Lf verlengen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by KleinMeisje93, Apr 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

hee dames.

Vorigge ronde was mijn LF 9 dagen, ik zou hem graag toch wat langer willen hebben.. hoe kan ik dat het beste doen?
    Ik had die ronde na de eisprong tarwekiemolie geslikt maar dit heeft de luteale fase niet verlengt.. heeft iemand miscchien tips om het toch nog te kunnen verlengen?

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Bij mij hielp tarwekiem ook niet. Mijn lf was ook 9/10 dagen, en dat kwam door een laag progesteron. Ik heb daar utrogestan voor gekregen en dat werkt als een tierelier. Een mooie lange lf, word pas ongesteld als ik stop met de bollen.

Je zou aan je gynaecoloog kunnen vragen of hij je progesteronspiegel wil checken. Dan moet je ongeveer een week na je eisprong bloed laten prikken. Bij een lage waarde is misschien ook utrogestan de oplossing.

3. KleinMeisje93

Ik zal het 4 mei eens navragen. Of ik bel morgen even met de huisarts voor een afspraak om het te bespreken.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Is het elke cyclus hetzelfde of was het alleen de laatste keer zo kort. Ik meen me te herinneren dat je pas een miskraam gehad hebt, en daar kan je cyclus nog aardig door van slag zijn. Gezien dat je redelijk snel zwanger was, ondanks dat je rookt, zou ik niet te snel naar een dokter lopen. Laat je lichaam rustig herstellen van je miskraam. Je LF verlengen kan idd met utrogestan, maar dit is alleen op recept verkrijgbaar.

5. KleinMeisje93

Bedankt voor je reactie :D
    Ja dit was de eerste keer dat ik het echt zelf zo zie ofja erachter kwam dat het zo kort was. De ma was in januari, en was zwanger na 7/8 rondes :)

6. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,126
    17,140
    113
    Dit ja...

7. Irene1986

Irene1986 Actief lid

Nov 28, 2016
    473
    1
    18
    Je cyclus kan zoals al genoemd werd behoorlijk van slag zijn na een MA/MK. Die van mij was de eerste ronde ook maar 6. Ik zag die van jou 9. Dat is niet extreem kort. Ik zou het nog even afwachten en je lichaam de tijd geven te herstellen. Je ziet sowieso aan de lengte van je gehele cyclus dat dat nog wat ontregeld is.

8. KleinMeisje93

Dat klopt.
    Ik vraag het 4 mei bij de gynaecoloog nog even na allemaal. Heb dan nog een echo of nu alles helemaal schoon is. De vorigge keer ging het niet door wegens dat ze bang waren dat ze alles weg zouden spoelen als ik weer bevrucht was

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Ik heb ook een korte lf, 6/7 dgn.
    Heb van alles geprobeerd, maar niks hielp.
    Kreeg ook geen utrogestan van de arts.
    Ik moest clomid slikken om een betere eisprong te krijgen.
    Na mijn zwangerschap weer een korte lf van 7 dgn.
    Na 7 cyclussen begonnen met vitex agnus.
    Eerste cyclus lf van 8 dgn, 2de cyclus lf van 9 dgn. Ben benieuwd wat het deze ronde doet.

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Geef het de tijd Meis!
    Mijn cyclus is nu na mijn bevalling ook helemaal van slag, dus dat zou met al jouw hormonen ook best zo kunnen zijn.
    Het duurt bij veel meiden gewoon even voordat het lichaam door heeft dat het weer aan de slag moet :D

11. KleinMeisje93

Woensdag heb ik een afspraak staan bij de huisarts.
    Eerst heb ik een soort van gesprek met een andere dokter die het dan gaat bespreken met mijn huisarts over hoe en wat verder. Omdat we toch al iets meer dan een jaar bezig zijn. De miskraam maakt daarbij niks uit,, want dat heb ik gezegd tegen de assistente die ik gesproken heb (dat ik een miskraam gehad heb ik januari)

Ben dus benieuwd wat de huisarts mij gaat vertellen. Denk zelf dat het antwoord zal zijn dat we het nog moeten proberen en 4 mei nog moeten afwachten of het is wat anders.

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Geef het inderdaad de tijd om tot rust te komen. Na een MA/MK kan je cyclus best een tijdje van slag zijn, wat bij de een sneller als bij de ander terug op rit kan zijn. Hier had ik de maand na mijn MA geen eisprong en de ronde daarna ook een iets kortere lf. Een lf van 9 dagen is in ieder geval niet extreem kort.

13. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Het ziekenhuis rekent normaliter vanaf je miskraam. Je zou het dan weer een jaar moeten proberen. Zelf zou ik eerst proberen om te stoppen met roken. Roken vermindert de vruchtbaarheid en vergroot de kans op een miskraam. En dan je was de eerste keer binnen een jaar zwanger. Ik rook niet en leef gezond, maar ik heb er langer dan een jaar over gedaan. Het enige wat je kunt doen is geduld hebben, je bent al eens zwanger geweest dus je weet dat het kan.

14. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik sluit me volledig aan bij Jenneke. Indien je rookt, zou ik ook eerst stoppen. Roken bevordert het zwanger worden al helemaal niet, plus het is geen gezonde start voor je toekomstige kindje. Elke arts zal je dit ook echt met klem aanraden. Het zou ook nogal "krom" zijn als je wel eventuele behandelingen zou krijgen of medicatie om het zwanger worden te ondersteunen/bevorderen, terwijl je ondertussen rookt wat de kans dan weer verminderd..

Ik rook niet, drink niet, leef gezond en wij gaan nu al ronde 15 in, helaas.

Share This Page