36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier ook extra groei echo's gehad met 30 en 34 weken en nu ng eentje voor de zekerheid.

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wesdaan, hier t zelfde verhaal. maar maak je je zorgen erom of niet? ik heb t laten gaan. mn moeder zegt t heeft een hele wereld om in te groeien! en ik was zelf ook niet een grote baby, met 42 weken geboren en was 44 cm, en net geen 6 pond.
    ben niet al te groot geworden maar volgens mij ben ik verder wel gezond en daar hou ik me aan vast.

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He meiden,

Net bij de verloskundige geweest en alles was goed. Baby is nog steeds ingedaald en ligt nog steeds vast. Niks bijzonders dus....... daarna nog even bij mijn ouders langs en die vroegen of ik hen wel zou bellen als de weeen begonnen. Uhmmm, nou nee! Heb wel wat anders aan mijn hoofd op dat moment en zit ook niet te wachten op familie op de gang. Hier waren ze nogal beledigd over. Mijn stiefmoeder rolde met haar ogen en ging gelijk naar boven zonder nog iets te zeggen. Hoe is dat bij jullie? ik heb hen gezegd dat ik het laat weten als de baby geboren is.

Ik begin het ook wel zat te worden hoor. Gisteren wel een goede dag tot ik naar bed ging en ontzettend last kreeg van maagzuur. Had echt iets van die baby moet nu komen zodat ik me weer mezelf kan gaan voelen. Maar ja, baby luistert niet en zit nog veel te lekker geloof ik.

x

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    @ Joan fijn dat alles goed was bij de verloskundige ;) je kan weer een weekje verder :)

Tja hier hoeven ze het echt niet weten. Ik zit enkel met een kind dat evt. opgevangen moet worden door een van de oma's dus zal toch echt moeten bellen als het overdag is, en mocht het snachts gebeuren dan hoop ik dat hij doorslaapt ;)
    Hier heb ik mijn oma die zowat iedere dag belt van en wordt ik weer overgrootoma.
    Net ging ook de telefoon en heb ik niet opgenomen want heb daar echt totaal geen behoefte aan!!!
    Bah dat gezeur, laat het kindje nog maar ff zitten 41 weken mag ook dan hoef ik pas in Januari weer te werken ;) en ben ik niet met de feestdagen de l*l ;)

@ mbtc; Ik kan niet zeggen dat ik me veel zorgen maak maar ik wil gewoon graag een thuisbvealling. Ben toen de vorige keer in het zh bevallen en ingeleid en ik wil zo graag dat het gewoon thuis is, en normaal gaat zeg maar.
    Ons zoontje was ook mar 2550 gram en heeft het behoorlijk moeilijk gehad met de bevalling. Zijn hartslag viel weg, dus met 2 grote knippen hebben ze hem aan de schouders eruit gehaald omdat ik al te ver was voor een KS. Ik wil niet zeggen dat het bij deze ook gebeurd maar dysmature kindjes hebben het vaak te zwaar met de bevallling, en als het ieder geval 5 pond is dan weet ik dat ik htuis mag bevallen ;) en als de VK gelijk had en het was niet gegroeid dan had ik weer naar het zh gemoeten snap je...
    Maar nu kan ik het loslaten, laat het nog maar lekker groeien die paar weken en laat het met 41 weken maar komen ;)

5. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @Joan1984: Ik zou ook lekker pas bellen nadat t kindje er is hoor! Je moet je vooral 'op je gemak' voelen. Hier alleen ook 't 'probleem' dat ik al een dochter heb rondlopen. En bij een natuurlijke bevalling moet ik ook direct naar het ziekenhuis; da's dus wat lastig. Mijn familie (van beide kanten) woont op anderhald uur rijden... Ik bel dan ook meteen mijn schoonmoeder als de weeën komen, en kan hier in de buurt iemand vragen om tijdelijk op te passen.

Bij mijn vorige kindje heb ik dikke ruzie gemaakt met mn schoonmoeder! Zij kondigde, ik moest 5 dagen in het ziekenhuis blijven, doodleuk aan dat ze wel een paar dagen bij mijn man thuis zou blijven. Nou; ik was pislink!!! Dat was echt heftig. Ik vond dat het van tevoren doorgesproken had moeten worden. Ik heb ook het gevoel dat ik dat nu heb gedaan. Maar ben nu wel blij dat mn schoonmoeder wil komen; we kennen elkaar inmiddels beter. Spannend trouwens, je zit bijna op de 40 weken!

@WesDaan: Goed om te lezen dat jij zou gaan voor natuurlijk bevallen ipv een keizersnee. Ik heb trouwens het idee dat meer vrouwen hier voor zouden 'kiezen'. Ergens hoop ik ook zo dat t allemaal natuurlijk komt; maar dan slaat ook de twijfel toe of ik t allemaal wel aankan enzo. En ook met de hechtingen ed. Hahaha; 't is gewoon angst voor de bevalling! Wie weet komt t allemaal spontaan en gaat t goed!

Hier een bijzonder slechte nacht gehad. Vanochtend mn dochter naar het KDV gebracht, en nu een dagje voor mezelf. Dat is echt bijtanken: HEERLIJK!!!

Iedereen: geniet van het mooie weer!!!

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @joan, vind t een beetje een rare reactie van je schoonmoeder. het is toch aan jullie of je wel of niet wilt bellen als de weeen begonnen zijn.
    en daarnaast kan het lang duren voordat het kindje geboren is (hopelijk niet natuurlijk) en ik denk dat je ook eerst zelf met je partner van je kindje wilt genieten en niet gelijk de hele fam die de kamer binnen komt stormen!

ik heb gezegd dat mn ouders en schoonouders mogen komen als we thuis zijn. heb je eerst ff aan elkaar kunnen wennen met zn 3e. tenzij we in het zh moeten blijven natuurlijk dan mogen ze komen na de bindingstijd van 2a3u.

gewoon je eigen ding doen hoor en je niet laten dwingen krijg je later spijt van!

ik ben t ook wel goed zat. de hele dag al harde buiken en word gek van de warmte! mn balkon en woonkamer liggen op t zuiden en t is echt niet te harden!

vanmiddag naar de vk voor een extra controle ben benieuwd!

X

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey allemaal,

Nog geen babynieuws? ;)

Heb niet zoveel puf om te reageren. Ook hier tuin en woonkamer op zuiden en het is 27,5 graden binnen :(

Ik laat het alleen mijn ouders (en broertje, die woont nog thuis) weten als de weeen zijn begonnen of wanneer ik ingeleid word.
    Omdat zij nu eenmaal in de buurt wonen en eventueel even langs ons huis kunnen voor de honden en andere huisdieren. Dat geeft mij wel een rustig gevoel.

Mijn moeder vroeg van de week of anderen het mogen weten als ik aan het bevallen ben, of dat ze haar mond moet houden.
    Heb gezegd dat ik niet wil dat anderen het weten, die horen het wel als hij er is. Wel prettig dat ze dat even vroeg en er rekening mee houdt :)

Ik ga maar even een boodschappenlijstje maken en dan straks even een uurtje door de koele supermarkt lopen :p

Hang in there allemaal! ;)

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier is het ook erg warm!
    Tuin ligt op het zuiden, maar alles zit hier pot dicht dus het is hier NOG MAAR 22 graden... Maar strakjes zal dat wel anders zijn.
    Straks even met ons mannetje naar het paardenrennen ( feestweek hier) zal hij vast leuk vinden.

Heb net maar alle financiele toestanden betaald dan liggen er tenminste geen rekeningen op de mat als ik aan t bevallen ben ;)

Hier wil mijn zus graag bij de bevallen zijn, en dat mag ook van ons. Zal ook wel heel speciaal zijn denk. Dit omdat zij de vorige keer een KS heeft gehad ( uiteindelijk) en grote kans dat dat bij de 2de weer moet vanwege dezelfde problemen.

Ook hier wil de kraamzorg ( uit vorige kraamperiode) eerder gebeld worden dus als het aan t rommelen is zeg maar.
    En niet pas wanneer de VK het zegt.
    Dus zal een drukke boel worden.
    Heb namelijk ook toestemming gegeven voor evt. leerling kraamzorg en bij de VK loopt op dit moment een 3dejaars leerling en is met haar eind project bezig... Dus hoop dat de temperaturen tegen die tijd gedaald zijn ;)
    En niet te vergeten is mijn man er uiteraard ook bij ;)

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @WesDaan: je kunt wel een tribune bouwen voor al die toeschouwers :D

Zo! Ik ga nu naar de super!

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wesdaan, leuk harddraverij! heb hem hier dit jaar helaas moeten missen :( ben benieuwd waar je woont, misschien is t wel een klein beetje in de buurt. en heb je nog gewed? of ga je voor de gezelligheid wel een mooie dag trouwens, t zal wel stuiven met dat zand op de weg of valt dat bij jullie wel mee??

ik kijk nu binnen op mn termostaat en het is bij mij 25.7. heb wel alle gordijnen ed dicht anders word ik gek!

ben bij de vk geweest, bloeddruk was nu prima inorde 140/81 uit mn hoofd. heb wel al de hele dag een zware buik, vk wilde wel dat ik vandaag ga bevallen. ze heeft tot nu toe een rustige dag gehad. ik zou wel willen maar helaas heb ik daar geen invloed op!

x

11. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Nog steeds geen babynieuws zie ik!
    Ik heb even geen zin om op iedereen te reageren... sorry hou het ff algemeen.
    Voel me gewoon niet zo happy, de hele dag al niet.
    We waren eigenlijk van plan om nog een weekendje weg te gaan maar denk niet dat dat hem word. Nu even geen puf voor terwijl ik gister een hele goeie dag had, nu kon ik amper thuis komen met de honden ( sorry zucht, steun , zeur hhahaha)

Hier bij mijn eerste bevalling een heel comite erbij gehad. Moeder, schoonmoeder, zus, vk en kraamhulp.
    Bij de tweede alleen manlief.
    En ik hoop bij deze OOK ALLEEN manlief!

Ik ga echt niet bellen naar schoonouders of ouders als de weeen zijn begonnen! Of de kids moeten wakker zijn, of als ik echt alleen zit in heftige weeen. En anders bel ik gewoon 2 uurtjes na de bevalling.

Gelukkig dat bij alle controles bij iedereen weer goed waren en dat wesdaan thuis mag bevallen! Hier ook vanaf morgen!

Alweeeeer een dagje verder! Geniet allemaal van het mooie weer!

12. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Ja, wel spannend om een beetje in de gaten te houden of/wie er gaat bevallen...!

Ik herken die 'rotdagen' trouwens heel goed. Toevallig vandaag iets beter... Nu zit ik net tv te kijken kom ik dat enge programma 'bevallingsverhalen' tegen. BAH! Dat zou echt verboden moeten worden! Of kunnen jullie daar wel naar kijken?
    Ik schakel mooi over naar topchef... meer mijn ding...

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier ook een min dagje, pff. Zal wel in de lucht hangen.;)
    De halve nacht opgezeten met dochter omdat ze zo ziek was, zo sneu:(. Vandaag naar de dokter en meisje heeft bronchitis en zit helemaal vol. Gelukkig een pufje en antibiotica gekregen. Gaat al een stukje beter, hopen dat ze goed slaapt vannacht.

Net onder de douche vandaan en zo maar lekker in bed, de bevalling hoeft van mij nog niet te beginnen zo!:)

14. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    #154 Rianne 85, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011

ooohh sneu.... wacht dan idd nog maar even een paar dagen met bevallen! Veel beterschap met haar!

Ik kan trouwens gewoon naar andere bevallingen kijken hoor!

Vandaag naar de kapper geweest, mijn pony is veel te kort....grrrr. Hopen dat het snel weer bij groeit!

Lekker slapen allemaal!

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    heel de middag weer wat afgekletst. Wij hadden vanavond even visite... Had er niet echt zin in maarja kan moeilijk IEDEREEN op afstand houden.

@ mbtc; wij wonen in Voorhout. Maar de HDV was nu in Lisse.
    Ik heb wel gegokt maar gewoon kiet gedraaid.
    Wij vullen het in, mijn vader levert het in en haalt t weer op en tussen door komen de vrouwen even langs ;) voor de stand van zaken zeg maar ;)
    erg leuk altijd en gezellig, alleen nu zonder bier en wijn ;)

Hier voor de rest een rustige dag gehad, en ga nu lekker mijn mannetje op zoeken want die legt net in bed.

Weltrusten allemaal en wie weet hebben we morgen wel babynieuws, al zal het hier niet zijn.

16. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hey allemaal,

Hier ook even een semi ego-update... het hangt zeker in de lucht, want ook ik was niet bepaald happy gisteren en nu lig ik ook bluh te zijn in bed. Ben namelijk ziek! Een griepaanval kwam zomaar aanzetten, grrr. *snifsnottersnik*

Heb al weken niet slapen begint me ook op te breken, vooral omdat ik 's middags eigenlijk nooit bijtank. Moet morgen om half zeven op om naar school te gaan, maar concentreren lukt inmiddels ook niet meer... Denk dat ik nog één keer naar de lessen ga en mezelf daarna verlof gun.

Dat jullie bevallingsverhalen kijken, is dat geen enorme marteling zo vlak bij je eigen? Ik ben een mietje, dus ik zap lekker door. ;) Bovendien hoorde ik gisteren op controle dat m'n meisje een 'trage' gemiddelde hartslag heeft (120 p/m), dus ik begon me al gelijk zorgen te maken dat ze klem komt te zitten o.i.d.... :(

Sorry voor de niet-peroonljke berichten, morgen meer! Hopelijk wordt het weer zo'n mooie dag........;)

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Meiden! Me vliezen zijn zojuist gebroken!!
    Werd wakker in een nat bed. DAcht ik heb in mijn bed geplast.
    Dus alles verschoont en vervolgens loopt t er weer zo uit!
    Gelukkig ziet t er schoon uit met witte vlokjes.
    Dus schoon bed, grote inlegger, matje in bed en ga zo weer nog proberen te slapen.
    Heb nu wel last van me rug en menstruatie krampen, dus we zien wel hoe het loopt.

Spannend!!!

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou meiden, de weeën komen nu regelmatig om de 3 min maar houden nog niet echt lang aan..
    Mischien is dit wel me laatste berichtje voor de update;) jullie horen wel van de klap! En uiteraard hoe ons meissie heet ;)

19. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Ohhhh spannend de eerste bevalling is aan de gang!! Succes en zet hem op wesdaan!Had jou niet als eerste verwacht!!!
    Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen! Hopen op een vlotte thuisbevalling!!! Wie volgt???

Ik heb het bed nu ook in huis en mag vanaf vandaag ook thuis!

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @WesDaan: wow! Je bent aan het bevallen! Of al klaar? Jeetje, wat spannend!

Ik had gisteravond ook last van rugpijn en menstruatiepijn, hield ruim een uur aan een stuk aan :( Zijn dat oefenweeen dan? Bij weeen denk ik nml. aan iets dat komt en gaat, maar dit duurde een uur non-stop :(

Ik ga mezelf vandaag een beetje buiten de computer om proberen bezig te houden, anders gaat de tijd zo langzaam ;) Beetje adressen doen, misschien de cupcakes vast bakken, wasjes draaien, kijken hoe ver ik kan lopen met de honden :)

@Lunacy: beterschap trouwens! En idd geen slecht plan om jezelf nu verlof te gunnen hoor!

Deel Deze Pagina