Wel of geen loopstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Onze kleine is er weliswaar nog niet aan toe (is nog veel te jong) maar ik stel de vraag lekker toch. :p Ben namelijk erg nieuwsgierig naar de meningen hier...

Al sinds ik klein ben vertelt mijn moeder altijd zo enorm enthousiast over loopstoeltjes. Vooral ikzelf schijn heel blij met zo'n stoeltje te zijn geweest. M'n moeder vertelt altijd honderduit hoe ik door de huiskamer scheurde (vooruit, achteruit, zijwaarts, noem maar op!). Ze vertelt ook altijd hoe enorm ik zat te lachen in het loopstoeltje.

Omdat ik deze verhalen al jaren hoor, en nu zelf ook een kleintje heb mogen krijgen, kan ik niet wachten tot ik ons meisje ook zo vrolijk door de kamer zie scheuren! Lijkt me zo leuk.

Maar.....nu lees ik op verschillende babywebsites dat loopstoeltjes ten zeerste worden afgeraden :(:(:(
    I.v.m. de ontwikkeling van de heupjes??
    Zoals hierboven beschreven bracht ik als baby vrij veel tijd door in een loopstoeltje, en er is toch echt niets mis met mijn heupen!

Ik keek er zo naar uit de kleine in zo'n stoeltje te zien, maar nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen.
    Ik ben heel benieuwd hoe de mama's hier over loopstoeltjes denken.....

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Oeps, ik zie het nu pas! Mijn excuses.:)

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Zet je eigen schrap, dadelijk barst de bom hier weer ;)

5. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ze raden het idd af , maar halfuurtje per dag ken toch geen kwaad lijk me, en waarom worden ze anders verkocht?, weet 1 ding mijne krijgt er wel 1 ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben er ook tegen, als kind heb ik ook in zo'n stoeltje gezeten en ook in zo'n hang ding in de deurpost gesprongen. Ik ben er om 2 redenen tegen:
    1) Slecht voor de heupjes, je hangt in je kruis terwijl je nog niet lichamelijk klaar bent om te lopen.
    2) Je kind kan dan te snel teveel waar het lichamelijk nog niet aan toe is. Hierdoor kan je het kind juist frustreren. Doordat ze ineens overal kunnen komen en aan kunnen zitten. Een kind ontwikkeld zich niet voor niets zo dat ze eerst hun hoofdje optillen, dan gaan zitten, optrekken, los staan ( = spelen met 2 handjes aan de salontafel ) en langs de tafel stappen naar iets wat er leuk uit ziet. Zo'n loop stoeltje gaat aan al die logische fasen voorbij, je zou bij wijze van een kind dat nog niet stabiel zelf kan zitten al kunnen laten lopen. Nouja zeg!

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mee eens, en ik wil het beste voor mijn kind. Ik probeer veel fruit en groente te geven, een goed ritme enzovoorts. Dus ik wil doen wat goed voor haar is. Dan ga ik haar niet in een stoeltje zetten als ik weet dat dit niet goed voor haar is. (Ze heeft ook een tijd lang fysio gehad -tot 10 maanden-) Dus nee:)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er worden ook magnums verkocht, wapens, te stakke boxershorts, sigaretten.. Allemaal dingen die niet goed voor je zijn. Maar ze worden verkocht, dus het kan geen kwaad. Het is tenslotte leuk, en dat is belangrijker als of iets veilig of gezond is.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier wel 1 en er tevreden over.
    Wel goed opletten en niet te lang achterelkaar.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb er geen, de kinderfysio hier word al boos als je het alleen maar noemt. Ik heb er ook nooit eentje gemist.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Hier komt er ook 1! Geweldig!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier geen en nooit gemist. Het is maar voor zo'n korte periode en daarnaast voor die 10 minuutjes per dag dat ze erin mogen ga ik zo'n ding niet in huis halen, staat alleen maar in de weg.

13. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Wij hebben er wel 1 gehad, maar ik heb haar er pas ingezet toen ze al een poosje kon staan en rond de tafel liep en dan vaak tegen de tijd als ik moest koken en ze vond het dan geweldig en ik kon rustig koken..

14. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier ben ik het dus mee eens, de kinderfysio die hier een tijdje geweest was vond dit ook en het is ook nog eens niet veilig. Maar ieder zijn mening natuurlijk he?

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook nooit gehad en nooit gemist...
    Lijkt me zo'n onding in huis. En ben het eens met een eerdere beschrijving dat het een aantal stappen in de ontwikkeling overslaat! (en dan heb ik het nog niet eens over de heupjes en houdingen die zo'n jong kindje van nature nog niet aan kan nemen)
    Maar ieder z'n eigen keus...

16. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Nou sorry.. Maar voor mijn kinderen vind ik het toch wel belangrijk als iets veilig is!

17. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Goed alternatief voor een loopstoeltje; een jumper. Hier hebben wij 'm van Winnie the Pooh en ze vind het geweldig!

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik ging er eigenlijk van uit dat het sarcastisch bedoeld was.... (hetgeen waar je op quote)

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sorry, maar vind ik van hetzelfde kaliber als een loopstoel...

20. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Mag, maar is niet zo. Ze maken niet dezelfde beweging in een jumper als in een loopstoel. En tuurlijk, er zullen vast nadelen zijn aan de jumper, maar ik vond het een prima alternatief!

Deel Deze Pagina