36 weken zwanger en nog geen naam...

Discussie in 'Babynamen' gestart door mmam, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmam

mmam Lid

8 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

De tijd begint te dringen. Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en mijn man en ik kunnen het nog niet eens worden over de naam van onze tweede.

Bij de eerste hadden we dit probleem niet.

Hoe hak je de knoop door? Onze samengestelde top 3 loopt bij mij net andersom dan die van hem. Toen ik voorstelde om dan de voor ons allebei nummer 2 te kiezen, wil hij ook niet...

Hoe doen jullie dit, als je niet volledig op een lijn zit?

2. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Lastig!
    Soms hoor je wel eens dat men pas na de bevalling kijkt naar welke naam 'past'.
    En zo te horen heeft je man echt geen zin zijn lijstje te veranderen.
    Succes, jullie komen er vast wel uit.

3. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Misschien pas de naam van het lijstje kiezen als jullie het kindje zien en wat dan het beste bij hem/haar past.
    Zo heb ik dat bij mijn dochter ook gedaan.
    Succes

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik zou ook de naam geven als de baby er is. Aan de andere kant, dan spelen wellicht ook emoties mee haha. Is er niets wat er op lijkt? En maakt het uit of jullie de namen vaker hardop uitspreken?

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar van je man dat hij niet voor jullie gezamenlijke nummer 2 wil gaan. Over het algemeen is een naam een compromis. Tenminste, hier nog nooit een gezamenlijke nummer 1 gehad...

Bij de oudste hadden we een lijstje voor jongen en meisje van 5 namen. Hij heeft toen de jongensnaam gekozen, ik de meisjesnaam. Bij de tweede hadden we de jongensnaam nog staan (was zeker niet mijn favoriet, maar kon ermee leven. Man was er weg van). De meisjesnaam was mijn nummer 2, zijn nummer 1.
    Nu bij de derde hebben we voor beide geslachten een lijstje van 3-5 namen. Ook bij deze namen zullen weer compromissen gesloten moeten worden.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij hebben bij onze zoon een geboorte kaartje uitgezocht op internet en daar de naam op gezet.
    We keken naar het kaartje en dat was gewoon niet de juiste naam. Toen de andere naam erop gezet en dat voelde goed.

BIj mijn dochter had mijn man een heel uitgesproken mening over haar naam. Maar dat was echt een naam voor een meisje-meisje, een princesje zeg maar. Al tijdens de zwangerschap dacht ik: dit gaat geen meisje-meisje worden. Dus toen hebben we een stoere naam uitgezocht en die past ook echt bij haar.

7. mmam

mmam Lid

8 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties. We hebben afgesproken dat we vandaag allebei proberen te wennen aan de nummer 1 naam van elkaar. Dus er tussendoor steeds aan denken. Kijken of er dan toch iets los komt. Wie weet dat een van ons dan veranderd. En anders vind ik dat we voor onze gezamenlijke nummer 2 naam moeten gaan. Dat is inderdaad een compromis-naam waarvan ik ook vind dat mijn man daar dan gewoon mee akkoord hoort te gaan.

Tip van op geboortekaartje uitproberen vind ik ook wel een goede. Wellicht dat we dat nog doen. Of inderdaad wachten tot de geboorte maar dat vind ik ook wel weer heel spannend. Ik merk dat hoe langer mijn zwangerschap vordert hoe meer ik de baby in mijn hoofd mijn nummer 1 naam geef waardoor ik daar bijna niet van loskom. Dat is dan weer niet handig van mij....

8. mmam

mmam Lid

8 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL

Er is wel iets wat op mijn nummer 1 naam lijkt maar die namen staan niet in de top tien van mijn man. Onze compromisnaam lijkt overigens wel op een naam die hij oorspronkelijk heel hoog in zijn lijst had.

De naam vaker hardop uitspreken vind ik een goede. Doe ik zelf vaak maar ik heb het idee dat mijn man daar niet zo mee bezig is...

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wij hebben bij de eerste uiteindelijk toch gewoon een middenweg gekozen. Allebei water bij de wijn gedaan. We dachten toch dat we een meisje kregen, en over die naam waren we het direct eens geweest (we wisten niet wat het was tot hij geboren was), het bleek toch een jongen, dus die jongen kreeg de middenwegnaam. Voor ons allebei niet geweldig, tot we zijn naam hardop zeiden, toen wás hij het gewoon.

En nu kan ik me niet meer voorstellen dat we zo lang discussie hebben gehad, want zijn naam is gewoon hartstikke leuk :)

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dan denk ik dat jouw man vooral de compromissen-naam heel vaak heel luid moet uitspreken! ;)

11. mmam

mmam Lid

8 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen, Riean! Uiteindelijk wen je inderdaad ook gewoon aan een naam...

12. mmam

mmam Lid

8 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed plan. :)

13. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Dat hadden wij bij onze eerste. Hebben toen de nummer 2 van beide gekozen en zijn er nu na een aantal jaren nog steeds heel blij mee!

Deel Deze Pagina