Gisteren lekker om 22.30 uur naar bed gegaan, was erg blij dat ik een hele goede dag heb gehad, lekker stad in geweest en naast enorme vermoeidheid geen andere kwaaltjes gehad. Goed gegeten, en met goed bedoel ik geen zware maaltijd, niet zuur, helemaal niets dat maagzuur kon veroorzaken. Maar nu komt die . Net wakker geworden 01.15 uur met erg veel maagzuur, veel gespuugd en nu zit ik te wachten dat het wat rustiger wordt zodat ik weer kan gaan slapen. Laatste week heb ik vaker moeten spugen, ook overdag als ik iets gegeten of gedronken had, ook zelfs als ik bepaalde etenswaren ruik of zelfs aan denk . O ja, in de hele zwangerschap heb ik tot deze week maar een paar keer moeten overgeven waarvan geen enkele keer in de eerste drie maanden. Ik ben nu 36.6 weken zwanger. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, wie heeft dit ook mee gemaakt? Is het misschien een teken dat de bevalling binnenkort gaat beginnen? Zo, heb ik het lekker van me afgeschreven, nu even een bekertje warme melk halen, dat help wel.
Vreselijk he! Ik heb dit ook al een aantal weken... Ik heb al rennies geprobeerd voor het slapen gaan, of pepermunt, maar het enige wat een beetje helpt is een beker (lauwe) melk voor het slapen gaan. Bij mij begint het meestal rond 22:00u op te spelen en gaat helaas ook niet meer weg, dus zodra ik wil slapen en ga liggen, dan wordt het helaas alleen maar erger. Ik heb dus momenteel echt slapeloze nachten door de maagzuur... Heel erg vervelend, maar ik kan niet zeggen, dat de bevalling dan naderd, aangezien ik het ook al een aantal weken heb en hij zit nog steeds warm in mn buik
Ik gebruikte bij beide zwangerschappen anta gel, zo te halen bij de apotheek. Het werkte bij mij erg goed tegen maagzuur. Sterkte!
Ik gebruik ompremazol en ulcacit (beiden voorgeschreven door de gyn) al kun je dat laatste volgens mij zonder recept halen, moest het ook gewoon betalen. Daarnaast heb ik mijn matras bij mijn hoofd wat hoger (deken onder gelegt)
Bij mij werkt gaviscon (vloeibaar) het beste. Gelukkig hoef ik het niet elke nacht te nemen. Ik merk bij mij wel dat het helpt als ik niet te laat avond eet en dat ik niet vlag voor het slapen nog iets eet. En proberen wat hoger te slapen waardoor je maaginhoud niet naar boven komt. Ik zou zeker niet 's nachts gaan zitten afwachten tot het wat rustiger word maar er echt iets tegen nemen. Je hebt je nachtrust zo hard nodig nu je dichterbij je uitgerekende datum komt. Maar helaas is het geen teken dat de bevalling begint... dan was ik al wel bevallen haha
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Gisteren weer in de nacht wakker geworden, echt niet leuk meer. Melk gedronken, paar uur later kon ik weer slapen. Nu neem ik idd een beker warme melk voor het slapen gaan en hopen dat het goed gaat. Slaap met extra kussens al weken, denk dat het wel een beetje helpt. Antagel heb ik geprobeerd maar werkt bij mij niet echt. Vanille vla werkt maar tijdelijk. Ik zal kijken hoe het komende dagen gaat met niet eten vlak voor het slapen gaan en met een beker melk, anders vraag ik volgende week aan mijn gyn om iets anders. Ik vroeg me af of het wel het begin van de bevalling kon betekenen omdat ik ergens las dat gevoel van misselijkheid (buikgriep), overgeven ook subtiele symptomen kunnen zijn. Inmiddels twee nachten geleden ben ik ook mijn slijmprop verloren (ten minste dat denk ik). Maar goed ons mannetje komt wanneer hij daar zin in heeft en dat mag ook. G89 en Blije Doos spannend! Bij jullie is het nog dichterbij! Succes en laat je weten hoe het gegaan is? Groetjes, Amy
Wilhelmina pepermunt en van die snoepjes voor het hoesten (met oranje papiertje) Vaak neem ik s' avonds of s' nachts zo'n snoepje en dan zakt het maagzuur (bij mij). Misschien helpt het. Succes Groeten Jane
Als ik 's avonds/ 's nachts last van maagzuur heb, eet ik een (witte) boterham... zonder beleg dan he... helpt bij mij wel goed. Misschien heb jij er ook iets aan? Succes met de laatste loodjes!