36 weken zwanger en partner wilt naar ibiza om te feesten met vrienden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Preggys, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar je zou ook met 30 weken kunnen bevallen, of binnen een uur. Die kans bestaat ook. Is klein, maar het kan. Je gaat toch niet verwachten dat de aanstaande vader vanaf een week of 28 altijd binnen het uur tuis kan zijn? :$

Bij de derde beviel ik zo snel op een voor ons onverwacht moment (39,5 week ipv 41 zoals bij de andere twee) dat mijn man er alleen maar bij was omdat hij toevallig thuis was. Had hij gewerkt of gesport (30 minuten rijden), dan had hij het al gemist. Zou dat betekenen dat hij bj een vierde nooit meer verder had mogen gaan? Nee, dat ga je iemand toch niet ontzeggen zolang?

Het idee van vakantievieren en vooral feesten op Ibiza: dat snap ik ook niet zo. Maar het 'je kan bevallen', ja dat kan, maar dat had een maand terug ook gekund en kan over een maand ook nog..

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Huh?? Dit is dan weer een hele andere discussie.
    De één houdt van bergen beklimmen, de ander van een feest op Ibiza met een goede dj.
    Ik wist niet dat het leven ophield bij het krijgen van een relatie :D En als je bang mocht zijn dat je man dan buiten de pot piest. In Peru lopen ook hele mooie dames rond. En ook je buurvrouw kan een zeer aantrekkelijk hapje zijn.

3. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    #63 Iba, 23 aug 2015
    Laatst bewerkt: 23 aug 2015
    Ja ieder zo z'n eigen mening toch?! Is niks mis mee.. Wij denken er iig zo over.. En heeft niks te maken met vertrouwen of wat dan ook.. Mijn man is ajax supporter en gaat vaak naar uitwedstrijden in buitenland en is dan ook een paar dagen weg.. Totaal geen last van.. En dat zal hij niet doen als ik nog een maandje te gaan zou hebben, dat verantwoordelijkheidsgevoel heeft ie gelukkig wel..
    Maar dat "Ibiza beeld" met puberaal gedrag, zuipen, seks en feesten en beesten hebben wij wel gehad hoor! En als een ander stelletje daar wel behoefte aan heeft is het allemaal is dat Ook helemaal Prima 😊 ieder z'n ding toch

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet leuk vinden. Maar mijn man zou zoiets ook niet doen. We hebben zelfs afgesproken dat vanaf 36 weken hij niet meer dan 1 a 2 biertjes drinkt als hij naar vrienden gaat. Stel dat ik beval, dan kan hij niet eens rijden.

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Mijn man was dat ik 36 (bijna 37) weken zwanger was gaan zeevissen... Het was dat ze in de nacht waren vertrokken en niet de dagboot hadden genomen anders had hij ook de geboorte gemist. Ik zou het niet leuk vinden als mijn man nog ergens heen zou gaan waarbij er een eventueel risico is dat hij de bevalling zou missen.

6. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hij gaat naar Ibiza hoor, niet naar Salou, Chersonissos of Lloret de Mar.

Ik zou ook niet heel amused zijn overigens, maar voor de aanstaande papa verandert er ook een hoop, gun hem zijn feestje. Ik zou wel overleggen of hij niet een paar weekjes eerder kan.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Ik denk dat veel vrouwen niet snappen dat op Ibiza vooral de betere dj's draaien.
    Als het alleen om de drank en vrouwen te doen was dan zouden ze inderdaad wel een andere locatie kiezen. Een goedkopere vooral.

8. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Als ik dit allemaal zo lees heb ik echt het idee dat ik enorm makkelijk ben in alles.

Als mijn man 2 dagen naar ibiza wil terwijl ik 36 weken ben, prima! Maakt mij echt helemaal niets uit. Zoals al gezegd is, je kan met 36 weken bevallen, maar ook vanaf week 30 tm 42. Moet hij dan al die weken maar thuis of in de buurt blijven??

Manlief zit dit weekend op Lowlands. Vanavond komt hij terug en dan gaat hij woensdag naar Tsjechië voor Ajax. En ja ik ben nu al 33 weken en ja het kindje zou kunnen komen. Maar kom op zeg Ibiza is maar 2 uurtjes vliegen. En als hij dan te laat zou zijn voor de bevalling is hij diegene die daar achteraf spijt van zak gaan krijgen.

Maar goed, ieder z'n mening :)

9. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik zou er ook niet heel blij mee zijn, maar in mijn geval is de kans wel wat groter dat ik dan ga bevallen. Maar ik denk niet dat ik deze discussie thuis hoef te voeren want hij zou zoiets nooit voorstellen. Je kiest samen voor een kind, leuk dat hij nog wil feesten maar dat had hij zichzelf ook een paar maanden eerder kunnen bedenken toch?

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Uhhh daar zou ik op z'n zachtst gezegd niet blij mee zijn...

Als het nou met 30 weken was, zou ik het best vinden, maar niet met 36... Mijn grens ligt beetje bij 34 weken, dat is toch echt wel de max dat ik het oké zou vinden (leuk is anders, maar je moet elkaar ook wat gunnen!)

Manlief hier moet regelmatig naar het buitenland voor z'n werk, maar vanaf 30 weken is hij niet meer geweest. Eerste keer was 7 weken na uitgerekende datum weer.

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    En ts hebben jullie al iets besloten?

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    De kans dat je dan bevalt is zooooo echt heel erg klein, veel groter is de kans na 39 weken.(Ja er zijn uitzonderingen ben dr ook een van) dus ik zou hem gewoon laten gaan. Zou me daar niet zo druk om maken. Of hij nu twee dagen in de stad gaat feesten waardoor hij ook niet in staat is om te rijden of bewust de bevalling mee te maken of twee dagen op ibiza.

Hij kan op weg naar huis ook in de file terecht komen of met stukken langs de weg.. en dus te laat bij de bevalling zijn of het missen.

Het zijn maar twee dagen..

13. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet heel blij mee zijn, maar hem zeker laten gaan, als je toevallig in die paar dagen zou gaan bevallen is hij degene die zich rot voelt dat hij het heeft gemist 😉
    En eerlijk zou ik gewoon ontzettend jaloers zijn dan hij daar heerlijk zit te feesten en ik hoogzwanger thuis zit 🙈. Maar dat is geen reden om iemand niet te laten gaan, gelukkig voelt mn vriend dit wel een beetje aan en gaat nu minder uit omdat hij weet hoe graag ik ook ga, bepaalde festivals ook laten schieten dit jaar hierdoor 🙈

14. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gun mijn man alles maar met zon verzoek hoeft hij niet aan te komen. Dan had hij eerder moeten gaan. 2 dagen 4 dagen 7 dagen maakt niet uit het is een principekwestie je doet dit samen.

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ben vooral erg benieuwd wat jullie besloten hebben, ts?

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Haha mannen pff

Nee hoor ik zou dat niet goed vinden ben van de eerste bevallen met 36 weken dus zou niet blij zijn geweest als meneer toen in ibaza had gezeten om te feesten terwijl ik lag te puffen!

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Nee ik zou echt boos zijn en hopen dat ik beval als hij weg is :)

Dat zijn de woede-hormonen :p

En wat heeft hij besloten?

18. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

De vraag zou voor mij niet eens zijn wie er gelijk heeft. Hij wil wel en jij wilt het niet. Daar zou ik overpraten en dan samen beslissen. En daarna geen kinderachtige opmerkingen.

Je kunt met 36 weken bevallen, maar ook als je niet bevalt neem ik aan dat je tijdens die laatste loodjes zijn hulp goed kunt gebruiken!
    Gaat het hem erom dat hij nog even los kan gaan? Of gaat het hem om Ibiza?
    Want losgaan kan ook met vrienden in Nederland, zodat hij snel weer thuis kan zijn als dat nodig is. Hopelijk is een compromis mogelijk, zodat je allebei krijgt wat je nodig hebt!

19. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Die van mij zou lekker mogen gaan maar ik zou er wel heel duidelijk bijzeggen dat de kans er wel in zit dat hij er niet kan zijn om de geboorte mee te maken en dat hij er niet zou kunnen zijn om mij te steunen.....
    Als hij dan echt liever gaat feesten dan moet die dat maar lekker doen...... denk dat het uiteindelijk voor hem vervelender is als hij er niet bij is dan voor mij!

20. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Wat Joppie1 zegt vind ik ook heel waar! Los van het feit dat je eerder kunt bevallen.. Kun je best wat hulp en steun en gezelligheid gebruiken bij je laatste loodjes ;)

Deel Deze Pagina