Hallo allemaal, Ik heb een dochter gekregen afgelopen donderdag. Ze heet Loïs, doopnamen: Tineke Geertje Ze weegt 3030 gram, nu tijd nodig om te herstellen. Groetjes!
Jolene van harte gefeliciteerd met je dochter L.oïs!!!!! Geniet ervan meid, we zien je hier wel weer verschijnen als je daar aan toe bent!! Hier nog steeds alles rustig, wel een blaasonsteking weer te pakken en daar antibiotica voor gekregen, hoop dat het snel over is.
@jolene, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! @all ben afwezig geweest de afgelopen week, mijn opa is afgelopen zaterdag overleden. heb erg veel verdiet maar gelukkig houd ons meisje mij op de been. vrijdag is de begrafenis en daarna ga ik met mijn ouders op vakantie, daar zijn we wel aan toe.
@mbtc gecondoleerd met het verlies van je opa. en ik hoop dat je ondanks het verdriet een fijne vakantie mag hebben. waar is iedereen toch gebleven? geen nieuws= goed nieuws gaan we maar van uit! Ik moet zometeen naar de gyn, hopelijk wil en kan hij me strippen! (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)
Meiden sorry maar jullie hebben mijn verhaal nog tegoed. Op 28 okt ging ik voor controle naar de gyn, later die ochtend wilden we nog even langs mijn vader op de ic in Assen langs gaan (die was die nacht er voor opgenomen ivm lekkende hartklep en benauwdheid). Niks vermoedend gingen we dus voor CTG en later richting gyn, we hadden de CTG uitdraai afgegeven en werden ondanks de volle wachtkamer direct binnen geroepen. De gyn viel direct met de deur in huis, het CTG was niet goed en een echo moest haar vermoeden bevestigen. Van de 3 bloedvaten was er 1 in de navelstreng die niks meer deed, het kindje kon zijn afvalstoffen niet kwijt en ingrijpen was noodzakelijk. Even werd er door de artsen overlegd mbt inleiden, maar nee het zou een ks worden en ook snel... Om 10 uur zat ik nog in de wachtkamer en voor 12 uur stond ik al met bed en al beneden bij de ok voor een infuus catheter etc.. En om 13.02 is ons wonder geboren.. Mijn hubbie mocht gelukkig mee naar de ok en heeft de hele tijd bij ons kereltje kunnen zijn. Op de ok en de verkouver heb ik V bij me gehad (heel even het is er erg koud immers). De borstvoeding zijn we direct opgang gaan helpen door aan leggen en kolven. V was verzwakt had een laag suiker en lag tussen 3 kruikjes, alles om hem maar weg te houden van de couveuse.. hij mocht gelukkig bij me blijven. Zaterdags (1 dag na de ok) ging het infuus en de cathether er uit en ik liep al weer wat rond. Maandags mochten we lekker naar huis en van napijn en naweeën heb ik geen last gehad. Vi was maandag we al wat geel maar we mochten hem toch meenemen, helaas ging het thuis toch niet zo goed en hij werd suf en dronk niet meer goed. Donderdags is hij opgenomen we kregen hem niet meer wakker en ook een infuus was niet te prikken (8 keer hebben ze het geprobeerd) Met suikerwater en warmte hebben ze hem weer zo ver gekregen dat hij goed ging drinken. Sinds zondag zijn we thuis, het is nog zwaar, we zitten nog op 8 voedingen per dag (om de 3 uur dus en ook snachts) en daarnaast kolf ik alle voedingen. V drinkt niet aan de borst en we willen ook zeker weten wat hij drinkt dus het moet even zo. De produktie liep het weekend ook terug en ik zag het niet meer zitten,maar nu met rust gaat het goed. Helaas ligt mijn vader nog steeds in het zh en is dat nog spanning die je eigenlijk niet wilt.. Maar we komen er wel. Ondanks de lastige start kijken we terug op een heerlijke tijd en genieten we elke dag van ons wonder.
Ricmar wat een spannend verhaal. gelukkig dat de artsen alert waren en op tijd hebben ingegrepen. Jammer dat de start anders is gelopen dan gedacht, maar nu heb je een prachtig kereltje om voor te zorgen. Ik vind het ook een hele mooie naam! Nog wel veel sterkte gewenst met je vader, hoe gaat het met hem? nogmaals van harte gefeliciteerd met je zoontje en geniet ervan meid!! Vanaf hier weinig nieuws te melden. ben gisteren wel gestript maar op wat gerommel na, heeft dat niks opgeleverd. vandaag wel wat bloedverlies met slijm gehad, maar denk niet dat het de slijmprop was. Vrijdag terug naar het zkh voor een ctg en uitgebreide echo, ze gaan dan kijken of ons meisje het nog een beetje volhoudt daarbinnen en anders gaan ze ma. of di. inleiden. Spannend dus, ik hoop echt dat ze uit zichzelf wil komen, maar mijn gevoel zegt dat het inleiden wordt. Even duimen draaien nog maar!
@ ricmar: dat is ff schrikken geweest, maar gelukkig kan je nu genieten van jullie wondertje. Wat een zorgen komen er bij kijken. Hier ook tot 4 weken op 8 a 9 voedingen gezeten, dus weet hoe vermoeiend het is. Ook hier had ons meisje het moeilijk met zich warm houden. buiten en binnen was het 25 graden maar zij lag met muts en 2 kruiken in haar bed en 2 dubbel geslagen dekentjes en bleef dan nog maar net 36.5. Als we een kruikje minder deden daalde ze gelijk onder de 36.5. Heeft hier 2 weken geduurd voordat haar temp echt stabiel bleef en sinds 2 weken ligt ze zonder kruikjes. Hier kwam het omdat ze zo klein was ( 2480 gram). Sterkte met je vader, dat zijn ook zeker spanningen die er bij komen, wat jullie mannetje ook zal voelen. @ JOlene! Gefeliciteerd met je kleine! @ kannietwachten: nou meid ondertussen loop je al een week over de datum spannend hoor, en als ik zo kijk ben je eneb eetje de enige die nog een beetje actief hier is. Waar is iedereen toch gebleven? mbtc: gecondoleerd met je opa, sterkte..
@all dank je voor de condoleances. jammer dat er niemand meer actief is. is iedereen van zn kleintje aan het genieten??
@ mbtc, zeker jammer dat er niemand meer actief is, was juist zo een gezellig topic Hier gaat het steeds beter, ze heeft heeeeel veeeeel gehuild maar na 9 weken gaat t eindelijk ietsje beter...
ja was zeker gezellig! alle kleintjes zullen zeker wel geboren zijn! hier na een heftige periode alles weer rustig. vrijdag krijgt ze voor het eerst prikjes :S hoe groot is jullie kleine meid nu? ze was net zo groot als ons wondertje...maar scheelt wel een week of 2 geloof ik...
Hallo dames! Niet veel meer actief zie ik. Hier komt eindelijk een beetje meer ritme, dus meeschrijven zou nu beter moeten lukken. Senn heeft veel gehuild en begint nu beter te gaan. Na wisselen van voeding, andere flessen, kleinere spenen en middeltjes tegen krampen hebben we nu hopelijk alles op de rit. Doorslapen doet ie nog niet en hij zit al aan de max wat betreft voeding. Hij krijgt 6 keer 150+5 en is best hongerig. Bij onze dochter waren we verwend, die sliep met 4 weken al door. En stiekem vergelijk je dan toch een beetje,haha! O, hij huilt! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!
Hier ook alles goed! Maar ook hier een lieve baby die veel last heeft van krampjes. 'sochtends slaapt ze meestal wel goed en dan kan ik snel de stofzuiger door het huis halen. s'middags en 'savonds ben ik alleen maar aan het voeden/troosten en wiegen. Ik heb vandaag een draagdoek gekocht, hopelijk bied dat haar wat meer troost. Dus helaas nog geen tijd voor hier. Ik hoop dat met jullie alles goed gaat en iedereen geniet van hun uk. We hebben er ook zo lang naar uitgekeken dat we nu geen babytijd willen missen
Kijk langzaam aan verzamelen we ons hier wel allemaal Hier gaat het goed, ze heeft 5 weken last van spruw gehad waardoor zze overdag niet sliep en alleen maa rhuilde, hierdoor mega veel krampen had en ga zo maar door. Eindelijk zijn we nu ander halve week van de spruw af ( hadden we gelijk maar daktarin gekregen) en hebben we een heel ander meisje. Ze drinket 6 flesjes van 150/5 maar vannacht heeft ze voor het eerst helemaal doorgeslapen en kom nu dus op 5 flesjes uit van 150/5. Verder was ze met 8 weken, 3980 gram en 54 cm. Op de prikjes reageerde ze goed, niet veel klachten gehad, maar over 2 weken moeten we voor de volgende prikken @ natas, ik ken het. Hier ook van avent flessen naar difrax, van S naar M en van M toch weer terug naar S. VAn friso standaard naar comfort, en nu weer volledig op standaard en dat gaat nu goed. Oja en hier krijgt ze rijstebloem door haar laatste fles, anders kwam ze nog 2 keer per nacht en hierdoor kwam ze 1x per nacht. Maar vannacht helemaal niet! WOW was gelijk helemaal moe van het slapen.
@ mbtc je meisje van 600 gram zwaarder bij de geboorte dan ons meisje, moest het ff terug opzoeken hoe zwaar jullie meisje was. ( 3040 gram en 45 cm) Ons meisje was: 2480 gram en 45 cm Met 3 weken woog ze 3040
Hier was onze knul al bijna 6 kilo! We zitten nu op een mix van comfort en standaard en wil als het goed blijft gaan helemaal naar standaard. Heb het idee dat dat beter vult. Wesdaan, rijstebloem mag toch vanaf 4 maanden? Of kan dat al eerder?Niet dat Senn moet doorslapen hoor maar hij meld zichzelf steeds eerder en moet dan af en aan voor de speen lopen om het maar een beetje te rekken. Ben bang dat ik anders op 2 nachtflessen kom en dat zie ik niet zitten. Verder zijn we hier aan het ophogen na overleg cb, hij heeft ook zijn gewicht wel mee.Maar als we naar elke fles 180 gaan moet er echt een fles op de duur af anders krijgt hij standaard teveel.
vandaag bij cb geweest voor de eerste prikjes. wat hebben wij een stoer meisje, alleen ff gehuild toen de naald er in ging daarna lag ze al weer rond te kijken en te lachen! wat ben ik een trotse mamma!! ze is nu 53cm en weeg 4435 dus al aardig wat aangekomen. ze is nu uit maat 44 (al een tijdje) en draagt nog steeds maat 50 waarvan sommige dingen nog steeds te groot zijn! het is een goedkoop kindje doet lang met haar kleertjes en krijgt bv. nu nog zelf luiers wassen en ze kost helemaal niets (nee hoor moet er niet aan denken om dat zelf te wassen blegh!) @wesdaan bedoelde meer hoe groot ze nu is....maar na 3 weken toch ook al aardig wat aangekomen naar 3040! @natas, zo al richting de 6 kilo! vind mn meisje al lood worden als ik haar lang in de zelfde houding heb! @kannietwachten, vervelend die krampjes! en helaas weinig aan te doen. vind het zo zielig als je hoort dat ze erg veel pijn hebt en je er zo weinig aan kan doen. als ze er erg veel last van heeft dan doe ik haar in een warm bad dan ontspant ze helemaal en meestal een half uurtje later hebben we een goede volle luier!!
@ natas, ja klopt rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden. Maar hier zat ons meisje op 6 flessen van 150/5 dus bij elkaar 900cc. Terwijl ze nog zo klein is.. Denk nu zo'n 4 en een halve kilo. En omdat ze snachts regelmatig 2x kwam dacht ik, ik doe er eens een schepje rijstebloem bij. Onze meid sliep gelijk tot de volgende ochtend Bij ons zoontje ben ik toen ook met een week of 8 begonnen met rijstebloem en ging hierdoor ook doorslapen. Ze kunnen er extra krampen door krijgen, maar hier zijn geen krampjes meer te bekennen. Dus toen dat over was zijn we er mee begonnen. comfort valt met voeden zwaarder op de maag maar verteert sneller idd. Dus hier snel weer terug naar de standaard gegaan toen de krampen minder werden. We hebben hier een week of 4 de comfort gebruikt ( gemengd met standaard)