@Lunacy: welkom hier! @WesDaan: succes bij controle straks! Ik heb me toevallig net gewogen en ben nu 6,6 kg aangekomen @mbtc: wat word jij onmenselijk behandeld zeg! Erg flauw van je werkgever ook, aangezien jouw zw.schapsverlof hen helemaal niks kost :x Om 11.15 controle bij gyn. Ben benieuwd hoe groot ie nu geschat wordt. Vorige keer al op 6 a 7 pond Ik wil geen 10-ponder uitpoepen Gister heel veel keiharde buiken gehad. Soms met regelmaat. Vannacht wat menstruatiepijn, maar heel kort maar. Wel weer amper geslapen Allemaal ook vandaag weer succes met de laatste loodjes!
goedemorgen, Er is weer flink wat afgekletst hier. Gezellig! mbtc, wat belachelijk dat je contract niet verlengd is omdat je zwanger bent. Het kost je baas niks en als je goed functioneert waarom doen ze dan moeilijk dat je van het half jaar contract maar 2 maanden kan werken. Ze kunnen je daarna nog een half jaar contract aanbieden, mag tenslotte drie keer. Dus snap vanuit hun het probleem niet zo. Helemaal als ze willen dat je daarna terug komt. Begrijp wel dat jij daar nu met een dubbel gevoel tegenover staat. Aan de ene kant is het natuurlijk fijn dat je terug kan komen zodat je een baan hebt en dus (tijdelijk) zekerheid. aan de andere kant wil je natuurlijk niet graag werken waar op zo een manier wordt omgegaan met werknemers. Vind het ene hele bijzonder verhaal hoor. En lekker makkelijk om te zeggen dat je nog niet zwanger had moeten worden. Hoe durven ze! Maar goed, idd lekker laten gaan en eventueel die baan weer accepteren na je zwangerschap en vanuit daar verder kijken. Lunacy. jij zit inmiddels ook al helemaal in de conversatie . Leuk dat je meekletst! Is het gelukt met het erkennen? Kan me voorstellen dat het hierdoor wel dichterbij lijkt te komen. Al die laatste regelzaken. Spannend..... maar leuk. Ik heb dat ook. Gisteren maar even wat benzine in de auto gedaan voor als we naar het ziekenhuis gaan. autostoeltje staat erin, tas ingepakt, huis schoon. Kortom alles is er klaar voor. Nu alleen nog een baby! Wat leuk dat je je kindje nog een keer gaat zien op de echo. Hoe was het? of moet je nog? Wesdaan, ik ben tot nu toe geloof ik iets van 25 kilo aangekomen. Ben me op een gegeven moment niet meer gaan wegen want kan er toch niks mee. probeer het een beetje naast me te leggen en ga me na de zwangerschap en borstvoeding wel weer daar op concentreren. Baal er wel van. Zo meteen controle. Ben benieuwd wat ze zeggen. annedore, hoe was het bij de gyn? Hoe groot werd de baby geschat? Bij mij schatten ze ook dat ik een 7 ponder krijg. Die menstruatiekrampen heb ik idd ook al heel lang, eerst waren het indalingskrampen, toen om de baarmoedermond te laten verweken, oefenweeen. pfff, gisterenavond had ik ook last ervan. Kwamen vanuit mijn rug en zij, een beetje branderig maar zette niet door. Weet niet wat dat nou weer was. Gaan jullie eigenlijk borst- of flesvoeding geven? Ik wil borstvoeding proberen maar als dat niet lukt hebben degene die dit ook willen gaan doen dan ook kunstvoeding in huis? Of kan je dat dan gaan halen als je erachter komt dat het niet lukt? Lijkt mij een beetje laat? Of krijg je dan uit het ziekenhuis mee oid?? x
Net een heel verhaal getypt en is het opeens weg.... Nu even een korte reactie want heb niet zoveel tijd meer. Ik ga borstvoeding geven, en heb geen flesvoeding in huis. Een baby heeft vaak wel een reserve is mij wel eens verteld. Hier is het 2 x goed gegaan dus ga er een beetje vanuit dat het wel weer gaat lukken. Zo niet dan is hier elke avond een apotheek open, dus dan is er snel wat gehaald! Ik hoop dat het bij de meiden die bv gaan geven allemaal gaat lukken want het is echt iets heel moois, zeker de eerste weken vind ik! Hier ong 13 kg aangekomen, de laatste weken vliegen de kilo's eraan. Met name door vreetbuien.... ach geniet er nog maar van straks gaat het er hoop ik wel weer af! Anders maar weer flink sporten! Voor alle dames die voor controle of echo moesten hoe is het gegaan? Joan is er helemaal klaar voor! Van mij mag je de eerste met babynieuws zijn hoor! Go girl!!!! zet hem op!
Nou, was gezellig bij de gyn Echo maken, metingen doen. Zit ie ineens met zo'n kop naar de afmetingen van zijn dijbeen te kijken. Heel lang volgens hem. Vevolgens groeicurve invullen. Zit ie met alles op de bovenlijn en met zijn benen dus BOVEN de bovenlijn Dit gegeven vond hij wel een reden om over een week of 2 maar eens aan inleiden te gaan denken. Volgens de gyn is deze kleine er voor de 40 weken wel uit. Moest er alleen rekening mee houden dat we misschien wel meerdere pogingen tot inleiden moeten doen als de boel nog niet verweekt is. Nou, ja, dat wist ik al Bloeddruk was nu 166/80. Is niet schrikbarend, maar voor mijn doen wel aan de hoge kant. Ben echt best opgelucht dat de gyn niet van plan is om mij tot 42 weken te laten doorlopen. Waarschijnlijk nog een week of 3 en dan zijn we papa en mama Tot zover deze ego update! Oh ja, ik ga BV geven en haal geen KV in huis van te voren. Als je het toch nodig hebt, dan is dat meestal niet heel plotseling, dan zie je dat meestal al wel aankomen.
hoi, vanmiddag controle bij de vk. ben erg benieuwd of en wanneer ik een echo krijg ivm vruchtwater. ik wil graag bv geven ook omdat ik zelf erg veel eczeem heb (gelukkig door de zwangerschap minder) en dat graag mn kleine wil besparen. haal geen kv in huis. idd is dat zo gehaald ook 's avonds of in het weekend bij een apotheeck met weekend of avond dienst. ik ben ongeveer 12kg aangekomen, en volgens mij valt dat allemaal wel mee. ben zelf een klein meisje dus het ziet er wel uit als heel erg veel! straks moet het er ook wel weer af al mogen er wel een paar kilo's blijven plakken! @annedore, jij verwacht dus een groot kind, wij een kleine zit met alles onder de gemiddelde lijn. gelukkig is het niet te klein! wel een lekker gevoel dat ze je niet tot 42 weken laten doorlopen. kan je je vast een beetje voorbereiden.
Goedemiddag allemaal, Jullie zijn alweer lekker aan de klets lees ik! Ik heb net lekker een uurtje geslapen, aangezien ik (net als de rest hier zo te lezen) er 's nachts niets van bak. Over aankomen gesproken; ik ben een kilo of 13 aangekomen en ben hier heel blij mee. Bij mn vorige zwangerschap was het zo'n 24 kilo. Maar ik ben ook heel 'anders' zwanger; draag het veel meer van voren. Bij een keizersnede ga ik geen BV geven; mijn ervaring is dat het dan gewoon niet werkt en niet handig is. En anders geven we t maar een kans. Hoe komen jullie de laatste dagen/weken trouwens door, naast t vele tv kijken/dvd kijken? Hier begin ik aardig zat te worden van schoonmaken. BLEEEEH....
Nu niet zoveel tijd om te reageren, dus even een korte update vanuit hier: bij de VK geweest RR was 140/80 wel iets gestegen maar niet schrikbarend. Wel hebben ze het idee dat de baby de laatste 2 weken niet is gegroeid. Hierdoor moeten we morgen voor een groeiecho. De baarmoeder stand is nu 2/3nx terwijl deze 3/4nx zou moeten zijn in deze periode. Het kan zijn dat het kindje volledig is ingedaald maar om dat mijn zoontje ook een kleintje was willen ze geen risico nemen en het voor de zekerheid weten. Wel spannend, hoop dat ik alsnog thuis mag bevallen maar als hij te klein is dan zal dat niet mogen vanwege de risico's. Ben der helemaal een beetje van van slag.. Maar ja morgen om 14.15 zullen we het zien.
Hey allemaal, we zijn alweer bijna een dagje verder. @Joan (+ rest), thanks voor het hartelijke ontvangst. De erkenning was binnen een paar minuten gepiept. We hebben een aantal formulieren meegekregen over gezamenlijk gezag etc., maar ik zei m'n vriend dat ik daar nog even over na wilde denken... Over fles- of borstvoeding... ik ga net als jij proberen de borst te geven, maar als dat te ingewikkeld wordt ga ik het mezelf en haar ook niet te moeilijk maken. Goed dat je me er aan herinnert, want heb nog niets in huis van dat spul... @Rianne, hier ook last van vreetbuien en net iets minder er bij qua gewicht, maar jij zit vijf dagen verder (en in zo'n periode werk ik een hoop weg.) Af en toe schaam ik me gewoon dat ik na een avondmaaltijd al gelijk stukken chocola en koekjes zit te schrapen en rond middernacht hubby naar de burger king stuur. @Annedore, wat onprofessioneel van die gyn om zo'n kop te trekken haha! Ik neem aan dat het verder allemaal prima is en je ventje blijkbaar erg atletische benen in de maak heeft? @mbtc, ik heb me niet helemaal ingelezen in het verhaal over je contract en ik weet daar ook vrij weinig van, maar ik wilde je wel even succes wensen. @WesDaan, wat naar dat je zulke berichten te horen hebt gekregen. Ik hoop voor je dat de beeb nog even gauw een spurtje maakt zodat je toch je thuisbevalling kan hebben. Sterkte en hou ons op de hoogte. Nouja, mijn update van de groei-/liggingsecho van vanmiddag: Het was heel leuk! De kleine zit precies in het midden van het midden qua groei, maar helaas was het gezicht niet goed te zien omdat ze inmiddels heel erg diep ligt. Het voelt ook allemaal net wat anders en gisteren heb ik met een spiegel even bekeken of ik nog wel een meisje was........ hmmm, de boel is opgezet en weker. Ook voelt het soms alsof 'r koppie al tussen m'n benen steekt, hehe. Hebben jullie dit ook offe.... Ze konden haar lengte niet heel precies schatten (de vlos dacht een centimeter of 48/49), maar haar eindgewicht met 40 weken wordt op 7 pond geschat. Maar wat ik zo geweldig vond aan deze echo was dat er letterlijk HAAR te zien was. De vlos zei ineens van: "dat wordt geen kale baby". Ik helemaal blij, want ik vind een minikapsel erg schattig.
@WesDaan: Was je vorige kindje erg klein? Mijn ervaring is dat ze soms veel moeite hebben met het inschatten van grootte; ze hebben bij mij bijv. weken gezegd dat het groter was terwijl bij de echo vorige week bleek dat t zelfs een stukje kleiner was. Bij mn vorige zwangerschap vroegen ze zelfs of ik me niet een maand had vergist! Hopelijk is t allemaal in orde; maar ook een kleintje van zo'n 2800 gram kan heel gezond zijn. Hier overvalt me een enorme twijfel of ik wel of niet op een keizersnee moet aandringen... Wat zouden jullie doen; natuurlijk of keizersnee?
hallo allemaal, vanmiddag controle gehad bij de vk. bloeddruk was aan de hoge kant naar het zh gestuurd voor ctg en bloeddruk controle. ook werden eiwitten gecontroleerd. gelukkig bleek in het zh alles goed te zijn! heb een klein uurtje lekker kunnen uitrusten. man was zich wel kapot geschrokken dat ik naar het zh moest. moet over 2 dagen wel terug naar vk voor een extra controle omdat t misschien wel erg zwaar zo voor me word gezien mn lengte ofzo dus ben benieuwd! heb net klossen onder het bed gezet omg wat is dat hoog zeg! kan niet eens normaal op mn bed gaan zitten hopelijk lazer ik er niet uit vannacht als ik om het uur moet plassen :S was wel een hele verbouwing helft past niet meer terug omdat de klossen zo breed zijn. wilde eerst wiegje nog op de kamer zetten maar kan nu mn kont al niet meer keren dus dat word niets! x
Hier ga ik voor de flesvoeding, dit omdat borstvoeding de vorige keer niet goed ging, en ik mij zelf er totaal niet prettig bij voelde. zoontje bleef honger houden en het kwam niet goed op gang. Waardoor hij de borst niet pakte maar wel de flesjes in zh. In het zh nog geprobeerd maar thuis wilde ik niet meer zo verder en volledig fles gaan geven. Dus hier Friso standaard in huis. @ Lunacy Wat fijn dat je echo goed was en de kleine goed op groei is! Tis altijd toch weer ff leuk om in je buik te mogen kijken.. @ Jolene; Ja mijn zoontje was bij de geboorte 2550 met een zwangerschap van 38 weken. Ik weet dat ik toen met 36 weken een liggingsecho kreeg omdat ze dachten dat hij in stuit lag maar dat was gelukkig niet zo. Ze hebben hem toen gemeten en kwamen toen op zo'n 3000 gram en zou met 40 weken rond de 6,5 a 7 pond zijn. Echter bij zijn geboorte was hij veeeel kleiner, en werd echt dysmatuur genoemd. Nou ben ik toen ook ingeleid met 38 weken vanwege PE en symptomen van HELPP dus ws heeft hij de laatste 2 weken geen voeding meer gehad. Overigens was mijn placenta mooi doorbloedt alleen erg klein. Nu heb ik met 30 weken een groei echo gehad en ze lag toen mooi op schema. Met 34 weken opnieuw en ze kwamen toen uit op 2120 gram op dat moment ( iets kleiner dan gemiddeld) en volgens de VK daar zou het bij een zwangerschap van 40 weken een kleine 6 pond zijn. Bij controle van de VK met 35 weken stond mijn baarmoeder netjes op 3/4 NX en het hoofdje beweeglijk boven bekkeningang. nu met 37+4 hebben ze van schaambot tot baarmoeder 36 cm gemeten ( dat is goed want er mag 2 weken schommeling inzitten zeiden ze) alleen is de baarmoeder van 3/4 NX naar 2/3 NX gegaan, dus lijkt het erop dat het de afgelopen 2 weken niet gegroeid is, of het moet echt helemaal volledig zijn ingedaald wat ze ook niet goed konden voelen. Ook is mijn baarmoeder in 2 weken echter maar 1 cm gegroeid ( van 35 naar 36cm) dus het kan zijn dat de kleine gewoon niet meer voldoende voeding krijgt en dus eerder gehaald zal worden. Echter hoop ik dat het allemaal goed is en het kindje gewoon volledig ingedaald is ( waardoor de baarmoeder ook gezakt is) Alleen hebben er 3 verloskundige aan mij gestaan en allemaal gevoeld en waren er echt overuit dat ze met toch instuurde voor een echo. Zelf moet ikze morgen bellen voor de uitslagen omdat ze het echt willen weten, en niet dat ik straks alsnog thuis beval en vervolgens met een zorgelijk kindje direct naar het ZH moet. Dus het is eigenlijk het zekere voor het onzekere maar ik hoop nog altijd steeds op een thuisbevalling want inleiden vond ik bij mijn vorige zoooo vreselijk. En een keizersnede? waarom zou je daar echt voor kiezen? Heb je dat bij je vorige ook gehad? OVerigens doen ze dat vaak alleen maar wanneer het voor het kindje evt. beter is. Maar ze zullen altijd voor een natuurlijke bevalling gaan. Dit omdat hier minder risico's aan zitten. @ mbtc Inderdaad dat je bed ineens heel hoog is.. Soms vergeet ik het nog wel is, en wordt ik bijna uit bed gelanceerd! Ik wil er dan uit en vervolgens sta ik ineens rechtop terwijl ik dat dan niet verwacht. ( ook al staat mijn bed vanaf 36.5 al hoog) Dus je moet meer rusten vanwege je bloeddruk nu? Spannend hoor, moeten allemaal nog fftjes! Heb wel zin in de baby nieuws!!!!
@wesdaan, ja moet rustiger aan doen nu. en niet meer zo heel fanatiek aan de schoonmaak. wacht nog op tel van de vk hoe en wat verder deze week. moet echt wel wennen aan mn bed. kan niet eens met mn voeten bij de grond en geen krukje dat hoog genoeg is. hopelijk eindig ik niet bij de EHBO vannacht ja ik ben ook wel toe aan baby nieuws! dames slaap lekker ik ga zo mn troon beklimmen
Als ik al die verhalen lees over te groot kind, te klein, bloeddruk hoog, mag ik echt niet klagen alles verloopt hier volgens schema gelukkig! @wesdaan ik duim voor een thuisbevalling voor jou, hoor je dat morgen dan? @Jolene, waarom keizersnee??Omdat je vorige ook via keizersnede geboren is? Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen maar wat is jou reden? @mbtc val niet uit je troon hoor Schrikken zeg dat je naar het zk moest! Gelukkig valt het mee, maar hou idd maar op met poetsen het is nu wel schoon genoeg toch?! @Lunancy oooooooh moooooooooi een baby met een bos haar! Wil ik ook! Beide jongens haaden een beetje blond haar. Nu wil ik eentje met een bosje zwart haar, vind ik zoooo mooi!! Had ik vroeger zelf ook dus de kans is er wel...maar goed eentje met een kaal kopje is ook welkom en net zo mooi hoor hahaha @Annedore opgelucht dat ze je waarschijnlijk niet overtijd laten lopen? Betekend dus dat het ECHT geen 4 of 5 weken meer duurt! @Natas hoe gaat ie daar??? voel je je nog steeds ok? Hoop dat vrijdag je bloeddruk wat gezakt is! Iemand nog leuke traktatietips voor peuter en basisschool? Kan van te voren niks maken want weet niet of het roze of blauw word! Hebben jullie trouwens van die klossen onder jullie eigen bed? Hier mag ik niet boven bevallen. De vk wil altijd beneden zodat als je toch naar het zk moet in ieder geval op de benedenverdieping bent. Dus hier word als het goed is deze week nog een bed van de thuiszorg bezorgd. Lekker slapen allemaal!
@ Rianne85: Ja ik hoop dat ik dat morgen te weten kom. Ik moet na de echo contact opnemen met de VK dus dan zal ik wel horen of ik bij haar mag blijven of bij de Gynaecoloog op consult moet. Laten we hope ndat het t eerste is
@wesdaan:Ik hoop dat je kindje gewoon is ingedaald en goed op schema ligt. Wel even schrikken of niet? duim voor een thuisbevalling! @Rianne: Hier gaat het goed, ben erg benieuwd hoe mijn bloeddruk morgen is. HB is ook erg laag dus erg fit voel me helaas niet. Maar goed de laatste weken redden we dat ook wel. @MBTC, rustig aan doen hoor! Nou ik ga lekker aan de poets,haha! Misschien niet heel erg verstandig gezien de bloeddruk maar kan zo slecht tegen een beetje rommel....ga gewoon rustig aan schoonmaken en dan met de voetjes omhoog. Dochter is bij go, dus een rustig dagje. Ik beval ook beneden omdat we boven geen stromend water hebben, badkamer zit beneden. Heb zelf een bed klaarstaan die man snel opzet als het begint.
@WesDaan; wat een onzekerheid brengt de grootte van je kindje dan met zich mee! Ik hoop voor je dat ze binnenkort weten hoe groot het echt is (maar dat blijft waarsch. toch schatten). Heb je zelf het idee dat het ingedaald is? En je moet vast in het ziekenhuis bevallen? Dan is iig alle zorg bij de hand. @WesDaan en Rianne85: Ik heb de vorige keer een keizersnee gehad. Simpelweg omdat mn dochter zich gewoon niet aandiende. Met 42 weken is ze toen gehaald zonder een wee gehad te hebben. En er was verder weinig mogelijk qua inleiden ed. Mijn twijfel bestaat er een beetje uit dat het straks allemaal niet zal lukken (natuurlijk bevallen). Het lijkt me niets als ze weer zo gaan rommelen met mn lichaam; ik vind ergens dat de weeën dan spontaan moeten komen. Ik kan op sommige momenten echt enorm opzien tegen natuurlijk bevallen, omdat ik weet hoe het is om een keizersnee te krijgen (mij viel het erg mee). En gek genoeg geef ik daar dan soms de voorkeur aan. Het is meer de angst dat het 'allemaal wel weer niet zal lukken' ofzo; kan het niet goed uitleggen. Hier ff een uurtje slapen. Hahaha, nog niet op 'de troon', de klossen moeten nog onder het bed. Trusten! Jo
Zo meiden, er is echt heel wat afgepraat hier. Ben een beetje overloaded, ha ha. Probeer zoveel mogelijk te reageren maar kan zijn dat ik het een en ander mis. Jolene, ik snap dat je twijfels hebt of het wel of niet op de natuurlijke manier gaat lukken. Wat zegt je gyn hierover? Kunnen zij je niet helpen om tot een beslissing te komen? Misschien anders afwachten tot week 41. dan kan je altijd nog voor een keizersnee gaan als de weeen niet uit zichzelf komen. Wesdaan, wat een rot nieuws zeg over de groei van jullie kindje. Dat is wel spannend. Hoop dat ze er snel meer over kunnen zeggen en het allemaal meevalt en je toch gewoon thuis kan bevallen. weet je nu al meer? Natasch, Is het gelukt om rustig aan te doen met schoonmaken? Wel rekening houden met je bloeddruk hoor. Het huis weer lekker aan kant? Rianne, Ik heb ook klossen onder mijn eigen bed maar ik wil in het ziekenhuis bevallen. Zal dus alleen de start thuis doen. Ik weet niet zo goed wat ze al mogen als peuter. Heb nog geen ervaring met kinderen. Anders cake en daar wat slagroom op en dan de gekleurde muisjes. Is niet moeilijk. Of het eventueel op een eierkoek doen, is wat minder vet. Lunacy, fijn dat je echo goed was. Wat grappig dat zelfs kunnen zien dat de kleine al haar heeft. Ik gok bij ons op een kaal kindje. Ik was geloof ik het eerste jaar zo goed als kaal, ha ha. Mijn man was ook kaal maar ik weet niet hoe lang. Zo benieuwd hoe ons kindje eruit ziet en op wie het lijkt. Waar moet je precies over nadenken wat betreft het gezamenlijke gezag? Fijn dat de erkenning wel zo gepiept was. mbtc, zo dat is even schrikken zeg dat je ineens naar het ziekenhuis moet. Wel fijn dat alles goed was en je nu verder in de gaten gehouden wordt. Hoe groot ben je?, dat het zwaar wordt voor je lengte? Hier heb ik een goede dag vandaag. Heb lekker geslapen vannacht en het is mooi weer. Mijn schoonzusje en haar vriend waren op visite en verder lekker in de tuin gezeten en gelezen. Dus heb niks te klagen. Werd een beetje moedeloos van het thuis zitten en verder niet uitgedaagd worden. Alleen mijn man om mee te kletsen in de avond maar ik heb niet veel te vertellen aangezien ik niet veel anders doe dan schoonmaken . Maar goed heb dat gevoel dus even naast me neer kunnen leggen. Het is niet anders en moet proberen te genieten. Maar goed zit al 6 weken thuis........... Morgen afspraak bij de verloskundige. liefs
hallo allemaal, wat een heerlijk weertje vandaag. kunnen we allemaal van genieten met ons verlof! maar lijk nu wel een olifantje opgezette handen en voeten. manlief gaat zo uit zn werk ijskoffie voor me halen heerlijk!! @natas, wel rustig aan doen hoor met je bloeddruk! (zei vk ook tegen mij!) @joan, ik ben 1.53 dus niet zo heel erg groot, ze zei dat het daar misschien mee te maken kan hebben. maar zeker weten doet ze dat niet. was zeker ff schrikken maar gelukkig bleek in het zh alles goed te zijn! morgen toch voor de zekerheid een extra controle. kan ik gelijk vragen over vruchtwater is er gister niet van gekomen. en dat gevoel dat jij hebt dat heb ik ook, zit al wel wat langer thuis dan 6 weken maar heb het gevoel dat de muren op me af komen! heb weinig omhanden en moet ook nog eens rustig aan doen. elke vrijdag komt mn moeder om boodschappen te doen en op woensdag middag ga ik meestal langs bij mn schoonouders ff een bakkie doen en mn neefje en nichtje even zien. maar daar had ik vandaag geen puf voor! @luancy, fijn dat de erkenning geregeld is, moet je dan straks nog een keer als het kindje geboren is? wij zijn getrouwd dus daar hoeven wij niets aan te doen. het word straks bijgeschreven in het trouwboekje. die heb ik ook alvast in de vluchttas gedaan kunnen we die niet vergeten! en leuk zeg een kindje met haar! bij ons hebben ze er niets over gezegd ik weet dat ik veel zwart haar had toen ik geboren werd, het is nu zo blond als maar zijn kan en man had wel wat haar maar was blond en bijna niet te zien. dus ben benieuwd op wie het gaat lijken! pff wat een weer he vond het wel lekker dat het niet zo'n warme zomer was al was een beetje zon wel lekker geweest. hopelijk zet het warme weer niet al te ver door we moeten er toch niet aan denken om met 30 graden je weeen liggen weg te puffen! volgens mn man komt het deze week dus ben erg benieuwd of hij gelijk krijgt! de tijd gaat snel volgende week zondag al weer uitgerekend! heb in mn vluchttas toch ook maar een tshirt gedaan had er een spijkerbroek met lange mouwen in gedaan gezien het weer eerst maar toch voor de zkerheid een tshirt. begint bij jullie ook het geduld een beetje op te raken?? als het nu komt en t blijft lekker weer kan ik het weer nog een beetje uitbuiten door met de wagen te gaan wandelen! x
Zo nou hier ben ik dan eindelijk met de update Vanmiddag om 14.15 de echo gehad en volgens de metingen is het nu 2500 gram. Dus echt een kleintje. Het zal heeeel misschien de 6 pond halen met 40 weken maar zo wie zo niet zwaarder. Ons kindje groeit nog wel alleen langzaam, maar zolang het niet stil is in groei is het goed De VK was tevreden met het nieuws, dus op naar volgende week dinsdag voor de controle Overigens is het kindje volledig ingedaald met het hoofdje goed ( was sterrekijkertje afgelopen keer) Ze heeft ook allleen het buikje en 1 boven been kunnen meten en voor de rest niets. Vruchtwater is normaal voor de duur van de zwangerschap dus dat is ook goed. Dus gaan wij op naar de thuisbevalling Nou nu verder op jullie update's, misschien mis ik wat want heb ff snel gelezen. @mbtc: inderdaad een goed idee om het trouwboekje ook bij de vluchttas te doen had ik helemaal niet aan gedacht. Vorige keer waren we nog niet getrouwd dus hadden we met 20 weken zwangerschap het kindje erkent en gezamelijk gezag aangevraagd. Het was inderdaad lekker weer, en zo had ik ook last van dikke voeten. Heb net lekker in een voetenbadje gezeten die mijn man op vraag van mij had klaargezet en zit nu lekker met mijn beentjes omhoog, en enkeltjes zijn weer slank Ik moet trouwens wel een beetje lachen om de zin die je hebt geschreven:heb in mn vluchttas toch ook maar een tshirt gedaan had er een spijkerbroek met lange mouwen in gedaan gezien het weer eerst maar toch voor de zkerheid een tshirt. Zijn vast de hormonen Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb in mijn vlichttas gewoon een legging met een jurkje gedaan. Ik weet dat ik de vorige keer niet zoveel kon verdragen zeg maar en dat toch het lekkerste zat. Ik kan nu ook mijn spijkerbroeken niet meer aan en loop echt alleen in jurkjes en rokjes, omdat het anders gewoon veeeeels te strak zit. @ Jolene Ik begrijp je twijfels inderdaad ook, maar als ze eerder beginnen met inleiden dan is het het proberen waard toch? Ik weet dat ik bij mijn vorige zwangerschap ben ingeleid. Op woensdag heb ik toen 3x gel gehad om de baarmoedermod te laten verweken want daar was nog geen enkel teken van verweken. De volgende ochtend had ik 3cm en hebben ze mijn vliezen gebroken rond 8.00. en om 16.01 uur werd ons zoontjen geboren. Hier is ook sprake geweest van keizersnede omdat de kleine een tijd in stuit heeft gelegen. Zelf zat ik daar niet tegen op, ik weet dat de bevalling ( weeën) pijnlijk zijn maar het is ow zo bijzonder om zelf met krachten je kindje op de wereld te zetten en zo op je buik te krijgen. Het is gewoon zo bijzonder dat ik daar echt weer naar uit kijk en die weeën komen we wel weer door zeg maar En zijn gelijk verdwenen. Het is een keuze ( als die mogelijkheid er is voor je) maar ik zou het zeker normaal willen proberen dan beginnen ze toch met 40 weken inleiden? Als het dan wat langer duurt maakt het ook niet uit toch? @ Joan; Succes bij de verloskundige morgen, en we horen wel weer hoe het gegaan is
@wesdaan, ja een spijkerbroek met langemouwen en een shirt met korte pijpen heb ik in mn vluchttas gedaan soms typ ik sneller dan dat ik mee lees misschien moet ik ook maar jurkje in doen heb nu mn spijkerbroeken ook niet meer aan. zit gewoon niet lekker meer! en je trouwboekje in je vluchttas gedaan? kan ie gelijk door naar gemeentehuis. naja ligt er aan hoe laat het geboren word natuurlijk! hier ook een klein kindje, 40 weken geschat op 5.5/6 pond. heb aantal keren een extra groeiecho gehad. maar het groeide wel maar op z'n eigen lijntje. werd er wel zenuwachtig van elke keer maar weer het is een klein kindje, ja ik verwacht ook geen groot kind omdat we beide klein zijn! en zolang het wel groeit en niet stilstaat vind ik alles prima. het is zo bewegelijk dat ik denk dat alles wel goed is anders zou het niet zn energie steken in mamma pesten