Wie heeft de geboorteTENS gebruikt? of andere tips bij rugweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door petra2278, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    ik ben er over na aan het denken om de geboortetens te gaan gebruiken. bij mijn jongens heb ik namelijk 7,5 uur en 8,5 uur heftige rugweeen gehad die niet te behappen waren....(nu vallen het aantal uren jullie misschien mee, maar dit is mijn ervaring;))

ik vraag me af wat de ervaringen zijn van een geboorteTENS?

ik heb namelijk bij mijn vorige bevalling zo'n pompje gekregen met van dat spul dat je helemaal stoned in bed ligt tussen de weeen door, maar de wee zelf wel heel heftig blijft voelen.
    ik verwachte bij dat pompje de weeen niet meer zo heftig te voelen, dus dat was een flinke tegenvaller en daar heb ik de hele bevalling last van gehad...

of hebben jullie andere tips bij rugweeen?

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik heb hem klaarliggen... Hopelijk mag ik hem snel gaan gebruiken;) Zal het je laten weten!!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb hem ook klaarliggen, maar weet nog niet of ik hem ga gebruiken...heb er eerlijk gezegd nog niet veel positieve verhalen over gelezen, behalve dan op de sites van de apparaten... ;)

Ik denk ook niet dat zo'n TENS-apparaat beter werkt dan remifentanil (dat is volgens mij wat er in zo'n pompje zit)...alleen wordt je van TENS natuurlijk niet stoned. Remifentanil haalt alleen de scherpe kantjes van de pijn af, maar TENS doet volgens mij ook niet meer dan dat...en zorgt soms juist voor irritatie, omdat het een tintelend gevoel geeft...veel mensen kunnen daar niet tegen tijdens een wee.

Enige wat echt zorgt dat je (veel) minder pijn hebt, is voor zo ver ik weet een ruggeprik...maar ja, dat is natuurlijk wel weer iets heel anders...

4. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Ik heb die tens gebruikt, achteraf kan ik niet zeggen dat het de scherpe kantjes eraf haalde, maar toch zette ik m bij elke wee aan, en zodra de wee weg was weer iit want dan vond ik de tintelingen vervelend, maar kwam er weer een dan hup dat ding aan. Wat ik erg fijn vond is dat je de sterkte kunt verstellen. Ik zou zeggen...probeer het uit, vind je t niks zijn die plakkers zo weer van je rug gehaald. Succes!

5. Fingula

Fingula Lid

13 sep 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de tens ook gebruikt tijdens mijn bevalling. Achteraf ben ik nog niet helemaal overtuigd over de werking van het ding. Maar ook ik heb hem trouw aan en uit gezet. Op de een of andere manier gaf het een soort controle over de situatie en kon ik zelf aangeven hoe heftig ik alles vond. Pas een uur voor het persen heb ik hem op de hoogste stand gezet. Het idee dat ik hem daarvoor nog niet op de hoogste stand hoefde te zetten, gaf een soort rust. "Ik kan het nog aan." Zeker de moeite van het proberen waard, al denk ik wel dat er een soort placebo effect is.

En af en toe was het wel vervelend, want dan schoten de stekkertjes eruit. Dus ik zou de volgende keer zeker de stekkers even vasttapen.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik kan ook niet zeggen of het echt de scherpe kantjes eraf haalde... zal hem bij een derde ook niet meer huren... Een ruggeprik was voor mij de uitkomst!

succes!

7. misa

misa Niet meer actief

Ik ga het ook kopen. De tens elle. Deze kost me na indienen bij de verzekering maar 15 euro!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb met een olifantendosis ruggeprik (3 keer bijgezet :$) na 10 uur rugweeen (idd, niet te behappen :() en wel 1 cm ontsluiting, een paar uur zalige verlichting gehad. Geen ervaring met TENS. Wat is dat? Maar ik lees graag mee. Die rugweeen hoop ik toch echt niet nogmaals te beleven...

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat hier een beetje hielp was manlief met zijn handpalm(GEEN VUIST! dat had de kraam bedacht maar heb dr zo weggemept..) heel hard bij mijn stuitje drukte. Dit maakte dat ik kon blijven liggen op bed.. Douchen was ook lekker, harde straal op mijn rug.

Verder helemaal niks, rugweeën doen gewoon echt pijn.. Geen ervaring met de geboorttens maar geloof er ook niet zo in.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, tegendruk hielp ook wel wat, al begreep mijn man niet hoe hard hij moest drukken voor het echt hielp. Afschuwelijk was het :$ Het enige dat me dit keer 'troost' is dat het toch echt een keer voorbij gaat. Ik wist toen echt niet wat me overkwam :)

Deel Deze Pagina