Hallo, Ik ben momenteel 36 weken zwanger en heb sinds gister licht bloedverlies bij afvegen. Nu vraag ik me natuurlijk af of ik me zorgen moet maken. De baby is wel heel actief, voel haar goed en zie haar ook goed bewegen. Maar sinds vanavond is het ook ietsje meer dan gisteravond op het toilet papiertje. Moet ik me zorgen maken? Is het verstandiger om mijn verloskundige hier over te bellen of valt het wel mee en maak ik mij druk om niets? X DearAngel
Inmiddels zit er ook een soort van ligt streepje op mijn inlegkruisje (heb ik expres even gedaan om te kijken of dat zou gebeuren)
Goedemorgen, Je kan rond dit termijn, al ben je net wat aan de vroege kant met 36 weken, soms een beetje bloedverlies krijgen als je baarmoedermond aan het rijpen is. Dit ter voorbereiding op de bevalling. Daarnaast kan het ook komen van een bloedvaatje wat gesprongen is door bijv. geslachtsgemeenschap, persen of hard hoesten/ niezen. Ook kan je wat bloedverlies hebben als je een blaasontsteking hebt. Tenslotte kan het bloedverlies afkomstig zijn de placenta. Belangrijk is te achterhalen wat de oorzaak is en zonodig te behandelen. Ik zou je dan ook zeker adviseren contact op te nemen met je eigen verloskundige om dit te laten uitzoeken. Succes! Groetjes Monique