37,5 week zwanger en conditie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kwekkie, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben nu 37,5 week zwanger. Ik merk als ik de trap een paar keer oploop, dat ik kortademig(benauwd) wordt. Ik probeer elke dag minimaal een half uur te wandelen/fietsen.

Is dat voldoende om mijn conditie op peil te houden? Of moet ik meer traploopwerk gaan doen? De baby is trouwens nog niet ingedaald, misschien heeft het daar mee te maken?

Alle tips voor een goede conditie zijn welkom. Ik probeer overigens ook te rusten overdag om niet te vermoeid aan de bevalling te beginnen straks. Niet dat ik slaap, maar wel lekker relaxed.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je mag nu echt wel kortademig zijn hoor na het traplopen.... aangezien je kindje nog niet is ingedaald, kunnen je longen ook niet meer goed uitzetten bij inspanning.

Ik merk het zelfs nu al een paar weken dat ik bij het zingen (bedrijfskoor) dat ik bij een "riedeltje" normaal één teug lucht nodig heb.... en dat ik dus al vanaf ongeveer week 31 voor hetzelfde "riedeltje" nog drie keer tussendoor moet "happen"

3. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Volgens mij is een half uurtje per dag bewegen nu voldoende hoor en je moet jezelf niet gaan forceren.
    Als het niet meer gaat dan gaat het niet,komt na de bevalling wel weer.
    Wat je misschien nog wel kan doen is gaan zwemmen,heerlijk gewichtloos in het water dobberen en toch je spieren gebruiken ;)

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Idd, ik vind het zwemmen ook heerlijk!
    Doe nu ook sinds kort aquarobic, met een "gewoon" groepje, maar er zitten nog 2 andere medezwangeren in.
    Het is echt heerlijk! Moet je zeker ook nog een verwarmd bad hebben, en het is helemaal geweldig! :-D

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    netjes toch een half uur per dag bewegen, goed van je!
    zo lang dat goed voelt volhouden!
    en die kortademigheid , tja ik heb er al een paar weken last van.
    de beeb ligt erg hoog en als ik al een beetje onderuit hang op de bank dan wordt ik echt al kortademig.
    iriitant maar we doen er weinig aan!

succes met de laatste loodjes!

joyce

Deel Deze Pagina