Hallo meiden ik heb straks een intake gesprek en vanavond een echo wat kan ik verwachten met een intake? want verder dan de intake kwam ik de vorige keer niet ivm miskraam, ik gaf aan dat ik bloed verloor en toen is er maar meteen een echo gemaakt.. dus de rest was niet meer nodig. Liefs
fayy gefeliciteerd! een intake stelt niet zoveel voor hoor! ze verteld wat over wel en niet eten.je gewicht lengte roken ja of nee, alcohol, en mediche dingen bij je in de familie. krijgt papieren mee, kraamzorg, bloedprikken, zwangerschaps cursesen. en ze meet je bloeddruk. veel plezier en sucses....! groetjes meid
Je krijgt bij de intake bergen vragen over jou gezondheid, familie geschiedenis van jou en je man, je bloeddruk word gecontroleerd, wij gaan ook elke controle op de weegschaal maar dat verschilt per verloskundige. Afhankelijk van of de vlks zelf echo's maakt of niet krijg je een echo of een verwijzing mee. Dus veel vragen en veel info, en dan een afspraak voor over 4 weken. Gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat het dit keer 9 maanden lang mag duren
Ik heb een uurtje geleden m'n intake gehad. Ze lopen met je door of er een erfelijke ziekte in je familie zit, of dat je bepaalde gewoontes (roken, drinken) hebt die problemen op kunnen leveren. Verder kun je al je vragen stellen die je hebt en zullen zij je ook nog wat meer informatie geven. Mij werd al gevraagd of ik borstvoeding wil geven en of ik al weet of ik thuis of in het zkh wil bevallen. Als je dat nog niet weet, is dat ook geen probleem. Ik kreeg nog een stapel folders mee, o.a. over borstvoeding. M'n bloeddruk is opgemeten en ik moet nog bloed laten prikken (dat kon niet bij hun). Verder heb ik m'n afspraak gekregen voor de volgende echo en afspraak voor hartje luisteren.
Ik heb van te voren trouwens al een vragenlijst thuis gestuurd gekregen en die moest ik tijdens de echo (die was bij mij voor de intake) ingevuld meenemen. Die nam ze dus nog even met mij door. Als je zo'n lijst niet hebt gehad, dan zullen ze je dat direct vragen. Het gaat dan idd over wanneer je bent gestopt met de pil, of je foliumzuur slikt, erfelijke ziektes, roken, drinken, of je wel eens bent geopereerd, of je in het zkh loopt voor iets, of je wel eens blaasontsteking, koortslip, etc, hebt gehad. Dat soort dingen.
Bedankt meiden om 2 uur ga ik naar de vk! en ik heb daar vanavond pas een echo, 2 afspraken op 1 dag hihi. ben benieuwd Tot straks!!!
hier vertellen ze ook over de nekplooimeting met de intake kun je erover nadenken wat je wil doen. heel veel plezier vanavond met de echo
Hier vertelde ze tijdens de echo over de nekplooi en kon ik net tijdens de intake al zeggen of ik het wel of niet wilde. (kon er ook nog langer over nadenken, maar wist het al)
Hallo meiden, ik ben net terug. me bloeddruk is erg hoog 140/100 vorige zwangerschap was ie 140/90 maar toen na me mk vorige x ging k t weer laten meten en toen was me bloeddruk wel normaal.. miss zenuwen? alhoewel.. voelde me goed op me gemak.. kreeg trouwens nog de foto's mee van de vorige keer toen ik 6w2d was en werd van alles gevraagd en werd gevraagd of ik waterpokken gehad had maar hebk nog nooit gehad.. maar toch willen ze dat ik t laat onderzoeken. en indd ik heb ook een melding gehad dat ik deze week toch echt kraamzorg moet regelen.. oinkkk zo vroeg en bloed moet prikken terwijl t rond 12 weken hoefde maar maakt niet uit! dan heb ik dat achter de rug. vanavond word me bloeddruk nog eens gemeten als ie nog steeds hoog is dan moet ik onder de gyn lopen.. maar ja wat moet dat moet. volgens mij zijn t echt onbewuste zenuwen.. en ben zooooo benieuwd vanavond.. want vorige keer kwam ik er met 12 weken dmv bloeding 8tr dat t fout zat bleek t met 9w6d al gestopt te zijn met groeien dus als t nu goed zit ben ik verder dan de vorige keer en nemen de zenuwen ook erg af! jullie snappen wel dat ik t niet meer hou en had in t begin last van oudbloed.. ik schrikken bang dat t over zal gaan in rood bloed.. maar de echo was goed en toch krijg k t nu voor mekaar om te denken van.. miss is dat oude bloed t kindje toch fataal geworden.. toch erg? sorry hoor meiden!!! maar ja nog een aantal uurtjes en dan weet ik het
Hallo meiden! heb net me echo gehad en het spartelde heen en weer!! hahaa dat hadk nog nooit gezien de vorige keer! echt zo leuk en ben 10w3d ipv 10w2d!!! nou alle stress is weg en me bloeddruk was weer gedaald ! Liefs
Jippie wat super leuk Fayy om te lezen!! ben blij voor je...geniet ervan he!!! Gefeliciteerd met je baby!
hee hee het was mn 2e echo de eerste had ik met 6w2d heel vroeg omdat ik vorige keer een miskraam had met 9w6d dus heb de kleine nooit zien spartelen enz. en nu wel en ben zo blij!! heb nu goede hoop!! Liefsss!