37.6?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje11, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai dames,
    Mijn dochter had vanochtend een temp van 37.6, is dat nog oke? Is namelijk voor het eerst hoger dan 37.1 en ze is ook wat aan het niezen en hoesten?
    Graag even jullie mening
    Bedankt vast

2. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Een normale lichaamstemperatuur schommelt tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur daarboven, tot 38 °C, spreken we van verhoging. Geeft de thermometer meer dan 38°C aan, dan heeft je kindje koorts.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    37,6 is niks om je zorgen over te maken hoor. De temp kan ook iets omhoog gaan door veel spierbeweging, er komt dan veel warmte van de spieren waardor de temp omhoog gaat. Koorts is pas vanaf 38 graden, daaronder is gewoon "normaal".

4. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties, is fijn geruststellend!

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    hier soms wel eens 38 als hij druk gespeeld heeft en daarna soms weer 36.8....vroeg me ook af of dat normaal is die temp verschillen?

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

verschilt ook per kindje... als anne 37.6 heeft is er wel wat mis
    maar die zit normaal ook max op 36.1
    die is echt heel koud zegmaar

maar normaal.. is 37.6 heel geen gekke temperatuur hoor
    denk dat je beter kan kijken of ze zich ziek voelt/gedraagt dan dat je je meteen zorgen moet maken :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier verschilt het echt per keer. Soms is hij met 38 heel erg ziek. Andere keer speelt hij met 39,5 nog vrolijk. We kijken meer naar hoe C is. Als hij last/pijn heeft, dan krijgt hij een zetpil. Maar is hij vrolijk met 39,5 dan laten we hem gewoon zijn gang gaan.

Met 37,6 hoef je je nog niet zorgen te maken. Even veel spelen, of huilen en de temp is soms zo wat hoger.

Boven de 38 graden is koorts, maar dan nog hoef je nog niet zoveel te doen. Zorgen dat ze goed drinken(>500ml, 3 goede plasluiers), en wel goed wakker zijn. Ze mogen best wel wat extra slapen, en een paar dagen slecht eten kan ook geen kwaad.
    Pas na een paar dagen, of als ze slecht drinken of suf worden, dan even checken met de huisarts.

Boven de 40 graden wordt het zorgelijker, dan zou ik gelijk de huisarts bellen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik temperatuur Eva eigenlijk nooit, alleen als ze ziekjes is en we naar de huisarts gaan, want dan willen ze het graag weten. Eva vindt het echt niet leuk en ik zie het nut van haar termperatuur weten niet zo in. Behalve dus als ze echt wel ziek is en we naar de huisarts gaan.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier net zo..

Heb Irem alleen de 2 weken getempt.. en daarna misschien nog 1 keer toen ik twijfelde of ze missschien koorts had. Verder nooit getempt.

10. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank voor jullie antwoorden.
    Heb haar temp gemeten omdat ik haar erg stil vond en ze veel aan het hoesten en niezen is.
    Ze ligt nu in bed en we horen haar veel hoesten, vraag me af of we daar nog wat mee moeten?
    Hihi, overbezorgde moeder nu haar kindje voor het eerst wat verkouden is!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als Eva veel moet hoesten geven we haar vaak wat thijmsiroop om de keel te verzachten, of Bisolvon als we het idee hebben dat het vastzit. Vannacht heb ik haar wat te drinken gegeven, ze was weer erg aan het hoesten en aan het huilen waarschijnlijk door keelpijn, hadden we zelf namelijk ook. Ze heeft toen 1 slokje op en is weer lekker gaan slapen :).

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Misschien kun je haar wat extra laten drinken tussen door. En lekker onder de douche wil ook wl eens helpen. Moet je wel zorgen dat de ruimte wel lekker warm is.

En ik zou toch de temp. even in de gaten houden of die ook oploopt.

13. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Temperatuur loopt meestal in de loop van de dag op!
    Werk op een kinderdagverblijf en als ouders in de ochtend al aangeven dat de temp. wat hoger was als normaal hebben ze 9 van de 10 keer in de middag verhoging of koorts...
    Gelukkig heeft onze dame nog geen 1 keer koorts gehad, hoop het voorlopig zo te houden! Ze is net van haar 2e verkoudheid af...

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@kdvjuffie: dat is met volwassenen niet anders :)

hoe vaak ga je maar weer werken omdat je je toch wel weer goed voelt
    en baal je smiddags dat je niet nog even thuis was gebleven :)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn aapie is op het moment ook niet zo lekker. Overdags zit ze meestal op 36.9 en 's avonds telkens 37.6. Ik maak me hier verder niet druk om. Ze is snipverkouden, heeft een vol neusje en is hangerig. Ik laat haar lekker veel slapen en houdt haar gewoon in de gaten.

Dus over de temp maak ik me niet zo druk, ik kijk meer naar hoe ze zich verder voelt. Denk dat het belangrijker is of een kind een zieke indruk maakt (huilerig, hangerig, slecht drinken) dan dat het verhoging heeft.

Deel Deze Pagina