Hallo allemaal, We hebben vandaag een liggingsecho gehad en zijn er dus achter gekomen dat onze kleine spruit in stuit ligt! Shit had zo gehoopt op een thuis bevalling en nu gaat waarschijnlijk alles anders lopen. Moeten maandag naar de gynacoloog dus dat even afwachten. Wie heeft er ervaring met het draaien van een stuitligger? Goeie of slechte verhalen ik zou het wel willen weten weet namelijk nog niet wat ik wil misschien dat jullie me bij deze keuze wat kunnen helpen. liefs fimke
ik had bij mijn eerste geen stuitliggen, maar darryl* was met 36 week niet ingedaald en met week 38 en week 40 ook niet. ik ben uiteindelijk bevallen door een kz. mijn 2e kindje dylano was al wel vroeg ingedaald en van hem op natuurlijke wijze bevallen. het kindje kan nog draaien denk ik. ik hoop t voor je.,
Ik heb geen ervaring met draaien. Ik had net als jij met 36 weken een echo. Ik wist gelukkig al heel lang dat ze in stuit lag. We zijn toen doorgestuurd naar de Gynaecoloog. De dag dat we een afspraak hadden bij hem braken 's ochtends om 7 uur m'n vliezen en had ik om half negen in het ziekenhuis al 7 cm ontsluiting. Er is toen een spoedks gedaan. Ik heb dus geen tijd gehad om me goed te laten voorlichten over de mogelijkheden, maar had sowieso niet zo'n goed gevoel bij draaien.
Ik heb ook de keus gehad, draaien of ks. Onze man heeft tot woensdag omdat te doen. Draaien heb ik van dichtbij meegemaakt bij mijn zus, had er erg veel pijn aan en mijn neef schoot zo weer terug. Ik vind het een eng idee, ook omdat ik weinig vruchtwater heb. Als hij woensdag nog zo ligt, gaan we voor een ks.
ik weet niet of het je eerste kindje is maar zeker bij een 2e of later kindje kan het nog zo zijn dat deze pas goed draait tijdens de bevalling, want er kan wel gekozen worden voor een ks je weet nooit wanneer de kleine zich aandient en of het toch nog een "normale" bevalling wordt... de kleine van ons heeft ook in stuit gelegen en met 38 wkn lag ze gelukkig al weer goed, maar heeft tot het laatste moment niet vast gelegen en toen mijn vliezen werden gebroken schoot ze zelfs weer uit de uitgang weg ik hoop in ieder geval voor je dat beide niet nodig zullen zijn en dat je kleine alsnog zelf weer terug draait... succes gr.smoekie