Hallo, ik heb een paar vraagjes. Ik heb een paar weken geleden al aan de weeenremmers in het ziekenhuis gelegen en had toen 2 cm ontsluiting en weeen om de 3 min.Mijn gynaecoloog zei dat als ik toen niet het ziekenhuis was ingegaan ik al bevallen zou zijn. Vorige week zei de gynaecoloog ook dat mijn baarmoeder al gezakt was of zoiets Mijn bloeddruk is ook al meer dan een week te hoog maar ze vonden niets in de bloedtesten en urinetesten.Heb wel hoofdpijn en ben wat misselijk de hele dag. Ik heb de hele dag door last van harde buiken en ook van menstruatiepijn gevoel.Het trekt door helemaal rondom naar mijn onderrug. Toen ik gisteren een stukje wandelde had ik echt het gevoel dat het kindje eruit zou vallen,is dit een teken dat ze al ingedaald is? Ook heb ik enorm veel last van harde bovenbuiken.Het doet niet echt pijn maar het voelt alsof er een band word aangespannen.Het is alleen boven mijn navel tot onder mijn borsten en niet gewoon een kontje ofzo want het is echt over het hele bovenste deel keihard.Weten jullie wat dit is? Heb dit weekend ook enorm veel doorzichtig slijm verloren met bloedslierten in.Was dit de slijmprop? Ik voel mijn kindje ook weer niet zo veel bewegen de voorbije dagen terwijl ze echt een druktemakertje is normaal? Is het normaal dat je zoveel kwaaltjes zomaar kan hebben of zegt dit iets over een bevalling die mogelijk begint? Alvast bedankt!
Hoi taschke, Harde buiken en een menstruatieachtig gevoel kunnen inderdaad van de indaling van je kindje komen. Als je pijnklachten hebt net boven je schaambotje zou het ook een blaasontsteking kunnen zijn. Laat dan je urine nakijken bij de huisarts. Het lijkt er inderdaad dat je je slijmprop bent verloren dit zegt echter niets of de bevalling nu op gang komt. Aan het einde van de zwangerschap word je kindje wat rustiger, de ruimte is er niet meer om flink te keer te gaan. Let wel op het aantal bewegingen ze moet zich misntens 10 keer op een dag laten voelen. Ze zal ook langere slaapperiodes hebben bijvoorbeeld: 2 uur slapen en weer even bewegen. 2 uur slapen en weer even bewegen. Maak je je zorgen dan moet je altijd je verloskundige bellen. Imke