36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hey dames,

@ MBTC Hier inderdaad ook al voorspellingen over datums en geslacht!
    Mijn 2 andere jongens zijn met 39+0 en 39+2 geboren en nu ga ik er eigenlijk ook stiekum vanuit dat deze baby eerder komt! Ik hoop het wel in ieder geval... ben de 21 okt uitgerekend en de week ervoor is het hier herfsvakantie, dus wel lekker relaxed 's ochtends voor de andere 2 kids!
    Wat betreft het geslacht zeiden heel veel mensen eerst een jongen en nu hoor ik de laatste weken steeds meer een meisje...
    Zelf heb ik op dit moment geen idee wat het zal worden , jullie dan??

@natas23 Ik heb ook nog geen tas klaar staan. Wil weer thuis gaan bevallen, dus heb hem hoop ik niet eens nodig maar zal toch voor de zekerheid maar eens wat spullen klaarzetten.
    Wie gaat er thuis en wie gaat naar het ziekenhuis?
    En wie weet wat het word??

2. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @mbtc, hier op de site kan je bij de startpagina ook klikken op zwangerschap. Daar heb je op de laatste bladzijde uitleg over de zwangerschapskaart van de verloskundige met allerlei afkortingen. Ik vond dat zelf wel leuk om eens naast elkaar te leggen.

@natas23, ik heb mijn tas ook pas tegen 37 weken ingepakt. Werd mij door de verloskundige aangeraden, eigenlijk had ik dat volgens haar al met 36 weken moeten doen. Ik lees zelf overal vanaf 37 weken maar goed. Dacht laat ik het dan maar eens gaan doen.

Ik heb de eerste echo 6 oktober gehoord. Bij de termijnecho was het 2 oktober en bij de 20 weken echo zei ze eigenlijk weer 6 oktober. Verder heb ik wel heel veel data's waarop het niet mag komen volgens mensen ;). Er zijn namelijk best wel wat verjaardagen maar ga daar toch echt geen rekening mee houden. Als ik op 6 oktober beval krijg ik mijn geboortekaartjes gratis. Was een aktie bij de drukkerij waar ik ze besteld heb. Best leuk..... maar hij heeft niet voor niets zo een aktie, zal vast niet vaak goed geraden worden ha ha.

We hebben net de auto helemaal schoon gemaakt en het isofix systeem geïnstalleerd. Hoeft mijn man dat niet meer uit te zoeken als ik lig te bevallen, ha ha. Dat las ik eens ergens.

Wij weten wel wat het wordt. Pas bij de 20 weken echo besloten dat we het wel wilden weten. Dat komt omdat ik er echt van overtuigd was dat het een meisje is. Droomde daarover..... Toen dacht ik dat ik misschien wel heel erg zou moeten wennen als het een jongetje zou zijn en dat dus beter van te voren kon weten. Maar ik had dus wel gelijk. Toch durf ik nog niet goed spullen te kopen voor een meid en hou gewoon nog steeds met beide rekening. Ze kunnen het natuurlijk ook mis hebben en is maar 1 keer gecheckt. Wij hebben het trouwens niemand verteld. Alleen mijn man en ik weten het. Zeg ook tegen de mensen om me heen dat we het niet weten omdat ik bang ben dat ik me anders ga verspreken.
    Bij mij zeiden veel mensen in het begin dat het een meisje wordt en nu zeggen veel mensen dat ze denken dat het een jongetje wordt. Ach, ze hebben 50 procent kans dat ze gelijk hebben. ;)

Ik wil trouwens in het ziekenhuis bevallen. Is mijn eerste kindje en ik vin dhet wel een prettig idee dat ik ergens ben waar ze gelijk kunnen ingrijpen als er iets aan de hand is.

@Rianne, ze zeggen toch ook vaak dat als je volgende kind eerder of rond de datum van je voorgaande kind komt? Ik hoop dan voor je dat het idd wat eerder komt.

x

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    @Joan1984

Het kan zo zijn dat bij een tweede kindje je kindje niet indaald maar het is beter van wel.
    Als het niet indaald is de kans dat als de vliezen breken de navelstreng wegzakt naar beneden of evt. een arm wat dan straks eerst komt.

Het hoeft niet volledig ingedaald te zijn, als het maar met het hoofd tussen de bekken ligt zeg maar dat er niets anders tussen past ;)

Anders moet je gelijk gaan liggen wanneer de vliezen breken. En dat hoeft in dit geval nu niet ;)

@mbtc Waar heb je de voorspellingen laten doen? Wel wete wij dat dit een meisje wordt.

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @wesdaan. Oh oke. dat wist ik niet. Komt toch best veel kijken he bij een zwangerschap, ha ha. Dus beter dat het wel gewoon indaald.

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nou, jullie hebben er voor gezorgd dat ik eindelijk mijn tas heb ingepakt!:D;)

@ Rianne, Hier een thuisbevalling net als de vorige. Moet dus eigenlijk ook een tasje inpakken voor mijn dochter. Zal ik morgen even doen.

Verder alles zo goed als klaar, alleen nog wat kleine dingen kopen.

Hier een rustig middagje, dochter is logeren bij haar tante en man komt morgen EINDELIJK weer terug,haha!
    Waren een paar saaie avonden.;)

Fijn weekend iedereen!

Mag er trouwens al iemand gaan bevallen?:)

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wesdaan, de voorspellingen zijn van mn man, broertje, vriendinnen.

en wij hebben ook data's gehad waarop het niet geboren mag worden, vooral NIET in september. ja alsof ons frummeltje daar rekening mee houd?? ons neefje en nichtje zijn beide ook op data's geboren dat het ons eigenlijk niet zo goed uit kwam en dat had ik van te voren ook voorspeld dus best grappig dat ik 2x gelijk had.

ik heb geen idee wat het word eerst dacht ik steeds een meisje en mn man een jongen en nu denk ik dat het een jongen word. en waarom ik heb echt geen idee!
    we moeten maar afwachten denk ik zo.

ja ik heb de afkortingen gezien op de site maar bij mij op de kaart staat het weer net wat anders en sommige afkortingen staan er niet eens bij. ga het dinsdag toch maar even vragen als ik op controle ben bij de vk.

x

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald

8. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hey dames,

Lekker geslapen? Nou ik niet echt! Ik werd vanacht steeds wakker van echt pijnlijke krampen.....zijn dat nou voorweeen????
    Ik heb dat nooit gehad bij mijn 2 boys, die bevallingen zijn beide begonnen met verliezen van vruchtwater. Daar heb ik van te voren nooit iets van gemerkt.
    Iemand van jullie er ook last van?

@mbtc weet je ook weer dat je kindje volledig is ingedaald!

@joan1984 is vaak wel zo als eerdere kinderen eerder zijn geboren de volgende dan ook weer eerder komt, maar ja je weet het nooit! Straks valt het tegen, dan moet ik nu nog kleine 7 week :$

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou ik heb al 2 nachten heerlijk geslapen. Ik hoef er niet eens uit om te plassen!!! Wat een heerlijkheid. Wel begint mijn dag om half 8 met de kleine peuter... Ach tja, ik was zelf ook al wakker :)

Kunnen voorweeen zijn, ik heb het nog niet gehad en ook niet bij mijn vorige maar je weet het nooit.

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ik heb ook niet zo lekker geslapen. Ook last van mijn buik. Beetje darm/menstruatie pijn en echt een harde buik. Ons bed staat nu op klossen maar wat is dat hoog zeg. Ha ha. Wil er nu echt niet uitvallen!

Ik weet inderdaad ook niet zo goed wat voorweeen zijn. Maar denk wel dat het zo zou kunnen zijn. Wordt echt spannend he! Van mij mag de baby ook wel gewoon komen eigenlijk. Ben zo nieuwsgierig en kan echt niet meer wachten. Mijn man vindt het ook wel eens tijd worden :D. Maar goed gewoon geduld hebben.

Wat een weertje zeg vandaag, bah. Ik ga maar lekker mijn huisje schoon maken denk ik.

Ik heb trouwens sinds twee dagen dat mijn vingers zeer doen als ik in de ochtend wakker wordt. Best naar. Had mijn trouwring ook al afgedaan omdat ik dacht dat die knelde maar vanochtend dus ook weer last van. Herkent iemand dit?

x

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    @ joan 1984, dat tintelende gevoel ken ik wel.
    heb ik ook last van. Ook hier mijn trouwring en andere ringen af. Betekent toch dat je iets vocht vasthoud.
    Dan wordt de doorbloeding minder en dan krijg je tinteling.
    Zolang je niet op eens een opgeblazen hand of vinger heb hoef je je geen zorgen te maken zei de VK tegen mij.

Inderdaad geen lekker weer, ik lig nou lekker op bed met mijn laptoppie ;) vaders zit naar de voetbal te kijken beneden..
    En de kleine op bed, vanmiddag een verjaardag dus moet goed uitgerust zijn ;)

12. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hier de ringen al vanaf het begin van de zwangerschap af..
    Vorige keer heb ik ze moeten knippen dus dat wou ik niet weer!
    Verder geen last van vingers hier, maar van mijn knieschijf aan de binnenkant van mijn been...heel vreemd!

Ik moet donderdag weer naar de verloskundige, mijn bevallingsplan doornemen. Heb nog niks bedacht, ben vrij nuchter...de vorige bevallingen zijn ook goed verlopen in 5,5 en 3,5 uur.
    Wat hebben jullie zoal in het plan gezet?

@ wesdaan beetje uitgerust en leuke verjaardag gehad? Had je er wel zin in? Ik merk nu dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb in die verplichtingen.

13. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @wesdaan, fijn dat jij het al een keer aan je verloskundige gevraagd had. weet ik ook genoeg nu. ha ha. Hoe was de verjaardag?

@Rianne, dat is wel een slim idee dan om de ringen gelijk af te doen. Ik maakte me ook een beetje zorgen of ik hem nog wel af zou krijgen maar gelukkig met wat zeep is het gelukt. Midden in de nacht he..... Waar je je dan ineens druk om kan maken. Heb ik wel vaker dat ik me dan ineens iets bedenk. Kan me dan gelukkig nog wel inhouden om mijn man wakker te maken. ;)

Ik heb ook niet echt veel in mijn plan gezet. Ik heb alleen gevraagd hoe het zit met die prik die je preventief krijgt om de placenta uit te drijven. Had dit ergens gehoord maar degene die het vertelde kon me niet vertellen waarvoor het was. Zij gaf aan dat uit onderzoek blijkt dat vrouwen dan 50% minder bloedverlies hebben. Dus dan vind ik het oke. Vond dat preventief zo raar maar snap hem nu. Verder gehad over het soort pijnbestrijding als ik het wil. Weet nu dat ik dat best snel moet beslissen en dat ik dan in een ander ziekenhuis moet bevallen dan ik wil. Verder weet ik het toch allemaal niet. Ga het gewoon over me heen laten komen.

Ik heb eerder met mijn man duidelijke afspraken gemaakt dat hij altijd bij het kind moet blijven. Dat we niemand bellen als de weeen beginnen. Dat we op dat moment beslissen wanneer we er aan toe zijn om mensen langs te laten komen. Had gedroomd dat ik een keizersnee had gehad en dat ik terug kwam van de oke en iedereen mijn baby al lekker vast had gehouden.

Ik vraag me af of ik vanochtend mijn slijmprop verloren ben. Heb hier ergens op het forum gelezen dat het een soort snottebel is en moet zeggen dat het vanochtend idd wel erg daarop leek?? Bah, :$. Heb ook nog steeds last van krampen maar het is maar heel licht. pfff, zo spannend!

Liefs

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nee hier totaal geen zin in verplichtingen. Zit liever op de bank met een boek ;)
    Maarja het hoort er ook bij.
    En tja achteraf is het ook wle weer lekker om er even uit te zij ngeweest.
    Moet zeggen dat ik snachts wonder boven wonder goed slaap is wel is anders geweest sinds ik weer zwanger ben, maar mag nog niet klagen;)

Vanavond hebben we partneravond op de Yoga ;) eindelijk mijn man overgehaald om mee te gaan... Haha ben benieuwd, volgt er één van jullie ook nog gym of iets dergelijks?

Ik ga vandaag de laatste spullen in orde maken.
    Kamertje even opruimen, bedje opnieuw wassen, zh tas pakken ;) box in elkaar zetten ;) De kleine is nu bij oma dus dat scheelt.

En tja moet vanmiddag ook nog op kraamvisite... Komt niet zo goed uit wil nog zo veel doen, maarja kan het maar weer gehad hebben, kan ik alvast een baby vasthouden :)

O en ons bevallingsplan is vorige keer besproken.
    Manlief vangt het kindje zo mogelijk op en geeft het aan mij, daarna mag hij de navelstreng doorknippen.
    Wil evt. proberen om op een baarkruk te bevallen, hoor om me heen dat het super is.
    Zo mogelijk gewoon thuis bevallen.
    Mijn zus wilt er graag bij zijn en dit mag van ons.
    Opa's en oma's houden we erbuiten, en wat we met ons zoontje doen? Ik hoop dat het nacht is en dat hij slaapt, mocht het overdag worden dan verzinnen we wel een smoes naar een van de oma's toe ;)

15. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @ Joan1984 Spannend, de slijmprop!!En lichte krampen, is dus echt al een beginnetje! Maar jij mag ook al bevallen! Hoop voor je dat het allemaal een beetje snel verloopt!
    Ik zal trouwens mijn vriend ook nog even instructies geven wat ik wel en niet wil tijdens de bevalling hahahah;)
    Hou je ons op de hoogte?

@wesdaan Succes vanavond op partneravond! Hier geen zwangerschapsgym gedaan...had er niet zo'n behoefte aan, en zat dan ook met oppas voor de andere kids...
    Heb een vriend die veel en heel onregelmatig aan het werk is, dus kan eigenlijk nooit iets plannen. Zoals vanavond moet hij in de nacht, voor de rest van de week is nog niks bekend. Kan best zijn dat hij de rest van de week weer overdag moet.
    Ben al bang voor de bevalling hahahah straks moet ik het alleen doen, want zijn reistijd is ook ong 2 uren. Vorige bevallingen in 5.5 en 3.5 uur.....

Hoop trouwens dat het hier ook 's nachts gebeurd, kunnen de kids hoop ik gewoon slapen. Anders wonen mijn schoonouders vlakbij.

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

@joan
    Spannend! Succes en hou ons op de hoogte!

Hier ook last van vocht in mijn handen en in 1 voet.;)

Hebben jullie zelf een bevallingsplan gemaakt of kwam dat op initiatief van de vk?
    Hier vorige keer namelijk niet gedaan en nu eigenlijk ook niet echt over nagedacht.

Hier een rustig dagje, alleen straks naar de tandarts, bleeh!:(

Fijne dag vandaag allemaal!

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Het bevalplan kwam op initiatief van de verloskundige.

Ik weet niet meer zo goed wat ik allemaal voel hoor, ha ha. Las nu dat een slijmprop met een beetje bloed is? Maar dat was niet zo bij mij. Was echt veel slijm bij het afvegen (lekkere omschrijving). Verder zetten de krampen ook helemaal niet door. Denk dat het gewoon een soort oefenweeen zijn. Zal dus toch nog wel even gaan duren. Mocht het er toch van komen laat ik het natuurlijk weten ;). denk alleen dat het toch nog wel even op zich laat wachten.

Natas23, hoe was het bij de tandarts? Je andere voet geen vocht, ha ha. wat kan het lichaam toch vreemde dingen doen :p.

@wesdaan, succes vanavond! Hoop dat het hem meevalt. Ik heb mijn partner zo gek gekregen om met me naar de cursus, samen bevallen, te gaan. Is mij eigenlijk een beetje tegen gevallen helaas. Maar mijn man weet nu ook de ademhalingstechnieken en dat was de grootste reden dat ik hem mee wilde. En hij heeft een lekkere rug massage geleerd om de weeen weg te kunnen masseren. Verder ga ik zelf naar zwangerschapszwemmen. Maar meer omdat ik het lekker vind om gewichtloos te zijn dan dat het echt voorbereiding is op de bevalling.

x

18. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hier vroeg de vk ook of ik dat de volgende keer wou meenemen.
    Dus daar moet ik nog maar even over denken. Heb een hele goeie vk en vertrouw op haar, komt vast helemaal goed!

@joan1984 Slijmprop kan ook heel goed zonder bloed zijn hoor! Dus wie weet....

Wat een welwillende partners! Die van mij krijg ik echt niet mee! hahaha

Ik moet trouwens nog heel wat enveloppen schrijven van de geboortekaartjes. Zoek het meestal op op telefoongids.nl maar als je nou bent veranderd van provider sta je daar niet meer in!! Kom dus heel wat adressen tekort nu, morgen eerst maar es een adresboekje kopen en even bij moeder en smoeder langs voor adresjes!

Nou alweer bijna een dag voorbij, worden jullie ook elke dag ongeduldiger???

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @Rianne85, ik heb idd ook al een adresboek aangeschaft en even ouders en schoonouders afgegaan. Gisteren nog een vriendin op visite en ook aan haar even het adres gevraagd. Weet heel goed hoe ik er moet komen maar een adres? ha ha.

Ik wordt ook steeds ongeduldiger. Van mij mag de baby wel komen hoor. Zo ontzettend nieuwsgierig hoe het eruit ziet en hoe het is! Pffff. Geduld wordt goed op de proef gesteld en heb niet zoveel ervan ;).

Hier nog steeds last van buikkrampen. Lichaam is lekker aan het oefenen denk ik. Morgen weer naar de verloskundige. Verder alles rustig. Hoe is het met jullie?

@wesdaan. hoe vond je man de Yoga avond?

x

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hahah die yoga les! Nou hij vond het achteraf wel intressant maar toonde weinig intresse daar. DEed maar een beetje mee, en met andere mannen een beetje uitlachen e.d.
    Maar in de auto terug kwamen de vragen: ik heb zoveel info gehad ik weet het niet meer hoor, wat als .... wat als....... en wanneer dit... en waarom zo.... hahah! Maar daar geen vragen stellen hahah vond het wel lief.
    Achteraf vond hij het wel leerzaam en is hij toch blij dat hij mee geweest is. Zelf zei hij al: als het begint moet jij maar zeggen wat ik moet doen, want ik weet t allemaal niet meer hoor! Aw zo schattig.

Verder ben ik druk de laatste dingen aan het doen.
    Heb gisteren heel de babykamer schoongemaakt, alles gestreken, de box in elkaar gezet ( met alternatieve schroeven omdat we nergens de orginele meer kunnen vinden:()
    Speelgoed van ons zoontje gesorteerd en deels boven gezet.
    geboorteenveloppen geschreven maar mis zoveel adressen dat een bezoek aan ouders en souders ook nog moet komen ;)

Verder ben ik langzaam aan alles op orde aan het maken de ene na de andere kast gooi ik open om te kijken wat er eigenlijk allemaal ligt en gooi van alles weg... Wie weet heb ik er straks wel weer spijt van :p.

Verder is het rustig, regelmatig harde buiken maar die heb ik al vanaf 24 weken maar nu doe ik gwoon te veel denk maar ja wil het allemaal gedaan hebben voor a.s. vrijdag want tja je weet t nooit.

En Joan volgens mij ben jij de enigste nog van dit praatclubje die mag bevallen?!
    Maar de slijmprop is vaak met bloed maar dit hoeft niet! Vaak is het wat taaier dan gewoon afscheiding zeg maar ( lekker goor praatje)
    Ik heb hem bij mijn zoontje verloren tijdens de weeën dus niet een aantal dagen ervoor.

Ach ja je weet t nooit.

Deel Deze Pagina