37+3 pijnlijke steken in vagina, constante druk op blaas

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bries, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bries

bries Lid

21 okt 2007
    26
    0
    0
    Hoi,

Mijn vk heeft pas op dinsdag weer telefonisch spreekuur, en wil hiervoor het spoednr eigenlijk niet bellen.
    Sinds vanochtend heb ik een aantal keer een flinke pijnscheut in de schaamstreek gehad, volgens mij is het mijn blaas. Ik heb het gevoel dat het met name gebeurt wanneer de beeb beweegt. Het voelt alsof er even met een mes ingestoken wordt.
    Ook opstaan is pijnlijk, het lijkt wel wat op de bandenpijn in het begin van de zwangerschap, maar zit meer in het midden zeg maar.
    Ook heb ik bijna de hele dag een licht gevoel dat ik moet plassen, met name als ik loop. Als ik ga zitten wordt het minder, als ik op mijn zij lig voel ik het nauwelijks, maar als ik op mijn rug lig voelt het aan of ik echt nodig moet plassen.
    Als ik dan naar het toiket ga, komen er altijd maar kleine beetjes.

2 weken geleden heb ik urine laten testen, toen had ik geen blaasontsteking. (ook geen pijn toen, alleen erg vaak erg weinig plassen)

Kan het zijn dat de beeb er lekker tegen aan zit te duwen? Hij is al wel iets ingedaald (afgelopen donderdag cbibi) dus nog niet helemaal. Of moet ik nog een keer naar de huisarts om urine te laten checken?
    (bij vk donderdag geen eiwitten of glucose in urine, maar weet niet of dit iets zegt over blaasontsteking)

Nou, heel verhaal weer, hopelijk weten jullie waar deze klachten vandaan komen!

thanks! Brigitte

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik denk dat het kindje dieper is komen te liggen en dat ie met zijn hoofdje op je blaas duwt en ook op wat zenuwen die daar lopen vandaar die pijnklachten. Kan geen kwaad. Het is altijd goed om nog eens op blaasontsteking te laten testen, alhoewel ik niet denk dat dat het is.

Mirjam

Deel Deze Pagina