Snelheid hartslag 22 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vandaag weer een controle gehad bij de verloskundige.

Nou was alles weer goed, alleen moet ik wat rustiger aan gaan doen ivm harde buiken.

Nou hoorden we het hartje dat ging eerst op gewone goede snelheid, toen weer langzaam, toen weer gewone hartslag.

De verloskundige zei hoorde je dat, het gaat dan snel en dan weer langzaam.

Ik schrikken natuurlijk, maar ze zei dat dit juist goed was. Ze horen liever wisselende hartslagen ipv een constant ritme.

Toen ik vroeg waarom kreeg ik als reactie dat je dan ziet dat hij of even rustig is en dan weer in actie.

VOnd die ene keer best effe langzaam gaan.

ZIj vond het perfect klinken.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nee
    maar ze heeft ervoor gestudeerd dus zal wel goed zijn denk ik dan haha

kan wel kloppen als wij sporten gaat de hartslag toch ook omhoog...

3. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Mijn kindje is meestal niet aan het bewegen als ik op controle moet en ik heb alleen nog maar een constante hartslag gehoord bij onze baby... Maar ik denk altijd: als het niet goed is, sturen ze me wel door voor een ctg.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja haha dat denk ik op dat moment dan ook, maar dan gaat deze sufferd googlen he....

De snelheid veranderde dus telkens. Niet het ritme. Het was een regelmatig ritme, wat van snelheid veranderde. Dus (en dan hoorde je idd een beweging ) dan ging de hartslag sneller, en toen was ie even heel langzaam.

Maar wel gelijkmatig.

Ben er wel mee bezig eigenlijk. Toch zo mijn twijfels over.

Nu is deze verloskundige echt een hele goeie. Ze is echt heel kundig heb ik het gevoel. Ze gaat ook altijd diep op zaken in, bv mijn hashimoto ed. Zoekt dingen ook op als zelf niet direct het ant weet. Medisch heel erg goed. Dus ik geloof haar ook wel op haar woord. Maar deze lomperik heeft gegoogled......en daar lees je dus de raarste verhalen. (over onregelmatige hartslagen en dat was het nou net niet, alleen de snelheid veranderde af en toe).

Het ritme was goed, dus geen slagen die oversloegen of hartkloppingen oid. Alleen de snelheid.

Idd klinkt logisch, als ik zit gaat mijn hart minder snel als wanneer ik loop.

5. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Klopt helemaal wat je VK zegt. Met mijn zoontje heb ik op een gegeven moment aan de Ctg gelegen omdat ik heel weinig leven voelde. Toen legde mijn gyn ook uit dat ze liever verschillende snelheden hoorden. Ik moest zelfs 3 uur! blijven liggen omdat het te constant was. Snellere hartslag houdt in dat je baby ff lekker actief is.
    Thuis heb ik zelf een doptone die het aantal slagen per minuut aangeeft. En ook al hoor je het zelf nauwelijks, dit varieert van 127 tot 153 slagen per minuut. Maar het is nauwelijks waarneembaar. Heel normaal dus hoor!

6. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Is heel normaal hoor. Ik lig minstens 1 keer per week aan het ctg en als ukje erg druk is kan de hartslag wel oplopen tot 170 en in rust zakt dit dan weer. Ze zien idd juist liever een hartslag die flink varieert bij een baby. Een ctg moet ook beginnen en eindigen met een wakkere periode van de baby zodat ze de variatie in de hartslag goed kunnen zien.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Pffff meiden, dank jullie wel...was toch een beetje onzeker geworden hierdoor moet ik bekennen.

Ze zei het ook idd, dat ze heel graag een wisselende snelheid zien..En ik dacht dus, nou is een constante hartslag dan niet beter..

Ben blij dat jullie dat nu bevestigen. Vond het toch even spannend. Ook al was de verlos heel kalm en zeker van haar woorden. En ik vertrouw haar ook, weet zeker dat als iets niet goed zou zijn ze me direct zou doorverwijzen.

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou hopelijk ben je nu dan gerust
    enne....

blijf voortaan van google weg he!!!
    dat is verboden gebied! :D
    staat alleen t nare op haha

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Haha ja zeg dat wel, nooooiiiiittt meer googlen.....

Zou verboden moeten worden voor zwangere vrouwen...

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb met mn 2e meid ivm hoge bloeddruk een uurtje aan t ctg gelegen. kunnen ze de hartslag bekijken.
    ik kon het zelf ook zien. het ging echt steeds van 140 naar 160 slagen. was juist heel goed zeiden ze!! geen zorgen meer hierom dus! xxx

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nee pffff gelukkig zijn die zorgen weer weggenomen hier haha.

Nou istie knul van ons weer gedraaid geloof ik. Heb ik m echt een dag of 4 hele dagen door gevoeld, en flink ook, nu voel ik maar af en toe een kriebel onderin.

Gisteren zei ze ook dat je m zelfs n dag of wat niet hoeft te voelen, maar ik voel m liever hele dagen door.

Gisteravond was hij weer even gedraaid en flink aan het schoppen geslagen. Nu nog niet gevoeld..grrr

12. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Lieverd, je maakt je echt te veel zorgen hoor;)
    Ook dit is normaal. Ik heb regelmatig dat ik niks voel en dan zit ik 's avonds rustig op de bank en dan denk ik "nou, kom op, ga eens bewegen" maar niks hoor. Totdat ik naar bed ga en dan komt het ineens. Gister overdag ook weinig gevoeld, soms idd heel ver weg, ergens beneden. Ga er dan maar vanuit dat ie naar beneden gezwommen is.
    Mijn placenta ligt nu ook aan de voorzijde en dan voel je de baby iets minder vaak en minder hard. Althans, in dit stadium. Waar ligt jouw placenta?

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ja, haha herkenbaar! was ook altijd helemaal van slag als ik t een dag bijna niet voelde! ging zelfs snachts als ik wakker werd lopen porren in mn buik om dr wakker te krijgen zodat ze ging schoppen. dan was ik weer gerust gesteld. daarna voelde ik me toch wel schuldig dat ik r steeds wakker maakte.
    het is trouwens altijd een onrustige slaapster geweest. ik geef me hiervan nog steeds de schuld!
    waarschijnlijk slaapt je knulletje lekker. maar ik werd ook altijd helemaal gek ervan hoor! het is ook altijd wat haha.
    volgens mij hoef je op dit termijn hem nog niet elke dag te voelen. al wil je dat wel natuurlijk, haha!
    geniet van deze mooie zonnige dag meid! xxx

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Onder de 25 weken hoef je je beeb nog niet elke dag te voelen. En daarbij ze bewegen ook als jij ze niet voelt :p en jij slaapt ook nog wel eens in die periode kunnen ze ook bewegen.

Pas vanaf de 25 weken is het als je je beeb een hele dag niet gevoeld heb moet je ff aan de bel trekken. En dan zegt het nog niks.

:)

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi idd altijd wat he..

VOel m nu wel ergens heel diep in de verte kriebelen..oh ook ik maak m wakker hoor telkens en dan krijg ik meestal wel reactie..erg he, kind wil gewoon lekker tukken hahaha..

Ik maak me altijd zo druk om vanalles, zou wat van mezelf krijgen.

Ga lekker naar buiten nu met ons zoontje, mooi weertje!

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je vk heeft helemaal gelijk hoor! :)

Is juist goed want zo weet je idd dat hij t nog goed heeft on je buik..
    Als de snelheid dus altijd alleen maar t zelfse is is dat een teken dat hij dus noet/weinig beweegt! En das echt niet goed! :)

Vertrouw echt maar op je vk hoor ;)

Misschien moet je dat googlen juist een niet doen..
    Waarom zou je dat ook willen als je vk zegt dat het goed is?
    Waarom vertrouw je haar niet?
    En ze gaat echt niet tegen je zeggen dt iets goed is als dag niet
    Zo is.... Ds probeer. Een beetje vertrouwen te hebben

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ dippertje je hoeft je kindje pas vanag 28 weken elke dag te voelen hoor...
    Ongeveer 10x per dag en de kleine kiebeltjes/porretjes/schopjes tellen ook mee :)

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Misschien moet je dat googlen juist een niet doen..
    Waarom zou je dat ook willen als je vk zegt dat het goed is?
    Waarom vertrouw je haar niet?
    En ze gaat echt niet tegen je zeggen dt iets goed is als dag niet
    Zo is.... Ds probeer. Een beetje vertrouwen te hebben

Helemaal waar hoor!! Moet ik niet meer doen. En ze is gewoon super kundig. Juist heel secuur. Dus idd ik moet leren vertrouwen op de kennis en ervaring van mijn verloskundigen.

Ja dat zei zij ook tegen me, dat je pas vanaf week 28 tien keer per dag wat moet voelen.

Moet zeggen ook als hij een rustige dag heeft, voel ik hem zeker wel meer dan tien keer ...schaam schaam schaam...hahaha..kindje slaapt ook weleens natuurlijk. Of ligt lekker met zijn rug tegen mijn buik aan.

Deel Deze Pagina