32 weken zwanger en slecht slapen, tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amelle, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Bij onze zoon had ik er rond dit termijn ook last van. Het maakte niet uit hoelaat ik naar bed ging ik zag het iedere nacht wel minstens half 3 worden. En dan sliep ik even en werd rond 6 uur weer wakker om vervolgens na een half uur weer in slaap te vallen tot het begin van de middag. Alleen nu beginnen mijn dagen al tussen 7 en 8 en ik ben dus al dagen doodmoe. Overdag kan ik ook niet gaan liggen helaas.

Het is niet dat m'n buik in de weg zit of ik zit te malen over dingen maar ik kom gewoon niet in slaap. De hele dag ben ik moe en na het avondeten lijkt het net of ik een shot cafeïne binnenkrijg en geestelijk heel actief word. Ik heb al geprobeerd : voor het slapen warme melk met honing, een half uur van te voren geen tv of iPad, warme douche etc. Niks helpt en ik kan zo echt niet nog 6 weken verder :( Zou de huisarts/vk iets voor me kunnen betekenen?

2. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

26 nov 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Ik heb dat al sinds 16 weken. Rond 27-32 heb ik iets beter geslapen. Maar tijdens m'n hele zwangerschap zijn nachten met 3-4 uur top nachten.... Kan helaas overdag ook niet goed slapen (niet vanwege een kindje ofzo maar omdat ik dan ook niet in slaap kom) snap er niets van want ben gesloopt...

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier hetzelfde als sunny, al vanaf een week of 13 en het wordt niet beter. De vk had mij aangeraden om naar de ha te gaan, maar die kon ook niks voor me betekenen. Er is niks wat je tijdens de zwangerschap mag. Ze wilde wel met de gyn overleggen om eventueel iets als lorazepam te krijgen, maar daar wordt de baby ook suf van. Dat wil ik ook weer niet... zit niets anders op dan zo door te hobbelen ben ik bang :) Ben ook echt een zombie na al dat slaaptekort, zie er ook enorm tegenop om nog 9 weken te moeten doorlopen zo.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Heel erg herkenbaar Amelle.. :( Heb er nu ook weer een aantal weken last van, het ging namelijk een periode goed. Het maakt niet uit hoe laat ik op bed ga, ik lig maar te draaien op bed. Vooral frustrerend, een paar uurtjes slapen en dan weer wakker. Heb dan ook nog een snurkende partner dus dat helpt ook niet echt mee! Het begint echt op te breken, en dan moet ik nog +/- 10 weken

Deel Deze Pagina