Ik ben precies 13 weken zwanger en ben gisteren naar de verloskundige geweest voor de eerste keer. Graag voor de intake echt begon, wilde ik de harttonen natuurlijk horen van mijn kleintje. De 9 weken termijnecho was goed. Ik dacht, je hoort vast al de harttonen, want dat was bij mijn eerste immers ook zo geweest. Ze hebben gezocht en gezocht.....geen hartje...Ik was in alle staten. Vanmorgen ben ik in het ziekenhuis geweest voor een echo. Ze hebben mij snel geholpen..... Wat bleek...gewoon intact vruchtje, niets aan de hand, afmetingen conform 13 weken. Het kan dus zomaar dat ze het hartje niet kunnen horen met 13 weken. Maar hoe ze mij ook gisteren wilden geruststellen, ik was er niet zo ontvankelijk voor. nu pas, met weer een fotootje van mijn kleine larfje ben ik weer helemaal dankbaar en gelukkig. Ik wilde dit zo graag delen met andere zwangeren en misschien zwangeren die ditzelfde meemaken. Het kan zelfs tot later nog dat ze het hartje niet vinden met de doptone. Bij mij ligt de placenta ook nog aan de voorzijde, dus dat kan ook tegenwerken en het is nog zo klein. Het komt dus vaker voor. Ik ben echt gerustgesteld en hoop verder op een voorspoedige zwangerschap en een snelle lente. Veel geluk aan allen die zwanger zijn of willen worden!
hey meid.. ik benblij dat je zo opgelucht bent en dat het allemaal zo goed is .. Ik heb deze ervaring niet maar ja ik was al 14.3 weken voor dat ik het zeker wist xxxxxxxx en geniet ervan
Dank je voor je reactie Patricia. Mijn eerste kindje ging zoo anders. Ik hoorde gewoon met 13 weken zijn hartje. Het lijkt wel alsof ik nu veel gevoeliger ben ofzo en daardoor onzekerder. Maar ik kan met geen pen beschrijven wat er door me heenging toen ik gewoon een mensje zag met een kloppend hartje op de echo. Een overweldigend blij gevoel. Hoe moet het dan zijn als het niet goed is. Heftige tijden hoor en dan met al die zwangerschapshormonen in je lijf. Oef, he....
Wat fijn joh! Bij mijn vriendin konden ze laatst ook met 13 weken het hartje niet vinden. toch altijd weer spannend dan he. Gelukkig is bij jou alles goed!
bij mij kon ze met 13 weken het hartje ook niet vinden, maar dat zei ze van te voren ook dat dat kon, ook omdat de baarmoeder groot was en het kindje zich overal kon verstoppen. het scheelt dat onze vk het echoapparaat naast de bank heeft staan, dus ze heeft gelijk gekeken
Met 15 weken duurde het bij mij nog heel lang voordat ze het hartje hoorde ze had me bijna naar het ziekenhuis gestuurd. ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Voelde het daardoor ook pas laat bewegen.
Ik ben erg blij voor je! Wat een opluchting! Bij onze eerste kon de vk de eerste keer niet zo snel t hartje vinden. Ik had het toen paar dagen ervoor met een eigen apparaatje al gehoord. Was anders ook in paniek geraakt. Een vriendin van mij had het ook, je schrikt vreselijk dan. Geniet ze! x Sophie
Hoi, Allemaal herkenbare reacties! Het scheelt toch, he als je vk een echo-apparaat heeft, maar dat hebben ze niet allemaal. Ik ben echt blij dat het zo is gelopen. Vannacht hebben we goed geslapen met z'n allen ;0). Je wilt niet in de stress schieten, maar je doet het toch, tenminste ik dan en dat kwam ook, omdat ik mijn eerste zwangerschapsmaanden als erg zwaar heb ervaren. Erg misselijk en vermoeid, chagrijnig. Het ging sneller als bij mijn eerste kindje, maar toch leek het tegelijkertijd doordat ik me niet goed voelde een eeuwigheid te duren. Mijn vriend was trouwens onder het hele gebeuren een stuk rustiger en had zoiets van 'het komt wel goed'. En dat ik niet zo hard van stapel moest lopen met bedenken van allerlei rampscenario's. Ik ben van nature nogal piekerig aangelegd, dus dat helpt dan even niet mee. Achteraf had hij natuurlijk gewoon gelijk. Gelukkig maar. Fijn om te horen dat er dus meer vrouwen zijn met soortgelijke ervaringen! Het is supermooi en een groot wonder dat elke keer toch weer zoveel zwangerschappen slagen, maar ik vind het bij tijd en wijle ook gewoon zwaar...