Wie had er na een curretage last van verklevingen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je aan curretage Ashermans/verklevingen overgehouden?

1. Nee, ik heb een curretage ondergaan, en geen nadelige gevolgen eraan overgehouden

2. Nee, ik heb meerdere curretages ondergaan, en geen nadelige gevolgen eraan overgehouden

3. Ja, ik heb een curretage ondergaan, en nadelige gevolgen eraan overgehouden

4. Ja, ik heb meerdere keren curretage ondergaan en er nadelige gevolgen aan overgehouden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dan even de poll over verklevingen/Asherman.

De percentages die ik op internet vond lagen rond de 30.9% kans op verklevingen, maar dat lijkt me toch niet logisch? :(

Waarom zou iemand na een miskraam zo'n groot risico willen lopen? En waarom zouden artsen die procedure willen uitvoeren als er zulke grote risico's worden gelopen, die hebben daar toch helemaal geen baat bij?

Een aantal professionals die ik bij mijn miskramen heb gesproken zeggen allemaal dat de kans minder dan 1% is. Maar toch, je zult er maar net bijhoren.

Niettemin trekt het idee me wel aan dat je na curretage veel vruchtbaarder bent. Dus ik zit er erg over te dubben....

2. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Tien jaar geleden had ik een MA. Ik had geen andere keuze dan een curettage, omdat de miskraam na drie weken nog niet vanzelf op gang kwam. Ik had koorts en bleek een baarmoederinfectie te hebben, dus veel keuze had ik niet.
    Na mijn curettage had ik alleen een paar dagen last van menstruatiekramp en bloedverlies, maar geen nare dingen aan overgehouden. Zoals je ziet aan mijn banner is bij mij alles weer gezond!

Sterkte trouwens met het verlies van je tweeling... *virtuele knuffel*

Deel Deze Pagina