Gerookte zalm verhit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieJ, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik begreep dat als je gerookte zalm eet het wel even verhit moet worden. Maar hoe lang dan? Is een kwartier voldoende voor het doden van eventuele bacteriën?

Eten veel zwangere dames hier ook gewoon gerookte zalm als het verhit is? Of doen jullie het toch liever niet uit voorzorg?

2. Delta

Delta Niet meer actief

hoe verhit je het dan? in de koekenpan/oven kan dat wel.. geen idee hoelang eigenlijk..

3. Delta

Delta Niet meer actief

oh ik at dat trouwens niet, ik vind dat zelf niet lekker, lust alleen verse rauwe zalm/gerookte zalm, dus ik at het gewoon niet in de zwangerschap

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik maak gewoon een sausje voor de pasta dus eerst ui en tomaatjes en dan de zalm erbij en op middelmatig temperatuur een kwartiertje doorwarmen. of is dat niet voldoende?

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

in de koekenpan maar niet op heel hoog vuur anders wordt het natuurlijk erg droog, gewoon op middelmatige temperatuur.

6. Delta

Delta Niet meer actief

ik denk dat de zalm echt goed doorbakken moet zijn, anders groeien er alleen maar meer bacterieen erin.. denk ik!

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Blijf het toch eng vinden...hmmm lastig

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Overigens heb ik gister een biefstuk gegeten die niet meer roze was, ik had hem dun gesneden en ook op middelmatig temperatuur verwarmd. Denk je dus dat dit toch riskant is? Eerst wel op hoog vuur. Was niet roze meer

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik eet gewoon gerookte zalm. Alleen niet de voorverpakte bij de supermarkt, maar gewoon van de visboer. Dat mag gewoon.

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    In gerookte zalm kan listeria zitten. Listeria gaat dood bij 70 graden. Dus als je zalm in een sausje een kwartier lang verwamt/kookt dan heeft het wel een temperatuur van 70 graden of hoger bereikt en kun je het prima eten.
    Je zou bijvoorbeeld kunnen verwarmen en de saus 1 minuut laten koken (100 graden) en dan is het goed!

Heerlijk hoor!! Geniet ervan!! :D

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Kan geen kwaad.

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dat wilde ik ook net nog quoten op de biefstuk. Is niet roze meer, dus niet rauw meer!

Deel Deze Pagina