Toiletproblemen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dpbovenkamp, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hallo dames,

Ik heb even een smakelijke vraag. Vorige week donderdag werd ik 's ochtends wakker en voelde ik me slap, futloos en mijn bloeddruk was aan de hoge kant. Ik het ziekenhuis gebeld, i.v.m. zwhypertensie direct moeten komen, inderdaad wat verhoogde bloeddruk en beetje eiwit in urine, maar niets schokkends. Baby deed het prima (CTG gehad).

's Middags thuis kreeg ik buikkramp bovenin mijn buik. Nu ben ik bekend met koliekpijnen bovenin mijn buik. Dat heb ik eens per drie maanden gemiddeld. Sinds ik zwanger ben vaker helaas. Doordat ik ook misselijk was en compleet uitgeput dacht ik: buikgriep. Zaterdag begon ik (pas) buikloop te krijgen. Het viel me op dat dat best wel licht van kleur was en dat er wit doorheen zat. En slijmerig. Ik dacht nog steeds aan buikgriep.

De reden dat ik nu twijfel is omdat ik vandaag nog steeds last heb van futloosheid, buikloop en erg lichtkleurige ontlasting met wit erdoorheen. Ik heb geen noemenswaardige buikkrampen. Wel enorm rommelende darmen. Ik kan niets eten of ze beginnen te rommelen.

Zou dit (indirect) met de galblaas te maken kunnen hebben? Ik heb geen zin om de gyn hiermee lastig te vallen, omdat ik de baby goed voel en ook niet het idee heb dat er acuut iets gedaan moet worden. Vrijdag heb ik een afspraak staan.

Maar vraag me gewoon af wat dit zou kunnen zijn. Een buikgriep zou toch al over moeten zijn?

Groetjes Patricia

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Klinkt alsof er slijm bij je ontlasting zit, is vak een teken van een geïrriteerde darm. Ik zou hiervoor naar de huisarts gaan als ik jou was. En verder goed blijven drinken om uitdroging te voorkomen.

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Tijdens je zwangerschap heb je meer kans op galstenen etc. Dat zou ook de koliekpijn en je ontkleurde ontlasting kunnen verklaren. Als ik jou was zou ik toch even de huisarts of de gyn bellen!

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lichte ontlasting met wit er door heen kan wijze op galstenen/lever. Ik had een aantal weken geleden gigantische maagpijn, kon niks binnen houden en last van obstipatie. De huisarts heeft me toen gelijk naar het zk gestuurd. Uit de labuitslagen kwam dat ik wat last had van leverstuwing, waarschijnlijk door een galsteen. Omdat de klachten toen al minder werden gingen ze er vanuit dat de galsteen weg was. Een week later was mijn leverfunctie ook weer herseld.
    Ik zou bij twijfel zeker bellen!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik denk dat ik zo de huisarts eerst maar even bel, kijken wat die zegt. Ik heb nou ook niet echt het idee dat ik zo voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Net wat lunch gegeten en het is meteen feest. Ik eet ook veel minder omdat ik tegen de gevolgen op zie.

Ik ben bekend met PDS, dus houd ook rekening met een geïrriteerde darm. Maar de lichte/wittere ontlasting en aanhoudende klachten kan ik niet goed plaatsen.

Deel Deze Pagina