36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Wesdaan, wat vervelend dat je steeds meer last krijgt van je bekken. Hoop dat je er niet al te lang meer mee hoeft te lopen!!
    Ik heb ook een zwangerschapspiercing ingedaan. heb ik al vroeg in de zwangerschap vervangen uit voorzorg :).

Jolene, gezellig dat jij ook mee komt kletsen. Jeetje 42 weken is wel erg lang. beter dat ze deze zwangerschap niet met al die dingen aan de gang gaan als dat de vorige ook niet hielp. Hoop voor je dat ze je dit keer (mocht het nodig zijn) eerder inleiden!

Annedore, bij mijn broertje ging goed. Had alleen niet goed geslapen dus wel erg moe. Maar hebben een lekker relax dagje gehouden. Koekjes gebakken, puzzel gemaakt, buiten gespeeld ed. Helemaal leuk dus.
    waar ga jij de cupcackes mee versieren? Wij hebben slagroomsoesjes in onze vriezer liggen en hebben witte chocolade gekocht om te smelten. kunnen we ze daar indopen en dan roze muisjes op doen. hoop dat het niet teveel werk is tegen die tijd? Anders is het wel lekker om idd het al helemaal af te hebben in de vriezer en het alleen nog maar een kwestie van eruit halen is.
    Jij dus ook lekker opruimwoede gehad dit weekend. Fijn dat je ouders je hebben geholpen!
    Lijkt me leuk om te zien hoe jullie samen de honden uitlaten. De 1 lopend en de ander op de fiets :).
    Hoop voor je dat het toch oktober wordt. Het is wel de grootste kans toch! Komt vast goed....

Natasch, ben je al bij de verloskundige geweest? Hoe was je bloeddruk nu?

Hier gaat het nog steeds rustig. Slaap niet goed omdat ik last van mijn heupen krijg van op mijn zij liggen en dus steeds moet wisselen. Wordt echt wakker van de pijn. Verder spanning/druk op mijn buik, maar gebeurt niks. Mijn man slaapt ook niet goed meer dus zullen onbewust wel erg aan het wachten zijn :D. Vanochtend ook heel lief gevraagd aan de baby of ze alsjeblieft vandaag wil komen. Hopen dat ze wil luisteren ;).

liefs

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Joan: dat klinkt idd als een gezellig dagje :) Het is ook zulk lekker nazomer/voorherfst weer!!
    Jij dus ook zo'n pijn 's nachts. Ik lig ook regelmatig te kermen :(
    Ongeveer iedere 1,5 uur wakker idd van de pijn en dan met veel moeite draaien en met pech ook nog plassen ;)
    Wil niet klagen of zielig doen, want ben dolblij dat ik dit na 4 jaar mag meemaken, maar ik merk nu toch wel dat het me begint op te breken ;) Gelukkig zit jij al heel dicht tegen de uitgerekende datum aan! Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen!

Slagroomsoesjes is ook leuk! :) Maar ik zie mijn man dat niet doen na de bevalling (geen keukenprins, al denkt ie zelf van wel :p) en ikzelf heb er dan, denk ik, geen zin in.
    Ik ga dus gewoon vanille cupcakes bakken, doe er een simpel suikerglazuur op (andere glazuren kunnen niet ingevroren) en dan blauwe muisjes. Als ik anderen moet geloven zou dit helemaal goed uit de vriezer moeten komen en binnen 2 uur ontdooit zijn :)

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi dames!

Wat een weer he? Heerlijk! :)

@Wesdaan: Dat is vervelend als je zo'n last hebt. Gewoon een paracetamol nemen, kan echt geen kwaad en misschien helpt het je wat.;)

@Jolene: Gezellig dat je komt kletsen! 42 weken, wil ik niet eens over nadenken,haha!:$

@Joan: Word nu wel echt spannend voor jullie, misschien luistert de kleine wel en begint de bevalling vandaag nog.:cool:
    Het slechte slapen is herkenbaar,pff.

@Annedore
    Ik vind dat je best mag klagen hoor, natuurlijk is het een wonder maar zwaar is het soms gewoon wel. Tenminste hier wel.;)

Ik moet om half drie bij de vk zijn, denk haast wel dat alles goed is. Geen rare dingen verder behalve vocht en soms wat hoge buikpijn. Ik laat het nog even weten. Geniet van het mooie weer allemaal!

4. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wesdaan, ja ik weet dat die zwangerschappiercings bestaan. had ik ook in. maar omdat mn navel zo uitgeplopt is ging ie ontsteken en dat was echt geen fijn gevoel. dus toen ie weer genezen was heb ik hem er maar uitgehaald. maar gaatje is nog wel open dus wie weet kan ie er over een paar weken weer in als mn navel ooit weer zn eigen vorm terug krijgt natuurlijk!

@jolene, welkom. over de 42 weken moet er niet aan denken! dacht dat ze dat ook niet meer deden!?!

lekker rustig dagje vandaag. beetje opruimen en schoonmaken thuis. begin me wel steeds meer te vervelen. hebben jullie daar ook last van? volgens mn man komt het deze week dus ik ben benieuwd krijg van iedereen data door dat het niet mag komen. maar frummel trekt toch wel zijn eigen plan.
    morgen weer controle bij de vk. even vragen of ik nog een echo krijg ivm minder vruchtwater dan normaal.

x

5. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hoi dames,

Heerlijk weertje inderdaad

@Joan, nog niks? Spannend hoor de datum komt voor jou nu heeeel dichtbij!Denk elke keer nu als ik dit topic open, zal haar baby al geboren zijn?

@Jolene, gezellig, welkom! Hier ga ik ook niet eens over 42 week nadenken ( vorige 2 kindjes waren met 39 week) Lijkt me vreselijk als je nog langer moet wachten!

@Natas, succes bij de vk. Ben benieuwd!

@wesdaan, hoop voor je dat niet al te lang meer hoeft, de hele tijd maar pijn hebben is ook niks!

@ Annedore, fijn dat je alles nu wat aan de kant hebt. Wel weer een prettig idee nu de datum dichterbij komt!

@mbtc voor jouw schiet het nu ook echt op! Kan elk moment!

Nou dames wie gaat het eerst hier een bevallingsverhaal schrijven, zit ik echt op te wachten hoor!

Wat zijn jullie trouwens creatief met cupcakes en soesjes...heb ik echt geen zin meer om te doen. Word hier gewoon beschuit met blauwe of roze muisjes hahaha!
    Vorige keer heeft mijn schoonmoeder trouwens een babytaart meegenomen met naam, was heel mooi!

Ik ga vanmiddag rustig aan doen, morgen en donderdagohtend nog even op visite bij vriendinnen. Wil nog een bezoekje aan de kapper brengen, dan mijn eigen haar nog verven...
    Ik moet zelf de kids en man ook nog knippen, maar dat stel ik zo lang mogelijk uit hoef ik na de bevalling niet gelijk weer!

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zo er wordt hier weer volop gekletst in de ochtend.. En alle baby's zitten nog lekker warm ;)

@ Jolene! Welkom, ik hoop voor je dat je niet over de 42 weken hoeft te lopen, poeh das een end...

@ annedore: zo dus jij bent nu ook druk aan d epoets geweest! Lekker dat je hulp hebt gehad, hier komt (s) moeders regelmatig de grote klus doen, maar heb nog de drang om t zelf graag te doen.
    Alleen de voortuin moet nog, maar dat kan ik echt gewoon momenteel niet.
    Ik hoop voor je dat het idd oktober wordt! Hoop alle baby's ;)

Wat zijn jullie trouwens allemaal creatief! Hier gewoon beschuit met roze muisjes als de kleine geboren is.
    En voor de peuterspeelzaal hebben we nijntje koekjes en het jasje met boter en roze muisjes erop gedaan en in de vriezer.
    Kan hij dat zo meenemen als het zo ver is ;)

@ Joan; Geeft een kussen tussen je benen geen verlichting? Ik moet zeggen dat ik over het slapen deze afgelopen 2 nachten niet mag klagen. Vannacht ook maar 1x hoeven plassen en niet wakker geweest van de pijn in mijn bekken.

@ mbtc Ja ik begin me ook steeds meer te vervelen. Huis is aan kant, en zo af en toe een beetje stoffen en dat is het.
    Zo heb ik de serie van Charmed maar weer opgezocht en zit zowat heel de middag dat te kijken als de kleine er niet is.
    Lekker met een ongezonde bakchips en cola op de bank ;)
    En nu is het lekker weer om lekker in de tuin te zitten met een boek.
    Succes bij de VK morgen, zou toch stiekem ook wel leuk zijn als je nog ff naar je baby mag kijken :)

@natas! Succes vanmiddag, hoop dat je RR gedaald is, en hoop niet voor je dat je teveel vocht bij je hebt, en dat je urine goed is.
    We horen het wel!

@ Rianne, jou baby wacht vast deze week nog wel ff als je nog zoveel te doen hebt ;)
    haha nee hoor!
    Lekker rustig middagje ga ik nu ook van genieten, kleine is bij oma, dus heb het huis heerlijk voor me alleen.

Er is hier kermisweek dus heb net de markt even afgestruind met verstevigende buikband en paracetamol. En lig nu uit t puffen op de bank.
    VAnavond voor de een na laatste keer naar de Yoga..

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi!

Reageer vanavond even wat uitgebreider, nu erg weinig tijd.;)

Bloeddruk was nog steeds hoog, maar urine gelukkig schoon.
    Ze willen het toch in de gaten houden, dus vrijdag weer heen. Hmm had wel gedacht dat het gewoon een eenmalig iets was. Nou ja zolang er geen eiwitten zijn en ik me niet slecht voel zal er wel niks aan de hand zijn.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    nou spannend natas, hoop dat je urine schoon blijft.
    Ik heb toen wel PE gehad met een RR van 170/120 en eiwitten en heeeeel veeeeel vocht, dus hoop dat het voor jou niet gebeurd.

Goed dat ze je n de gaten houden...
    Hou je rustig

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    goedeavond,

Annedore, Natuurlijk ben je blij met je zwangerschap. Dat betekend nog niet dat je het niet zwaar krijgt op het laatst en dat die ongemakken er af en toe voor zorgen dat je even lekker wil klagen. Gewoon doen hoor! Lucht misschien juist even op! En het betekend echt niet dat je niet waardeert dat je zwanger bent ;). Die laatste loodjes zijn gewoon niet makkelijk! Hebben de meeste vrouwen wel last van. Herken je verhaal helemaal. Of dan denk ik, zal ook gelijk maar even plassen want ben nu toch wakker, ha ha. Hoop vanavond op een wat beter nachtje!
    die cupcakes zijn ook een leuk idee zeg! Heel erg handig en lekker.......

Natasch, nou heb niet het idee dat de baby luistert. Ze heeft nog tot 12 uur de tijd en anders heeft ze toch echt sch**t aan mama :p. Vervelend dat je bloeddruk nog steeds hoog is. Wel fijn dat je urine schoon is. Lijkt me een lekker idee dat je wel goed in de gaten gehouden wordt. Dus vrijdag weer........ Daarnaast ook zelf goed in de gaten houden.

mbtc, dat vervelen dat herken ik ook heel erg. Zou echt nooit huisvrouw kunnen worden. Weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet.......... Ben daarom ook zo toe aan de baby. Heb ik eindelijk wat om handen :D. Alles gaat ook wat moeilijker dus even lekker uitgebreid winkelen oid zit er niet in. Je kan ook gewoon niet meer wat je kon. Dat maakt het ook lastiger.

Rianne, bij jou begint het dus ook wel echt te kriebelen om alles op orde te brengen, inclusief jezelf. Leuk he, hoe dat op een gegeven moment werkt. Die baby taart lijkt mij ook wel leuk. Lijkt me zo bijzonder om iedereen te kunnen gaan vertellen wat het is geworden en hoe het heet.

Wesdaan. klinkt gezellig zo een heerlijk dagje charmed kijken met chps erbij. Hmmmm, krijg er helemaal zin in. Heb ik ook wel eens als ik tv kijk of een boek lees en iets te eten zie. Kan echt het water in mijn mond lopen..........
    Ik heb een voedingskussen die ik idd tussen mijn benen doe maar wil niet helpen helaas. Nou ja nog maar een paar nachtjes????!!!!!

ga lekker tv kijken.

x

10. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @mbtc: Ook hier begin ik me aardig te vervelen. Ik heb al flink wat weekjes verlof, aangezien de zomervakantie er tussen zat (ik werk in het onderwijs)... Wie zich verveelt en geen kinderen thuis heeft rondlopen kan idd zich maar het beste 'vergrijpen' aan dvd'tjes enzovoorts!

@allemaal: Bedankt voor alle 'welkomstberichten'. Ik blijf hier zeker kletsen. Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik stiekem wel uit van 40 weken; of er zelfs voor. Ik hoop echt niet weer de 42 weken te halen. Mijn moeder was bij 5 kinderen ruim 43 weken! En mijn zus bij haar dochter ook ruim 43! Nu doen ze dat idd niet meer, mijn dochter is gewoon met een keizersnede gehaald zonder ook maar een wee gehad te hebben. Hahaha; ik wil trouwens echt niemand 'bang' maken hoor; verder ging t allemaal prima. Ik hoop alleen niet dat ik hier straks nog als enige aan het kletsen ben op dit topic aangezien de kans bestaat dat iedereen dan allang bevallen is....

Zo, lang verhaal. Zijn er hier zwangere vrouwen met al een kind, of meer? Ik lees wel het een en ander over pijn en drukte ed... Succes allemaal!

11. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @joan, huisvrouw zijn is ook niets voor mij! helaas heb ik de afgelopen 3 jaar regelmatig thuis gezeten ivm niet verlengde contracten en dat soort ongein. er ging meer geld uit dan dat er binnen kwam omdat ik me dan weer verveelde en ff de stad in ging. manlief was niet erg blij :p zit ook al weken thuis sinds 1 juli omdat wederom mn contract niet verlengd werd ivm zwangerschap na verlof mag ik wel terug komen maar weet niet of ik dat wel wil na zo behandeld te worden...

pff chips en cola moet er niet aan denken krijg al zuur als ik er aan denk! hier is het vooral water of limo en al helemaal geen chippies helaas! maar charmed is een goed idee heb mn friends box nu wel genoeg gezien zal charmed weer van zolder halen. heb ook gooise vrouwen allemaal weer gezien incl film heerlijk niets doen op de bank na al het poetsen!

12. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hey allemaal,

Wauw, jullie zitten al diep in een conversatie en kennen elkaar, maar is er nog een plekje voor een mede-zwangere?

Hier begint het sinds een dag of wat ook behoorlijk te rommelen... ik denk niet dat ik de eindstreep haal. Alles voelt wat week en de spanning op m'n buik neemt erg toe. ;)

Slapen is hier trouwens ook drama, ben ik vast niet de enige?? Ik zal dit topic in de gaten houden zodat ik de eenzame nachtelijke uren door kan komen. :)

13. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @Jolene, gezellig dat je blijft kletsen. We blijven je wel steunen hoor totdat jij ook bevallen bent, en wat mij betreft kunnen we dan over onze baby's!
    Ik heb al 2 kids, dus verveel me niet hoor!

Voor de dames die zich wel vervelen, geniet er nog maar even van! Straks word alles anders. Maar snap het wel hoor, op een gegeven moment ben je gewoon klaar met zwanger zijn! ( hier ook hoor)

@Mbtc wat belachelijk dat je contract niet verlengd is tijdens de zwangerschap, en dat je straks wel weer terug mag komen.... als het ze dus geld kost kun je oprotten en als je weer 100% bent ben je weer goed genoeg. Ik zou niet eens terug willen denk ik.
    Weet het uwv ook dat je daar terug kan komen? Anders kom je gewoon na je zwangerschapsuitkering weer in de ww volgens mij. Dan zou ik rustig wat anders zoeken.

@natas, balen dat je bloeddruk nog steeds hoog is. Fijn dat je goed in de gaten word gehouden. Hopen dat het toch weer zakt!

Hier vanavond geen chips en cola voor mij! Ben misselijk en mijn darmen en buik zijn overstuur. Zouden zit echte voorweeen zijn??? Bij de vorige zwangerschappen nooit last van gehad, dus weet niet wat dat is...
    Ik zet zo mijn elektrische dekentje aan en ga nog even douchen, en dan lekker onder de wol.

Lekker slapen dames, alweer een dag voorbij en een dagje dichter bij de bevalling!

14. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @ Lunacy, welkom hier! Gezellig dat je de laatste weken met ons gaat aftellen! Is dit je eerste kindje?

15. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @Luancy, welkom klets gezellig mee!

@rianne, ja de redenatie was omdat ik eind aug met verlof zou gaan en pas in jan weer terug zou komen zou ik maar 2 maanden van mn halfjaar contract werken. heb was absoluut niet vanwege functioneren en kan zo mn oude baan terug krijgen blablabla maar eerlijk gezegd twijfel ik enorm en ze hebben tegen alle ouders van de kinderen mooi verhaal opgehangen (werkte op een BSO) dat ik nog zoveel vakantie dagen had en die maar voor mn verlof geplakt had en dat ik in jan gewoon weer terug op de groep kom. heb niet eens afscheid kunnen nemen want hoorde het een paar dagen van te voren. ik vind dat ik echt schandalig ben behandeld maar het uwv kon weinig voor me doen en dachten dat het aan mijn houding lag omdat dit het zoveelste contract is dat niet verlend word. en ze hadden me ook nog afgeraden om zwanger te worden in mn sollicitatie periode vanwege riscico op weer thuis zitten. maar ik dacht dat is toch mn eigen beslissing en daarbij kwam dat ik toen al een tijdje bezig was met zwanger worden en wist niet dat ik zwanger was toen ik daar begon.
    wil me er niet druk om maken maar onbewust maak ik me toch zorgen over een baan straks.

ik heb de hele dag al jeuk op mn buik, om gek van te worden!

16. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    @Rianne, ja de eerste inderdaad! :D Ik heb dus geen idee of je voorweeën hebt, maar wat het ook is: dat heb ik ook sinds een paar dagen. Af en toe ook fikse steken in m'n vagina. :( Hmm, ik hoop voor je dat de kleine nog even blijft zitten. Of ben je er wel flauw van inmiddels? (hoeveelste zwangerschap is dit?)

Maar misselijk/zuur van chips en cola... ik krijg het juist van thee! net ook weer gehad.... Aaaargh:$

17. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    @mbtc Wat een rotstreek dat ze mooie verhalen hebben opgehangen! Ik snap dat je er mee zit! Zijn natuurlijk wel inkomsten.
    Tegenwoordig zijn het altijd maar van die stomme halfjaar contracten. Als je daar altijd rekening mee moet houden kun je nooit weer zwanger raken want dat is altijd wel een reden om je niet te houden. Ik heb het zelf ook meegemaakt in mijn vorige zwangerschap. Heel vervelend maar echt probeer wel van je verlof weken te genieten! Als je nu al gaat bedenken dat je daar weer gaat werken heb je misschien wel meer rust in je hoofd. Dan kun je altijd na die tijd weer wat anders zoeken!
    Heb je dan goeie opvang voor je baby?

@lunancy Dit is mijn derde kindje. Heb 2 boys. Hoop dat hij of zij nog wel even blijft zitten hoor, maar vanaf vrijdag mag ik thuis bevallen en dan zou ik het niet erg vinden! Ben er klaar voor!

18. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rianne, omdat t allemaal onzeker was heb ik t niet ingeschreven bij een KDV. gelukkig kan mn man een dag thuis zijn en kan ik bij mn ouders en schoonouders aankloppen.
    geniet ook echt wel van mn verlof hoor maar af en toe spookt het door mn hoofd. wil tot jan lekker genieten zeker als die kleine er straks is en dan zie ik wel weer! gelukkig hebben ze wel mn zw uitkering geregeld en hoefde ik daar niet zelf achteraan!

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Welkom Lunacy! Gezellig dat je mee komt kletsen ;) zo kunnen we allemaal lekker (zeuren) over laatste loodjes!
    En dit is ons 2de kindje, heb al een zoontje van 2 en volgens de echo's wordt dit een meisje... Dus ben helemaal gezint met een koningskoppel ;)
    Steken in de vagina komen vooral door het indalen van je kindje, dus best kans dat je kleintje nu zich lekker gaat nestelen en zich er alvast klaar voor maakt ;)

@ mbtc: Wat naar van je contract dat is toch ook wat en dan na je verlof mag je weer terug komen, goh maar eerst moet je wegwezen. Nou succes met je beslissing...

Zijn jullie trouwens veel aangekomen tijdens de zwangerschap?
    Vorige zwangerschap was het hier bijna 30 kilo.:$
    Maar kom nu aan een ( kleine ) 12 kilo... Toch wel een heel verschil, ook draag ik deze anders als de vorige.

Verder niet zo veel te melden, morgen weer controle bij de verloskundige om 12.15. Hoop dat me RR nog acceptabel is en het kindje niet meer terug gedraaid is in stuit want dat zou ook nog kunnen gebeuren :(.

Slaap lekker allemaal en tot morgen maar weer! Ik ga nu lekker douchen en mijn bedje in...

20. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    @WesDaan, vorige week moest ik plots naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van een half uur, omdat er bij de vlos naar voren kwam dat de baby's hartslag tot de 100 daalt als ik op m'n rechterzij lig. Gelukkig was het niets, maar op een echo die ze toen maakten was te zien dat de beeb al volledig is ingedaald. Zelf denk ik dat de steken komen omdat madam met de handjes bij 'r hoofd zit. Is bijzonder pijnlijk af en toe. :)

Ben overigens ook 12 kilo aangekomen tot nu toe, de afgelopen weken gaat het echt hard. :D 30 is een hoop zeg, hopelijk blijft het rond de 15 steken uiteindelijk. Het moet er immers ook allemaal weer af. :p

@Rianne, dat wordt misschien nog spannend deze week dus... ik lees mee i.i.g. :D

Ik heb morgen een groei-/liggingsecho, maar eerst naar het gemeentehuis omdat m'n vriend de kleine alvast gaat erkennen. Het komt echt dichtbij allemaal. ;)

Deel Deze Pagina