Bloedverlies na het vrijen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jel, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi allemaal,

voel me weer onzeker, vandaar weer een geopend topic.

Maar mijn man en ik hebben vanmorgen voor het eerst sinds we weten dat ik zwanger ben, gevreeën. Tijdens het vrijen kwam er bloed vrij en daarna op de wc ook, best wel veel. Later had ik weer een paar keer een volle blaas, en tijdens het plassen kwam er steeds heel veel bloed vrij. Echt donkerrood van kleur. Dus niet bruin, niet roze, maar echt vuurrood.
    Ik heb geen stolsels en ook geen buikpijn/ buikkrampen.

Ik heb de HAP al gebeld en ze hebben me teruggebeld en gezegd dat ik het op zijn beloop moet laten gaan. Het kan alle kanten op en zij kunnen er niks mee. Ik had eigenlijk gehoopt op een echo, maar daar hebben ze het niet over gehad.

Ik zou graag gerustgesteld willen worden. Meer dames die gebloed hebben na het vrijen en best veel ook? Ging het daarna gewoon goed?
    Het zal toch raar zijn als ik een miskraam zou krijgen na de seks? Want als we geen gemeenschap gehad zouden hebben, dan had ik toch ook niet gebloed nu?

Ik weet dat de boel beter doorbloed is daarbinnen en er makkelijk een vaatje kan knappen, maar dan zou het bloeden nu toch wel gestopt moeten zijn? Maar ik bloed nog steeds aardig wat...

Help!

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Jeetje wat schrikken!

Het is moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Het kan natuurlijk een vaatje aan de baarmoedermond zijn. Maar het kan ook een beginnende miskraam zijn. Dat je geen buikpijn hebt is positief, maar het zal toch afwachten zijn.

Een echo zal nu niet veel veranderen, als hij goed is kan je alsnog 10min laten een miskraam krijgen....

Heel veel knuffels en sterkte, ik stuur superveel digitale plak-baby vibes jouw kant op.

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Weten ze op de HAP je voorgeschiedenis? Als het over een paar uur nog steeds bloedt bel dan anders nog een keer en vertel ook wat je in het verleden allemaal hebt meegemaakt, misschien sturen ze je dan wel door naar de gynaecoloog...

4. Jel

Jel Niet meer actief

Dankje voor je antwoord. Ja ik heb haar idd verteld over wat we al hadden meegemaakt en dat ik me daardoor dus ook extra zorgen maak. Tja ik kan niet anders dan afwachten. Ik hoop ook eventuele positieve reacties te krijgen van mensen die het ook hadden en waarbij het goed ging.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik hoop hard met je mee, heel veel succes!

6. jazz

jazz Niet meer actief

Ik heb het ook meegemaakt ik mocht toen wel naar de zwangerschapspoli de 1e keer. Daar deed de kleine het uiteindelijk gewoon goed. De 2e keer zeiden ze ook tegen mij om het gewoon af te wachten en als de volgende dag het bloeden niet was gestopt weer aan de bel te trekken.

Overigens bleek mijn dochter later trisomie 18 te hebben en was zij niet levensvatbaar maar dat heeft er helemaal niks mee te maken.
    Ondanks de bloedingen is zij nog 17 weken bij ons gebleven en toen hebben we onze zwangerschap moeten afbreken.

Sterkte en ik hoop dat alles gewoon lekker zit.

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik heb de eerste 16. Weken ook steeds bloedverlies gehad. Ook na het vrijen en durfde dat na de 1e keer ook niet meer omdat ik bang was dat ik weer zou gaan bloeden.
    Bij mij was t bruin en rood slijm meer, niet echt veel bloed en zo helder zoals je met een menstruatie ziet.

Ik hoop zo dat dit niks is en dat het snel stopt en je gauw een mooie echo krijgt!
    Morgen anders gelijk de vk of gym bellen misschien mag je dan wel voor een echo komen..

Ik hoop dat je snel meer zekerheid hebt..

8. Jel

Jel Niet meer actief

Dankjewel Rian.

@ Jazz, kijk dit is weer een beetje een hoopvol verhaal. Al heeft je kleintje het niet gered met 17 weken. Nog veel sterkte met het verlies.

Toen straks zat er ook zo'n klein stukje stolsel bij. Maar ik heb dus geen buikkramp en buikpijn. Voel me wel een beetje moe, dus hoop dat dat gewoon een zwangerschapskwaal is.

Pffff slopend dit. :(

9. Jel

Jel Niet meer actief

@ Essie, bij mij is het dus wel vuurrood, alsof ik ongesteld ben. Mijn maandverbandje zat toen straks ook helemaal onder binnen no time. :(
    Ik weet ook dat ik in ieder geval geen seks meer wil de komende tijd... Totdat ik weet dat het kleintje het goed doet.
    Ik mag sowieso dinsdag op echo komen, maar als ik idd morgen nog bloed bel ik eerder.

10. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik zou afdl gyn bellen en je verhaal doen!

Sterkte!

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hmm je hoort wel vaker van bloedverlies na het vrijen maar dan zou je idd zeggen dat het op een gegeven moment wel moet stoppen :( En het klinkt ook vrij heftig..
    Ik zou idd gewoon morgen bellen hoor dan zit je niet nog een dag in spanning.. Pff slopen meis! Ik zal een kaarsje voor je branden!

12. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Is het bloedverlies nu net zo als dat je eerder had voor je echo?

13. Jel

Jel Niet meer actief

Ik had ook eerst gebeld naar het zkh maar ze zeiden dat de procedure was om eerst de hap te bellen. Het is zo het nadeel dat ik een gyn heb, die je alleen op werkdagen kan bellen. Als je een vk hebt, dan kun je haar dag en nacht bereiken. Echt irritant.

Lizzy, dankjewel voor het kaarsje branden. Ja ik dacht ook dat het snel zou stoppen. Bij mijn *dochter heb ik in het begin ook weleens bloedverlies gehad, waar ik toen ook de hap voor heb gebeld, weet ik nog, en dat was wel snel weer over.

@ Essieee, ja ongeveer wel. Alleen had ik vóór de echo meer stolseltjes erbij zitten. En toevallig zag ik er toen straks 1 stukje bij zitten. Hopelijk is dit gewoon een beetje weefsel van de baarmoedermond of zo, iets onschuldigs. :(

14. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Heeft je VK geen echoapparaat. Hier bloedverlies gehad wat geresulteerd heeft in een miskrram, VK gebeld en ik mocht binnen een uur komen voor een echo, is hier standaard.
    Dus als ik jouw was de VK bellen op spoednummer, zij kan meer doen dan een HAP, ook kan ze je naar het ziekenhuis sturen als ze geen tijd heeft of geen echoapparaat heeft.
    Succes en ik hoop dat alles goed is.

15. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Als je je zo ongerust voel dan zou ik mijn poot stijf houden bij de hap en dat je genoeg heb meegemaakt! En dat je dit echt niet trek

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Jee, wat een verhaal..

Ik zou ook de vk bellen. En als je zelf geen vk hebt, zou ik op internet zoeken naar de dichtsbijzijnde vk en de diensttelefoon bellen. Zij kunnen je vast helpen..

Sterkte!

17. Jel

Jel Niet meer actief

@ Kieke77, ik heb helaas geen vk maar een gyn. Dus die kan niet even hier komen.

@ Rosa08, als het zo door blijft gaan bel ik vanmiddag gewoon weer.

18. Jel

Jel Niet meer actief

@ Bubbel, kan dat zomaar?

19. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Je kan de vk bellen bij jou in de buurt en je verhaal doen waarschijnlijk mag je wel komen.

Sterkte meis wat een onzekerheid

20. jazz

jazz Niet meer actief

Ik had de 1e keer ook zo'n stolsel vandaar dat ik naar het ziekenhuis mocht komen. Ik denk dat als je het ziekenhuis belt en of een vk dichtbij dat je wel mag komen hoor.
    Het is ook echt voor je eigen gevoel belangrijk denk ik.

Deel Deze Pagina