Zenuwachtig...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tamar, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo Dames,

    Ik ben best wel zenuwachtig, ik ga namelijk as donderdag naar mijn internist voor controle ivm mijn hoge bloeddruk. Dat is in principe geen probleem, maar ik ga ook "vragen" of ik ingesteld kan worden op andere medicatie, omdat wij graag een kindje willen.
    Toen ik met deze medicatie begon vertelde ze mij dat ik deze zo'n 2 a 3 maanden moest afbouwen.
    Het klinkt misschien gek maar ik heb zo het gevoel dat we nu officieel gaan beginnen, ook al is dat het eigenlijk niet helemaal....
    Maarja ik vind het zo spannend!!!
    Ik ben er zelf heel slecht in om dit soort geheimpjes te bewaren, maar mijn partner wil dit graag dus het moet maar even. (Ben zelf nogal een flapuit wat dat betreft)
    Toch wilde ik dit even van me af schrijven en met jullie delen....

    Thx :)
     
  2. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Spannend hoor meis, ten eerste al dat jullie nu deze beslissing hebben genomen en dat jullie graag een kindje willen.
    Ga in goed gesprek met je arts, en als je alles goed uitlegd, zal er best een oplossing kunnen komen voor je medicatie instelling.
    Ik hoop dat je een fijn antwoord krijgt, en dat het echie kan gaan beginnen !!
    succes

    groetjes
    celiene
     
  3. Nonnekuh

    Nonnekuh Lid

    13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Heel veel succes! Maar dat gaat vast lukken.
    Ik moest ook eerst ingesteld worden op minder en andere medicatie en zelfs helemaal afbouwen met bepaalde medicijnen voordat we mochten beginnen. Het is mij gelukkig meegevallen, maar ja dat kan natuurlijk per persoon verschillen en ik heb niet hetzelfde als jij.

    Mijn ervaring met de artsen is dat ze er alles aan doen om mee te denken en te handelen in het belang van je komende zwangerschap maar ook zeker in jou belang!

    Groetjes Manon
     
  4. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dank je meiden,

    Ik heb idd een hele vriendelijke en meelevende arts, die bij het starten van deze medicatie een zwangerschap al bespreekbaar maakte.
    Ze heeft zelf ook kleine kids, dus denk ik dat ik zeker begrepen wordt.
    Kan niet wachten.....
    Wat ik hoop is dat mijn onderdruk onder de 85 blijft, ook met de nieuwe medicatie. Ik heb zoveel hoofdpijn gehad en dat wens ik niemand toe.

    Groetjes
     
  5. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Succes Tamar, hoop dat je snel aan je 1e ronde kunt gaan beginnen.

    Silly
     
  6. Niet meer actief

    Ik ga voor je duimen dat jullie mogen gaan beginnen voor je eerste kindje
     
  7. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Het is zo fijn dat ik lekker mijn ei kwijt kan op dit forum!!

    Al vast bedankt voor het duimen.... 8)

    Ik laat het julie weten as donderdag.....
     
  8. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Spannend hoor, ook ik duim voor je dat jullie snel aan de 1e ronde kunnen beginnen!!!!!
     
  9. Jaimy

    Jaimy Lid

    6 nov 2005
    91
    0
    0
    Breda
    spannend hoor ,hoop dat de eerste ronde snel gaat volgen.Succes!!
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Spannende tijd!! Succes met het gesprek/controle donderdag!
    Hopelijk mogen jullie snel officieel aan de klus!
     
  11. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Oeh,spannend!

    Heel veel succes met de controle en ik duim voor je!!!
     
  12. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Spannend hoor , ik hoop dat je snel kan beginnen met zwanger worden :)

    Groetjes Joyce
     
  13. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Allemaal hartstikke bedankt voor jullie medeleven, ik ben echt behoorlijk zenuwachtig.....
    Maar vanvond zet ik al mijn vragen op papier, zodat ik morgen niks kan vergeten.....

    Gr.
     
  14. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben vandaag naar mijn internist geweest en ze was niet ontevreden. Gelukkig, maar helaas was mijn bloeddruk wel iets te hoog waardoor ze de medicatie wilde ophogen.

    Omdat wij natuurlijk graag een kindje willen, heeft ze de medicatie gelijk aangepast, ik moet over twee maanden terug komen en over drie weken mijn bloeddruk bij de huisarts laten controleren.
    Helaas heb ik niet echt het gevoel gehad dat ze rustig de tijd nam, om een zwangerschap te bespreken. Ze ging zo snel, maar ik denk dat ik de huisarts ook wel bepaalde dingen kan vragen. Wat ik me bijvooorbeeld afvraag is of ik een grotere kans op het help syndroom zou hebben, wannneer met de pil stoppen, moeteen we het dan de eerste maand nog veilig doen. Nou ja genoeg :(: dus...

    Het gaat allemaal wel ongeveer een half jaar duren voordat we echt kunnen gaan beginnen met klussen... Dat viel wel een beetje tegen, maar goed mijn gezondheid moet natuurlijk wel optimaaal zijn...

    Groetjes.
     
  15. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Fijn dat ze in ieder geval de medicatie al heeft aangepast. Ik hoop dat bij de volgende controle alles in orde voor je is.
    Houd je lijstje goed bij met alles wat je nog wil vragen, het is altijd fijn als je heel veel gevraagd hebt, en je weet waar je aan toe bent, en als dat voor jou veel angsten weg kan nemen.
    Je gezondheid is zeker heel belangrijk, en een optimale gezondheid is mooi meegenomen als je straks zwanger gaat worden, en ik hoop voor je dat binnenkort voor jou ook dat moment mag gaan komen.

    groetjes
    celiene
     
  16. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi,

    Ik snap wel dat dit al spannend is. Ik moest ook eerst van medicatie zien af te komen voordat ik met de pil mocht/wilde stoppen. Ook dit afbouwen voelde al als een eerste stap richting een eventuele zwangerschap.

    Succes ermee.
     
  17. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hey,

    Ik was toch benieuwd of mijn bloeddruk na het bezoek aan de arts (minder spanning) lager zou zijn.

    Dus ben vanmorgen even naar de huisarts geweest of extra te controleren. De eerste meting was hoger 150/99 en de tweede na even rustig gezeten te hebben was 140/85. Gelukkig iets beter dus....
     
  18. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Gelukkig maar!
     

Deel Deze Pagina