Hoi meiden, Even een vraagje aan jullie. Ik ben maandag naar de gynaecoloog geweest. Ik heb de hele zwangerschap al last van benauwdheid en hartkloppingen. Maandag kwam het weer in volle vaart terug, echt het gevoel dat je stikt, us moest gelijk naar het ziekenhuis komen. Een dag vol onderzoeken, ct scan, bloedprikken, ecg, hartfilm maar alles was goed. Gelukkig natuurlijk. Maandag was mijn bloeddruk 140/90 en daarna ineens weer 100/60 zoals altijd. Gister bij controle 122/70. Vandaag voel ik me weer ontzettend rot. Het gevoel dat ik stik, geen adem kan krijgen, slecht kunnen slapen door adem gebrek. Een strak en brandend gevoel onder mijn borst en tussen mijn schouderbladen en.hoofdpijn. Ik wil.liever niet weer bellen omdat ik maandag die hele molen.al ben in geweest. Dus het zal wel niks zijn. Maar toch is dit gevoel niet goed. Wat zouden jullie doen? Heeft een van jullie misschien ervaring hiermee? Ik hoop van jullie te horen!! Groetjes
Wat vervelend zeg! Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als je het niet vertrouwd bellen, beter 1 keer te veel dan te weinig. Succes!
Als je deze vraagt hier stelt, moet je bellen Bij twijfel áltijd doen. Ik denk ook dat een beetje arts je meteen laat komen voor wéér het hele rijtje aan onderzoeken. Ik ben binnen een week tijd 4 keer geweest, met soms goede uitslagen en soms uitslagen op het randje. Wel elke keer weer terug naar huis gestuurd en ik vroeg me bij de zoveelste keer ook af van, moet ik nou nog bellen, of zal er weer gewoon niets aan de hand zijn? Maar goed, liever 100 keer teveel, dan 1 keer te weinig..
Ja je moet weer bellen.....ben het eens met bovenstaande. Als je het ernstig genoeg vind om de vraag hier te stellen, is het ernstig genoeg om de gyn te bellen!
Eigenlijk alles wat al gezegd wordt; bij twijfel bellen! Al is het maar zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn en jij de stress van "wel of niet bellen" niet meer hebt! Want dan helpt ook niet mee. Dus bellen! Je kunt best zeggen dat je twijfelde en waarom, dan kunnen zij zeggen of het inderdaad goed is dat je belt of dat het niet nodig is (wat ik me niet voor kan stellen ). Succes en beterschap!!
Slik je geen medicijnen voor hypertensie of zo? Ik denk het niet, maar vraag het voor de zekerheid toch maar even. Ik werd zelf namelijk heel benauwd door die medicijnen.
Wat hebben ze met je afgesproken na de afgelopen keer? Neem aan dat ze een plan hebben gemaakt voor als het nog een keer voor zou komen? Sowieso kun je gewoon bellen he....het is maar een telefoontje... ze kunnen dan altijd nog zeggen of je wel of niet moet komen. Bellen mag echt laagdrempelig
Ik zou ook bellen. Is er een bepaalde zorg wat je veel bezighoudt? Ik bedoel, is het puur lichamelijk of krijg je het op een moment dat je je ergens druk over maakt/een psychische aanleiding is? Sterkte meid.
Dank je wel voor jullie reacties. Ze hebben aangegeven als het niet beter wordt, ik altijd mag bellen. Maar tegelijkertijd heb ik van de week nog te horen gekregen dat het niks is. Dus dat maakt voor mij juist de drempel heel hoog. Er is verder geen lichamelijke of psychische spanning. Integendeel. Het komt ineens in.volle vaart, zwakt weer af en komt weer. Ik denk dat ik vanavond gewoon even afwacht en kijk hoe ik me morgen voel. Ze hebben overigens wel al aangegeven dat ik niet doorloop tot het eind. 37/38 weken is de max. Groetjes
Zeker bellen! Vooral als je een bandgevoel onder de borsten hebt, het klinkt niet goed. Better safe than sorry.