Hallo allemaal.. Ik was laatst voor een groei echo in het ziekenhuis en vroeg of de dame die de echo deed langs mn linker zij wilde gaan omdat ik daar pijn had kon er nauwelijk aan zitten of op liggen. Bleek het dus een cyste van maar liefst 8.5 cm te zijn. Gyn. er bij geroepen die zei dat ze er nu niks aan gaan doen.. heeft iemand dit ook meegemaakt?? Vind het heel eng om daar mee te bevallen ben bang dat ie gaat scheuren door de druk.. Hadden ze dit niet eerder moeten zien bij de 20 weken echo? Ik ga na het weekend nogmaals mijn zorgen uiten daar maar vroeg me af of er andere zijn die dit hebben meegemaakt... groetjes
Ik heb een cyste van 5cm maar daar doen ze ook niks aan... EN wbt de 20 weken echo dan kijken ze naar de baby en niet altijd naar de eierstokken.. Succes! Hoop niet dat die van mij zo groot word... Maar is ook al behoorlijk pijnlijk!
Ik had 8.5 cycte op eistok maar voor de zwangerschap. Ze hebben het verwijdert omdat het groeide (endometriose) maar arts zei dat ik gewoon kon zwanger worden en bevallen ermee etc. Bestaat kans dat die open knapt maar is niet gewaarlijk lijkt mij. Zoiezo op zulk termijn gaan ze niets doen. Kunnen artsen je verder niet beter zelf informeren erover?
Als e cyste knapt nemen je organen het vocht op. Bij ons is met 32 weken een cyste rondom de eierstok van onze baby geconstateerd. 5 bij 5 cm! Gelukkig is hij niet gegroeid! Ik vind het ook een eng idee maar de artsen hopen juist dat deze tijdens de bevalling knapt!
Ik heb helaas ook een cyste op mijn eierstok gehad. Die van mij was wel uitzonderlijk groot (20x10x8 cm) en werd al bij de 10 weken echo gevonden. Omdat die zo groot was en alleen maar groter werd door de hormonen moest die in week 16 van mijn zwangerschap operatief verwijderd worden (buikoperatie met verticale snede). Ook werd m'n eierstok en eileider verwijderd. Aangezien jij al veel verder bent verwacht ik niet dat ze er iets aan zullen doen. Krijg je nog verdere onderzoeken?
Ik had bij mijn eerste zwangerschap een cyste van 10x10 op m'n eierstok. Hij zou bij mij poliklinisch doorgeprikt worden, via een echogeleide punctie. Maar al toen ze met het echo-apparaat op mijn buik duwden knapte hij. Was echt heel bijzonder om te zien! Geeft niks als ie knapt, je lijf lost dat vanzelf weer op! Beter laten knappen dan met een enge operatie hoor....