Gordel in de auto

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annabelle29, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabelle29

Annabelle29 Niet meer actief

Hoe doen jullie het met de gordel in de auto? Mijn buik is helemaal nog niet zo dik dat ik hem er onder kan schuiven en dat ie dan blijft zitten. Als er bruusk geremd moet worden dan zit hij recht op ons kleintje te duwen. ze hebben van die systemen om de gordel naar beneden te houden, heeft iemand daar ervaring mee?

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Ik lees even mee,, ik vroeg het me ook al af kan nooit veilig zijn zon gordel in de zwangerschap

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier vanaf het begin de gordel wel wat naar beneden gedaan en die bleef ook gewoon zitten. Ik deed hem dan lager en trok de riem goed aan. Dat is de enige tip die ik heb. Later wordt het wel makkelijker ja!

4. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als je nog niet zo lang zwanger bent en dus geen 'grote' buik hebt is je kleintje nog heel klein en omgeven met vruchtwater. Dit vangt de grootste klappen op. Zonder gordel is echt nog veel gevaarlijker!!
    Later kun je hem inderdaad onder je buik dragen

5. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik klikte op het einde bij de vorige zwangerschappen de gordel al vast voordat ik ging zitten. Ging dan zelf zitten en deed dan alleen het gordel gedeelte van de schouder over me heen slaan. Je hebt er trouwens ook speciale kussentjes voor.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dit dus. Alleen over je schouder is ook echt niet veilig namelijk.

Vanaf het begin heb ik de gordel onder m'n buik (die er in t begin echt nog niet was) gedaan. Dan strak trekken en dan blijft hij zitten. Soms duwde ik hem af en toe naar beneden.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Als je zwanger bent moet je in de auto echt je gordel dragen. Staat op elke site die over dit soort onderwerpen gaan.
    Als er wat gebeurt heb je meer schade zonder gordel dan met.
    Echt de gordel om doen.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zo deed ik het ook tijdens de zwangerschap van dl.
    kon niks op mijn buik verdragen en het stuk bij de buik deed ook pijn.
    is niet helemaal zoals het hoort maar had het toen eens gelezen dat het tijdens zwangerschap zo ook mocht.
    beter iets dan niets toch?

9. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    in't begin zit je babytje goed beschermt, als het groter wordt, blijft de gordel makkelijk onder je buik.
    Ik heb me ook vaak wel zorgen gemaakt over wat als... Maar gordel is echt veiliger dan geen gordel...

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    ik deed het ongeveer als username; de gordel zo laag mogelijk doen enden strak aantrekken. Eigenlijk een beetje plat over mijn bovenbenen. Dat beeld vrij goed zitten en anders schoof ik hem tijdens te rit nog eens een keer naar beneden.

Wat anderen al zeggen: geen gordel of alleen het schuine deel is echt veel gevaarlijker! Sinds 2006 is het daarom ook voor zwangere vrouwen gewoon weer verplicht om een gordel op de juiste wijze te dragen. De baby zit goed beschermd in het vruchtwater. De risico's zijn zonder gordel of met een 'halve' gordel zijn veel groter, omdat de moeder dan een veel grotere kans heeft ernstig gewond te raken of zelfs te overlijden.

Deze informatie staat trouwens bij onze auto ook gewoon in het boekje van de auto. Ook op diverse sites is deze informatie te vinden. Stel je vraag eventueel ook in het stukje over veiligheid, dan kunnen de mensen van veiligheid.nl je ook nog verder informeren.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Wellicht helpt zo'n gordelhoes? Die bij kleine kinderen ook om de gordel zit zodat die niet in hun nek snijdt.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Altijd de gordel dragen zoals het bedoeld is. Alleen over de schouder is levensgevaarlijk. Je vliegt gewoon de auto door als je een aanrijding krijgt. Dan is de kans op schade aan het kindje (en jezelf!) nog veel groter!
    Zit niet zo fijn nee, maar goed, dat is dan maar even zo.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb er helemaal geen last van.
    Heb het wel een keer opgezocht en je moet de gordel gewoon gebruiken zoals je normaal ook doet.
    Zoals meerdere hier al zeggen, de schade is veel groter bij verkeerd of geen gebruik van de gordel.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb hem de hele zwangerschap gewoon normaal gedragen.

Deel Deze Pagina