Beste verloskundigen De vraag zegt het al. Is zwangerschapsvergiftiging altijd te bewijzen? Ik ben 37+5 weken zwanger. Sinds afgelopen vrijdag elke dag en 1 keer zelfs twee keer op en dag op het observatorium in het ziekenhuis geweest. In eerste instantie doorgestuurd door de gynaecoloog ivm hoge bloed druk en hoofdpijn, jeuk en hoge buikpijnklachten. Daarna omdat de klachten aanhielden en soms verergeren. Er wordt elke keer bloed en urine afgenomen, maar daar komt niks uit. En het hartfilmpje van de baby is ook goed. Ik moet woensdag weer terugkomen voor ctg voor de zekerheid. Als er wat is moet ik bellen. Maar nadat je elke keer weer naar huis worst gestuurd maar de klachten wel erger worden maar er geen bewijzen zijn, ga je niet meer bellen. Bloeddruk is na vrijdag ook elke keer goed geweest. Al vond ik het wel heel erg schommelen, maar omdat de onderdruk ongeveer hetzelfde bleef zeggen ze dat het goed is. De klachten worden niet minder, eerder erger, maar er komt niks uit te testen. Gelukkig zoiu je zeggen, maar buiten het feit dat ik me heel slecht voel, heb ik er ook een heel slecht en ongerust gevoel over. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. En ik vraag me af, moet er altijd een resultaat uit bloed en urine komen voor bewijs. Zwangerschapsvergiftiging of hoeft dat niet? En ik weet niet of ik actie moet ondernemen en zo ja, wat voor actie? Dat gedoe in het ziekenhuis wordt je ook niet heel gelukkig van. Sorry voor dit lange verhaal, maar alvast bedankt voor jullie tijd.
Hoihoi, Wat vervelend! Als je een zwangerschapsvergiftiging hebt dan is dat in de je bloed aan te tonen. Maar blijf luisteren naar je lichaam! Soms kan je het gevoel hebben dat je lichaam je voor de gek houd om dat jij je slecht voelt maar het uit onderzoek anders lijkt te zijn. Blijft goed aangeven wat je voelt en geef goed aan dat het voor jou verontrustend is. Hopelijk voel je je of snel beter of ga je snel bevallen! Imke
Super bedankt voor je snelle reactie. Ik kan nu dus gewoon aannemen dat het geen vergiftiging is? Zeker zal ik mijn gevoel blijven aangeven en ook de klachten. Hoop ook niet dat er straks alsnog iets uit de onderzoeken komt. Kan dat eigenlijk ook?
ja dat kan....het kan zijn dat jij heel gevoelig bent en al de klachten ervaart voordat het in het bloed te zien is. Maar ze houden je goed in de gaten! maar daarom is het wel belangrijk dat je in je lijf blijft vertrouwen! Imke