Voor mijn zwangerschap ging ik meestal onder de zonnebank soms 2 x week ik had een abbo en die heb ik dinsdag opgezegd want heel veel zeggen dat je er niet onder mag maar die vrouw zei je mag wel zonnen hoor en in me omgeving zijn ze ook gewoon zonnebank geweest tijdens de zwangerschap.. Maar durf niet..
Ik ben bij mijn dochter gewoon onder de zonnenbank gegaan en ga dat dit x weer gewoon doen. Bij die zonnestudio zeiden ze dat het gewoon kon dus ging samen met me zwangere vriendinnetje heen. Waren toen een week of 25. Zou nu zo vroeg alleen nog niet gaan.
Ik dacht dat je het beter niet kon doen.. Volgens mij kan je lichaamstemperatuur zodanig oplopen dat dit niet echt goed is voor de baby. Daarnaast heb je natuurlijk kans op een zwangerschapsmasker.. Ik ging er eerst ook wekelijks onder maar ik ga nu het risico niet nemen!
Ja ik durf echt nog niet in me vorige zwangerschap was ik steeds eronder geweest omdat ik niet wist dat ik zwanfer was en kreeg een miskraam.. Wacht denk nog wel paar weekies miss dat ik ff thuis onder de gezichts bruiner gaat maar
Ik ben de eerste tijd ook gewoon onder de zonnebank geweest, kon gewoon volgends mn gyn. Ben alleen rond de 23 weken gestopt omdat ik een zwangerschapsmasker begon te krijgen .
Ja mijn gyn zei het ook dinsdag omdat mijn lichaam de warmte is gewend zou het evt kunnen maar me verloskundige raadde het weer af haha
Ik heb altijd gehoord dat het echt niet mag. Ik heb het wel altijd gehoord van gewone mensen. Heb nooit geïnformeerd bij mijn arts omdat ik sowieso geen zonnebank fan ben. Maar ben nu wel nieuwsgierig naar het advies van een arts... Echt zonnebaden in de zon mag ook niet dacht ik. Door de hitte kan je vruchtwater opwarmen en dat kan uiteraard gevolgen hebben voor de baby. Nu er wordt zoveel vertelt wat klopt nou effectief en wat niet. Ik zou het toch met je arts overleggen vooraleer je er onder gaat. Anders kan je nog steeds kiezen voor een spragtan. Dat doe ik altijd heerlijk, mooi en gezond ! Groetjes
Ja daarom dacht ik ook stel ff de vraag want er is een hoop onduidelijkheid erover en wil niet dat mijn mijn kindje er last van krijgt
Voor de kleine kan het volgens mij weinig kwaad, vriendinnen van mij gingen met een handdoekje over de buik gewoon onder de zonnebank. Ik zelf durf niet te gaan maar dat heeft te maken met een zwangerschapsmasker. Als je dat eenmaal hebt kom je er bijna niet meer van af.. En het is echt niet mooi.
Ik durfde zelf het risico niet te nemen, vooral ook omdat ik bang ben voor pigment in m'n gezicht en dat gaat niet meer weg. Heb nu lekker een doos sunlight poeder van Dior gekocht en ben nu net zo bruin als dat ik onder de zonnebank ga. Alleen veeg ik het er 's avonds weer af
Ja poeder zou ook een optie zijn ja .. Heel veel mensen komen al naar me toe afgelopen tijd zoo wat ben jij wit ga je niet meer onder de zonnebank? En als ik nee zeg is gelijk de volgende vraag ben je zwanger dan?
Mijn vk zei dat zonnebank en sauna niet mag ivm opwarmen van vruchtwater en dat de baby dat niet prettig vindt en dat zich uit in meconium in vruchtwater. Vervolgens research gedaan en begrepen dat dit onderzocht is door zwangere ratten 3uur in heet water te gooien. Tja goed of niet goed. Voor de kleine toch maar niet. Maar trek wel mijn twijfels of echt zo slecht is.
Zonnebank en zonnen mag wek als je je buik af schermt heb ik altijd begrepen. Maar idd kan je wel een zwangerschapsmasker krijgen. Sauna mag na 3 maanden, mits je regelmatis naar de sauna gaat en je lichaam hier aan gewend is en je dus niet over verhit raakt.
Ik heb een tijdje bij een zonnestudio gewerkt.. En bij ons werd altijd gezegd dat het niet schadelijk is voor je kindje. De zonnebanken van tegenwoordig hebben goede ventilatie, dus volgens mij valt het wel mee met de warmte. Onder de sauna bijvoorbeeld, zou ik niet doen. Dat is dus wel echt te warm! Het enige waar je op moet letten is een zwangerschaps masker. Ik zelf heb daar nooit last van gekregen. Maar ben gestopt met zonnen toen ik rond de 20 weken zwanger was (ivm niet lekker meer op rug kunnen liggen) en heb toen zelfbruiner van ST. tropez gebruikt voor een kleurtje
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord hoor Als het echt zo slecht is, dan zou het overal wel verboden zijn voor zwangere vrouwen. Het algemeen advies is: mag, maar let op (voor zwangerschaps masker)
ik zou het niet doen. hier word het afgeraden bij de vk. inderdaad voor oververhitting. maar ook vanwege het felle licht wat baby door de buik heen kunnen zien. als je gaat zou ik dan inderdaad wel kiezen om je buik af te schermen.
Tja dat is het vage van wetenschap, en wie het onderzoek financiert en uitvoert. In belang van bedrijf wat product verkoopt of onafhankelijk. En watvoor onderzoek het was. Ratten in heet water daardoor verhitting staat ver weg van mens onder de zonnebank of sauna. Zelf denk ik ook dat per definitie niet direct probleem zou zijn. Maar als er toch kleine kans heeft dat kindje er last van kan hebbe, waarom zou ik het dan doen? Wacht wel half jaar. De wereld vergaat voor mij niet als ik die vrijetijdsbesteding even stil "moet" leggen. Op advies van de vk. Vindt het niet waard om de hele wetenschap erop na te pluizen, of nu wel of niet veilig kan. Tegenstrijdige artikelen en meningen vindt je sowieso. Als inderdaad echt duidelijk heel gevaarlijk was, was het wel " verboden "
Zou t risico niet nemen zeker nu zo pril niet voor je beebje maar ook voor jezelf er gebeurd zoveel in je lihf grote kans dat je zelf ook niet goed wordt vd warmte
1 september 2014 | NIEUWSBERICHT Wie regelmatig onder de zonnebank ligt vergroot de kans op plaveiselcelkanker aanzienlijk. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Dundee en het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Ik zou het dus helemaal niet doen.....
Zonnebank is sowieso slecht (hogere kans op kanker en snellere veroudering van de huid). Dus ik zou het niet doen.... Zwanger of niet