Hmmm.. ik vind bij één volwassenen die ik ken (t)je aan het eind van de naam leuk en dat is een heel lief klein vrouwtje en daar bij moet ik dan wel ook nog zeggen dat misschien op 2 mensen na iedereen haar naam zonder je uitspreekt. De meeste weten denk ik niet eens dat er officieel je achterstaat. Dus misschien staat er dan straks op papier noortje maar wordt ze evengoed als ze ouder wordt door de meeste noor genoemd en met dat in mijn achterhoofd zou ik haar dan noortje noemen en dat ook op het kaartje zetten maar bij de gemeente laten registreren als noor dan heeft ze een echte volwassen naam in haar paspoort staan en is het verder aan haar of ze haar veel gebruiktje roepnaam aan wil blijven houden of zich als noor voorsteld als ze later ouder is. Daarnaast zal ze het meerendeel van haar leven als het goed js als volwassenen gaan doorbrengen.
Ik vind Noortje een naam die 'af' is en geen verkleining van een naam. Ik ken een Noortje die er toch voor heeft gekozen als volwassene zichzelf liever voor te stellen als Noor. Ook goed. Dus ik zou gerust Noortje kiezen, is leuk! Maar dan zou ik dat alleen doen als je geen bezwaar hebt tegen de naam Noor want die kans is wel aanwezig dat ze zichzelf of dat de omgeving haar (op den duur) zo noemt. Leuke naam!
Leuk Noortje! Ik zou mezelf dezelfde vraag stellen als ik een naam met -je op t einde zou overwegen, maar tegelijkertijd vind ik t nooit raar als ik een volwassen Noortje o.i.d. tegenkom...
Ik zou gewoon Noortje doen en het niet weglaten. Volgens mij kun je als volwassen vrouw prima Noortje heten en is dat een volledige naam.
Persoonlijk zou ik er dan Noor of Nora van maken. Haar zelf Noortje noemen uiteraard maar als ze volwassen is, kan ze dan zelf kiezen.