36 weken en steken in vagina

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tuc, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben bijna 36 weken zwanger en heb af en toe, meestal einde van de middag/ in de avond ontzettende steken in mn vagina. Alsof iemand met een mes erin steekt. Met de laatste controle lag de baby al tussen mn bekken, maar hoofdje nog niet helemaal vast. Ik merk tegelijk ook dat het lijkt alsof ik moet plassen, maar moet dan maar een beetje. Blaasontsteking is het niet, want die is in de tussentijd al gecheckt.

Iemand die het herkend??

2. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Klinkt als indalingsweeën! :)

3. daantje034

19 dec 2012
    55
    0
    0
    momenteel zo weinigmogelijk :)
    omgeving utrecht
    oef ik heb het ook erg irrietand , ga morge ff vk vragen wat het precies is , maar zal idd indalings weee'n zijn :)

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb dat ook.... maar hier ligt ze momenteel in stuit

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb dat ook veel gehad en bij mij had het met verder indalen van de baby te maken! Ik beschreef het ook als 'penetratie met een mes'.

6. tuc

tuc Niet meer actief

hmm misschien toch verder indalen dan, zou kunnen lag sowieso nog niet volledig ingedaald. Bij mijn oudste voelde het anders, maar geen kind/zwangerschap is hetzelfde.

7. tuc

tuc Niet meer actief

zo voelt het idd

8. daantje034

19 dec 2012
    55
    0
    0
    momenteel zo weinigmogelijk :)
    omgeving utrecht
    jeetje ben je lekker mee krullie , hoop dat de baby nog gaat draaie !

Erg heftig gevoel die messteken , soms lijkt het ook alsof er kleine nageltjes je binne kant open krabbelen...

iew

9. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Zijn inderdaad indalingsweeën ;) Kan best zijn dat de baby dus bij de volgende controle vast ligt

10. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb dat ook gehad, zijn idd indalingsweeen.

11. tuc

tuc Niet meer actief

nou fijn dat iedereen zo eensgezind is;) ik heb de 7e weer controle, dus ben heel benieuwd.

12. tuc

tuc Niet meer actief

hoelang in dagen/weken hield dat bij jullie aan eigenlijk

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik heb het nu paar weken..vervelend gevoel en vk vertelde mij dat het idd indalingsweeen waren.

14. tuc

tuc Niet meer actief

O gelukkig ook wat langer dus. Nou,ja voor jou niet fijn natuurlijk;)

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Die steken zijn niet constant weeën hoor... het heeft wel met indaling te maken, maar het zijn geen weeën...

Door de indaling van de baby in het bekken rekt het kraakbeengedeelte tussen de benen uit (je schaambeen) normaliter is het kraakbeen 0,5 tot 1 cm breed, maar na / tijdens indaling kan het wel oprekken tot 4 of 5 cm om plaats te maken voor het hoofdje.

Omdat door de zwaartekracht en de druk van de kleine dit deel behoorlijk onder spanning komt te staan, kan dit heel pijnlijk (als steken of constant) aanvoelen. Als het goed is trekt het vrij snel na de geboorte weer weg.

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Aanvulling: hier kan het geen indaling zijn omdat ze (inmiddels) overdwars ligt, maar ben er net achter dat ik een blaasontsteking heb.
    Als ik de reacties heer lees zullen het wel indalingsweeën zo niet, maar zo niet kan het misschien ook nog een blaasontsteking zijn.

17. tuc

tuc Niet meer actief

mayd, bedankt!

krullie, ik had het al even toen ik het plaatste en in de tussentijd om een andere reden op blaasontsteking laten checken..dus toevallig weet ik dat het dat bij mij iig niet is;)

18. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Ahhhhh dat was ik vergeten.... Zal idd indeling zijn au au !
    Ik las t onderwerp en dacht ow ja!

Deel Deze Pagina