P95

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovingmyboy, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    #1 Lovingmyboy, 2 jan 2015
    Laatst bewerkt: 2 jan 2015
    Hoi,

Ik ben nu 34 weken zwanger en heb vanmórgen controle gehad bij de vk. Kreeg toen een extra echo omdat ik bij de 30 weken echo met de metingen op p97 zat.

Nu zaten de metingen op p95 , maar alles liep in een vloeiende lijn en alle metingen waren zo dus niet alleen. Het buikje.

Vk zegt dus gewoon een grote baby. Maar nu lees ik overal op internet over zwangerschapsdiabetes. Zou dat kunnen? En zou mijn vk daar dan niet op laten testen als ze twijfelde?

Het maakt me nu nogal onzeker.
    Dalijk is er iets mis met de baby?

Nu was ik meteen op internet aan het kijken voor mijn hb dat is 7,1 dat is ook te laag staat overal? Of is dat altijd bij zwangere vrouwen?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

in principe valt je kindje nog binnen de groeicurve, alleen volgt het de bovenste lijn. Dus het kindje wordt wel groter dan gemiddeld. Dit kan dus volkomen normaal zijn. Zeker als jezelf of je partner ook wat zwaarder was bij de geboorte. Maar het kan inderdaad ook komen als een zwangere zwangerschapsdiabetes heeft. Het kindje krijgt dan teveel suikers binnen, waardoor het goed groeit. Ik zou het anders met de verloskundige overleggen of zij het nog zinvol vindt om je suiker te laten testen. In de praktijk wordt dit vaak, bij te verwachte grote kinderen, getest. Je hb is prima voor in de zwangerschap. Het hb in de zwangerschap is vaak lager, dan dat je niet zwanger bent. Dit komt doordat het bloedvolume toeneemt tijdens de zwangerschap. Succes!

Groetjes Monique

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je reactie.

Mijn vk vond het niet nodig om suiker te laten testen. Ik weet dat ik dat dan moet geloven, ben gewoon onzeker dat het dalijk toch zo is en er niets aan gedaan is.

Mijn vriend en ik waren allebei ook rond de 8 pond en mijn oudste zat er ook tegenaan na 40 weken.

Zou ik toch nog om zon test moeten vragen?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Waarschijnlijk hoort dit bij jou en krijg je grote kinderen. Is het bij je eerste zwangerschap wel getest? Indien je er toch onrustig onder blijft, bespreek het met je verloskundige. Geef aan dat je hier toch ongerust over bent en dat je het graag wil laten testen. Ik kan me niet voorstellen dat ze het dan zal weigeren. En anders kan je het ook nog laten testen via de huisarts, maar ik zou je adviseren het eerst te bespreken met je eigen verloskundige. Succes!

Groetjes Monique

5. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Nee bij mijn eerste niet nee.. Ik zal maandag nog eens bellen en vragen.

Dank je!

Deel Deze Pagina