Ok het kan altijd gekker hoor. Ik was 40 toen ik beviel van mijn jongste dochter. Ik gaf nog vaak borstvoeding aan haar en had pas 1 keer weer een cyclus gehad toen ik dus onverwacht weer zwanger bleek te zijn. Nou zie banner, en ik ben nu 43 .
Ik beviel op mn 37e van de 3e en ben nu zwanger van de 4e. Helaas kan ik niet vergelijken met een zwangerschap in mn 20er jaren maar ik heb zelf niet de indruk dat mn zwangerschap anders is vanwege mn leeftijd . De complicaties die hier optreden staan daar volslagen los van. Volgens mn vk hebben leefstijl ed meer invloed doorgaans dan leeftijd. Ik zou dus vooral kijken naar mezelf en mn kinderwens en leeftijd daar niet heel erg leidend in laten zijn.
Wij zijn ook bezig voor de 3e en ik ben 36. Totaal niet meer verwacht maar door een onverwachte zwangerschap die helaas in een ma eindigde ,is het bij ons weer gaan kriebelen. Mijn eerste dochter kreeg ik op mijn 17e. Dus als ik dit nog een keer mag ervaren, dan kan ik je goed vertellen wat het verschil is hihi.
Ik ben 37 en zwanger van de vierde. Wel van dezelfde partner overigens. Ik voel me tot nu toe lichamelijk helemaal prima, het is niet zwaarder dan bij de andere 3. Scheelt wel dat iedereen me altijd een jaar of 8 jonger schat.
Ik ben 38 en nu zwanger van mijn tweede. Me eerste is met mijn ex partner. En deze is met mijn nieuwe vriend hij is 42 . Eerste maand was ik zwanger.
Bij de eerste was ik 26 en nu weer zwanger op mijn 35ste met nieuwe partner. Ik was sneller zwanger deze keer. Maar ik vind het wel zwaarder. Een hoop last van kwaaltjes en erg vermoeid. Maar ja, of dat nou de leeftijd is of dat elke zwangerschap anders is....
Leeftijd zegt ook helemaal niks over de zwaarte van een zw.schap Bij mijn zoontje ( toen was ik 31 ) ben ik echt 40 weken ziek geweest, al die weken overgeven overgeven en nog meer overgeven Ook met 20 weken thuis ivm BI Kan nu goed heel anders zijn...we'll see toen heb ik het ook overleefd
Mijn moeder was begin 40 bij mijn geboorte en is door haar zwangerschap heen gefietst. Ik ben 28 en heb sinds week 9 al last van bekkenpijn... Ik denk dat er niet echt een lijn op te trekken valt. Als je je zorgen maakt over het zijn van een "oude" moeder: laat kinderen krijgen schijnt goed te zijn voor je genen als vrouw (ooit eens iets over een onderzoek gelezen). Of het waar is weet ik niet, maar mijn moeder is officieel met pensioen maar werkt nogsteeds. Bedenk ook dat we allemaal steeds ouder worden in de toekomst.
Wij zijn bezig voor nummer 2, morgen word ik 37. Ik vind het maar een getal, ik werd op mijn 30ste voor het eerst moeder, en als ik nu terug kijk op mijn leven, was dat voor mij perfect(nou kwam ik mijn man ook pas op mijn 28ste tegen, maar dat heeft zo moeten zijn denk ik) Puur omdat ik toen ik jong was dat waarschijnlijk niet had aangekund, nu ouder en een heel stuk rustiger met meer geduld enz Zo heeft alles voors en tegens, en helaas loopt het leven nooit volgens plan. Je kunt beter kijken naar hoe je je voelt, is je leven op orde etc etc dan naar een kalender met een getal erop toch
Ik Ben nu 36 en zwanger van de derde, wordt bijna 37 als hij geboren is. Bij de andere 2 was ik 30 en 31 jaar. Voelt niet heel anders nu alsof ik me vreselijk bejaard voel , ik zou zeggen ga ervoor
Ik ben nu bijna 35 en wij twijfelen over de derde. Of eigenlijk willen we er voor gaan. Maar ergens ben ik best wel bang hebben jullie dat niet? Wij hebben twee gezonde kinderen (eerste keer was ik 28/29 en tweede keer 32/33) geen miskramen gehad, snel zwanger. Waar ik bij de eerste nog naief was was ik bij de tweede al veel banger en nu merk ik dat ik de hele tijd denk: maar ik ben 35, de kans op miskramen is groter, ik krijg zeker een miskraam, zometeen is de derde niet gezond, misschien krijg ik een tweeling, misschien lukt het nu allemaal niet. En ik vind die gedachten echt irritant want ik ben normaal heel nuchter en als ik dit zelf zou lezen zou mijn advies zijn: angst is een slechte gids. Maar toch voel ik het. En ik ben benieuwd of meerdere dit hebben Overigens vind ik het dus niet perse te oud om een kind te krijgen hoor. Dat vind ik eigenlijk geen leeftijd. Ik heb vriendinnen die 42 waren. Het is maar een getal en kinderen houden je juist jong toch
Wat een onzin, te oud. Echt niet hoor. Ik was 38 toen ik überhaupt eens ging nadenken over een kind, veel geluk gehad en in ronde 3 raak. Toen hij 6 maanden was weer zwanger in ronde 2 (ik was 39) dat werd helaas een miskraam. Nu duurt het even helaas, geen idee waarom. Ik word 41 over een maand. Dus als je pech hebt word je niet meer zo makkelijk zwanger, maar dat geldt pas echt na 39,40. Dus veel geluk! Ga ervoor!
Mijn 4e kindje gekregen toen ik 37 jaar was. Ik ervaar geen verschil kwa zwangerschap of het zwanger worden zelf..was meteen zwanger net als bij de andere 3 kids. Het ging wel 2x mis. Nu ben ik 38 jaar en zwanger van de 5e. Deze keer duurde het 6 maanden voordat ik zwanger was. Verder wederom een fijne zwangerschap
Dank jullie allemaal voor jullie open en eerlijke reacties. T zal in de hoofdzaak in mijn eigen hoofd zitten dat 37 (tegen de tijd dat ik bevallen ben als ik zwanger mag raken, 38) te oud zou zijn. Dan zullen we dat anker in mijn baarmoeder maar eens gaan verwijderen en eens kijken wat er gebeurt!