hallo, ik heb nou bijna 2 weken buikpijn, naar VK geweest en die zei dat het een blaasontsteking was,(niet dus).VK heeft me doorgestuurd naar het ZH en blijkt dat ik 2cm ontsluiting heb. Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik heb ook een tijd rondgelopen met 2 cm ontsluiting. Gebeurt wel vaker zonder dat je het zelf in de gaten hebt, maar kan geen kwaad zolang je vliezen intact zijn.
Ik heb ook sinds 2 weken 2cm ontsluiting, was toen 37 wkn, nu 39 dus. Verder geen weeën en vliezen nog niet gebroken, dus wacht gewoon maar weer verder af.. Succes
Ik heb ook een aantal weken met 2cm ontsluiting rondgelopen en ben uiteindelijk nog met twee weken overtijd in het ziekenhuis bevallen nadat hun mijn vliezen hadden gebroken. Helaas is het geen indicatie dat je bevalling snel op gang komt sorry
Hoe erge weeën? Hoe regelmatig? Ik heb namelijk ook een week ofzo flinke voorweeën gehad en dacht echt dat het ging beginnen. Sterker nog, dat zei de vk ook, die verwachtte het 'vandaag of morgen wel'. Het hoeft dus geen indicatie te zijn dat het gaat beginnen maar het kán wel natuurlijk...das per persoon verschillend.
ik voel namelijk dat me baarmoeder samen trekt, waardoor mijn buik heel hard wordt, en de straling voel ik onder in me buik en in me rug,
En hoe vaak gebeurt dat? Is het heel erg pijnlijk of gewoon vervelend? Kunnen namelijk 'gewoon' voorweeën zijn en dat is erg vervelend, wordt ook wel een valse start genoemd. Als ze steeds heftiger worden en steeds vaker (en langer aanhouden) dan kunnen het wel échte weeën zijn...maar dat voel je zelf t beste natuurlijk.
hmm, ik heb het niet bijgehouden, ik zal de minuten bij houden, zodat ik meer inzicht heb, bedankt voor je info
Inderdaad, leg gewoon even pen en papier in je buurt en elke keer als je zo'n samentrekking voelt, schrijf je het tijdstip op en time je even hoe lang ie ongeveer duurt. Als het echt doorzet, wil je vk dat toch ook van je weten, dus ben je er maar vast op voorbereid. Sterkte!
Helaas heb ik ook veel last gehad van voorweeen vanaf ongeveer week 36. Sorry ik wil het niet negatief maken maar het is helaas echt geen indicatie Ik hoop natuurlijk voor jou dat je niet zolang meer hoeft te wachten