uit! en zit aan alles te plukken dus dat gaat niet lang meer duren. gelukkig heeft hij ons meisje nog wel kunnen zien die zich erg goed gedragen heeft in het ziekenhuis. was daarna wel erg van slag maar ze heeft natuurlijk alle spanning wel gevoeld! het leuke er aan was dat ze bij opa en oma heeft gelogeerd en genoeg aandacht heeft gekregen van al haar ooms en tante.
@Jolene; Hoe bedoel je dat je het niet zeker weet? Ik heb er geen verstand van hoor, maar toch. Nou ja, ik hoop iig heel hard voor je dat het nu lekker op gaat schieten! Zou fijn zijn! @Sal; Hahaha gaat ook lekker dus, met jou! Waar heb je die tube vaseline voor nodig, trouwens? Staat hier niet op het kraamzorglijstje, wat willen ze daarmee gaan doen? Ik heb ineens allerlei vaseline-doemscenario's voor ogen, whaha! Nou ja, doe jij nog maar even lekker rustig aan, vanaf volgende week "mag" jij van mij. Maar ik wil eerst! @mbtc; Vervelend zeg, heel veel sterkte! Hier blijft het maar rommelen en klooien maar het lijkt maar niet door te zetten, dódelijk vermoeiend en ik begin het echt spuugzat te worden nu. Prima als hij nog een paar weken blijft zitten, maar stop dan iig met dat gerommel! En gerommel vind ik ook goed, maar dan moet het wel doorzetten. Nou ja. We zien het allemaal wel. Fijne avond dames!