37 graden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mistimon, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mistimon

mistimon Actief lid

Jul 18, 2006
    214
    0
    0
    Hallo,

Ik hoorde net van mijn moeder dat als je een temp. boven de 37 hebt dat dit een behoorlijk grote kans op zwangersschap betekend, waar of niet?
    Heb al wel even bij de zwangerenkaartjes gekeken en bijna al deze meiden zitten echt boven de 37.
    Is dit een fabel of zit er een kern van waarheid in?

2. 37 graden is gewoon een gemiddelde. Sommigen zitten er vaak boven, sommigen gemiddeld eronder. Als je temp langere tijd hoger is dan normaal na je ei kan het zijn dat het op een zwangerschap wijst, maar zo los kun je er weinig waarde aan hechten, volgens mij.

Groetjes Jelske

3. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Het ligt eraan wat je temp. normaal is...

4. mistimon

mistimon Actief lid

Jul 18, 2006
    214
    0
    0
    Nou zij vertelde me dus dat op het moment dat ze 37 had was ze dus ook daadwerkelijk zwanger, maar misschien is haar basale temp. wat lager dan ofzo

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Bij mij is 37,0 c de temp die ik heb paar dagen na mn ei, als ik zwanger ben dan blijft het 37,0 maar soms ok iets hoger of beetje lager, is per persoon verschillend idd

Liefs
    Syl

ps. er wordt vaak gezegd dat als je temp na je ei 18 dagen hoog blijft (dan moet je wel je basale temp weten van hele cyclus en wat bij jou hoog is) je bijna zeker zwanger bent

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik kom elke cyclus wel een keer op 37 graden en mijn normale voor ei temp ligt rond de 36,2
    ik denk dus niet dat je het zo zwart wit kunt stellen.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zit ook wel is rond de 37 graden maar zwanger ........... nee

8. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Zit na mijn ei vaak op 37 C of hoger. Soms zit ik zelfs nog op 37 C als ik weer ongi word, dus echt veel zegt het niet, tenzij je ruim na je NOD nog steeds op 37C of hoger zit.

9. mistimon

mistimon Actief lid

Jul 18, 2006
    214
    0
    0
    Heb je er trouwens al een testje aan gewaagd me2?

10. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Hahahah Mistimom, nee testje nog niet. Ik heb bij mijn zwangerschap die helaas in mk eindigde op cd 12 getest en toen was hij zichtbaar posi. Ik zit vandaag pas op cd 10 dus heeft nog niet veel zin (er zijn maar weinig dames die op cd 10 al posi testen).

11. Me 2 bedoel je dpo 10? cd 10 is toch je 10de cyclusdag? of snap ik het verkeerd? :oops:
    hoop voor je dat het raak is!

liefs rensie

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kwam eigenlijk (bijna) nooit aan de 37.0 C, meestal 36.8 of 36.9 C op een hoge dag na mijn eitje. Nu ben ik zwanger en heb vanochtend eens mijn temperatuur gemeten en dat is nog steeds 36.9 C, dus nee..... je hoeft niet boven de 37 C uit te komen. Heb trouwens een lage temperatuur (voordat ik zwager was), voor mijn eisprong meestal 36.2 C.

13. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Mijn temp na mijn eisprong is gemiddeld 37.1 vlak voor nod vaak tot 37.5
    Dat ik zwanger was werd het zelfs 37.7

Irisje

14. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    Ik zit al vier dagen op 37.0 (nu 11 dpo) dus ik hoop dat het er wat mee te maken heeft!

Share This Page