Ik ben vandaag in zh onderzocht: kwam gelijk van vk met klachten die duiden op z.vergifting: moe, misselijk, kortademig, hoge bloeddruk 135/80. Hartfilmpje ok, bloedonderzoek ok, bloeddruk binnen halfuur gemeten en zaakte naar 125/70. Echo ok, groei ok, beweging ok. Van de plas konden ze geen duidelijke uitslag geven. Wat ik ook heb en ze is dat ik afgelopen paar weken vaak moet plassen soms elke uur en ook in de nacht. Veel dorst. Als ik plas dan geen pijn en komt altijd veel plas uit. Zelf urine was troebel vandaag. Heb tweede keer gegeven voor kwek en hoor over week de uitslag. Zijn er mensen die blaasontsteking hadden maar die verloop onopgemerkt? Behaalve veel plassen? Is het gewaarlijk ?
Hoi, Ik had me vorige zwangerschap ook geen klachten die duiden op een blaasontsteking, alleen veel plassen!Waar ik wel last van had is harde buiken die echt vervelend voelde, dut was achteraf van de blaasontsteking!Mijn urine is ook op kweek gezet en er zat een bacterie in namelijk GBS!Dit is een streptok die kan zorgen voor infecties en kan wel gevaarlijk zijn, ivm vroegtijdig weeen krijgen en ziek worden van je kindje tijdens uitdrijving of na de geboorte!Als blijkt dat je deze bacterie in je urine hebt zitten, testen ze met 36 weken nogmaals zit hij er dan weer in dan krijg je een medische indicatie en moet je onder begeleiding van de gynaecoloog bevallen, omdat je minimaal twee zakken antibiotica krijgt tijdens je bevalling! Een gewone blaasontsteking moet je ook zeker behandelen omdat dit een nierbekkenontsteking kan veroorzaken en dit is ook een gevaar voor je zwangerschap/kindje... Ik hoop voor je dat er niets uit de kweek komt, maar het is goed dat ze er naar kijken!
Ik moet nu ook steeds met het vermoeden van zwangerschapsvergiftiging naar het ziekenhuis. Vervelend he. Alleen jij geeft aan dat je juist veel moet plassen. Nou dat hoef ik dus echt niet. Ik kom soms 3 kg per week aan van het vocht. Mijn bloeddruk blijft ook hoog. Maar je klachten lijken erg op een blaasontsteking. Heb t met 17 weken gehad en eerst niet gemerkt. Alleen harde buiken, vooral na het plassen. Tegen de tijd dat ik het doorhad zat t al hoog. (nierbekkenontsteking) Je kunt dus beter voor zo'n kort testje wat urine naar de huisarts brengen lijkt mij. Daarvan kunnen ze haast meteen uitslag geven. En ook sneller behandelen. Dus gewoon de ha bellen en met ze meedenken. sterkte!
:xNee uitslag meteen bij huisarts kan niet: dat heb ik in kab bij zh gedaan: uitslag was dus onduidelijk. Ik miedt ovenieuw plassen en due moet 1 week naar de kwek dan krijk ik pas resultaat. Ik ga altijd tijdens zwangerschaap aleen naar vk en zh weet nuet wat huisarts hier te maken heeft?? Mijn urine was ook erg troebel en geel en met kleine vlokjes. Ik neig zelf ook op ontsteking maar ben zo bang voor ab want ik gebruik niet eens paraceramol en nog nooit in mijn leven ab gehad.... Heb verder geen harde buiiken denk ik ofwel doet niks pijn of zo. In de avond is buik paar uren gewoon wat strakker maar voogens mij harde buiken is niet wat 6-10 uur permanent aanhoud maar meer komt en gaat