37 jaar en zwanger

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Dreumes, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. neus

neus Actief lid

Mar 28, 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Gefeliciteerd allemaal,

Hier ook een 'oudere' (36) moeder. Mijn oudste wordt in januari 5, de 2e is net 3. Voor de oudste, tussen de beide kinderen en na de jongste een mk gehad. De laatste mk was van een onverwachte zwangerschap, maar die liep dus vanzelf niet goed af. Toen was voor ons duidelijk dat we toch nog een kindje wilden. Ondanks de slapeloze maanden na de 2e en moeiljkere periode erna. Vind het superspannend allemaal. Als in juni de baby komt gaat de jongste na 3 maanden naar school. Lijkt me wel bijzonder om de jongste dan een beetje exclusief mee te maken. De oudste 2 zijn relatief kort op elkaar, en dat vond ik toen best pittig, met werken erbij enzo. Bij de eerste was ik ook 'al' 32. Maar ja, als je pas later trouwt e.d. lopen die dingen soms zo ;)

2. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Joh, laat/later kinderen krijgen is volgens mij helemaal van deze tijd. Een vriendin van mij is net zwanger van haar eerste kind en is net voor haar 41ste uitgerekend. Mijn buurvrouw en man hebben net een zoontje gekregen en zij is 42. Ik zelf ben sinds bijna 3 maanden moeder en 36 jaar. Ook ik zou nog wel een tweede willen maar mijn partner niet meer. Hij wilde ook geen eerste dus niks is zo veranderlijk als mijn partner. Ik heb zelf ook een bbz gehad dus ben wel licht huiverig omdat ik weet dat het niet vanzelfsprekend is. Toch vind ik het zo'n bijzondere ervaring dat ik het graag nog wel een keer zou willen meemaken. De wens naar een tweede is er altijd geweest. Ik wilde er altijd 3 maar dat gaat denk ik niet meer lukken.;) Wie weet is een tweede me nog een keer gegeven. Geniet lekker van jullie zwangerschap iig!

3. lies276

lies276 Niet meer actief

onze oudste kinderen zijn 12, 10 en 7 jaar en de jongste is nu bijna twee.
    hij is geboren toen ik 35 was.
    de zwangerschap was erg spannend ivm verhoogd risico na de combinatietest.
    lichamelijk vond ik het wel veel makkelijker, omdat de andere kids al vrij zelfstandig zijn qua verzorging en ze gingen natuurlijk overdag naar school, dus ik kon heerlijk rusten 's middags.
    gelukkig is onze zoon gezond geboren en we genieten allemaal enorm van hem!
    onze oudste drie kinderen hebben erg veel gehuild en slecht geslapen de eerste 1,5 jaar. de jongste is een voorbeeldige baby geweest!
    eerlijk is eerlijk; ik ben wel weer erg gebonden en met een zoon op het voortgezet onderwijs en een dreumes in huis (en nog twee er tussenin) is het nogal eens schipperen met de aandacht.
    toch zou ik het zo weer doen! het is voornamelijk genieten!
    en ook nu vliegt de tijd weer! gisteren lag hij nog als baby in de wieg, in december vieren we zijn tweede verjaardag!

4. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi ladies,
    Ik kan me ook wel aansluiten denk ik :D. Ben 35 jaar, heb 2 dochters van 11 en 9 en een zoon van 7. Alledrie van mijn ex en mij.
    Nu heb ik al jaren een hele lieve vriend zonder kinderen en dat gaat super! Daarom een jaar geleden begonnen aan een kindje van ons samen. 11 september na bijna een jaar proberen eindelijk zwanger, wat waren we blij! Vooral omdat we op het moment veel narigheid om ons heen hebben, mijn schoonvader was een dag daarvoor gecremeerd en mijn zus is ongeneeslijk ziek wat we pas een paar maanden weten. De zwangerschap was voor ons geweldig nieuws dus......wat helaas na 7 weken omsloeg naar een drama. Een bbz (zie weblog) was het einde van deze zo gewenste zwangerschap.
    Maar we gaan er weer voor en hopen heel snel weer zwanger te mogen zijn!
    Dus ook ik hoop weer terug naar af te gaan met slapeloze nachten, luiers en alles wat erbij hoort. Als de jongste 7 jaar is is dat wel een hele ommezwaai :) maar ik heb er zin in!

x pom.

5. hartje82

hartje82 Actief lid

Apr 6, 2011
    117
    4
    18
    gefeliciteerd :D

6. Elleke74

Elleke74 Lid

Jul 20, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me een beetje aansluiten, ben 38 jaar en zwanger van ons eerste kindje:D. Er is geen groot leeftijdsverschil maar ik merk om me heen dat ik zeker niet de enige "oudere moeder" ben. Scheelt misschien ook dat mijn moeder van mij (haar eerste en enige kind) is bevallen 2 maanden voor haar 41e verjaardag. Ook toen gebeurde het al. Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap!:)

7. Lizzy45

Lizzy45 Lid

Oct 19, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Astrid,

Hier een zgn ouder mama ;)... een stuk ouder zelfs.
    Ik ben 45 jaar en nu na 20 jaar, 10 weken, zwanger van de tweede. Dus ja, heel herkenbaar als je zegt dat je weer even moet omschakelen. Ik loop nu heel bewust, voorheen liep ik daar straal voorbij, alle winkels binnen waar men babyspullen verkoop en merk dat er wel heel veel veranderd is. Heel veel dingen hadden ze niet in de tijd dat mijn zoon klein was en ook de medische ontwikkelingen zijn niet achtergebleven.
    Merk dat ik het wel weer wel heel leuk vind om alles weer opnieuw te ontdekken! Ben alleen wel erg benieuwd naar de reactie's van mensen wanneer het echt zichtbaar wordt.. je wordt toch eigenlijk voor gek verklaard als je als vrouw op latere leeftijd een kind krijgt. Herken jij dit?

Groetjes Lizzy

8. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi Lizzy,
    Gefeliciteerd ten eerste! Ik denk dat het heel erg scheelt hoe jong/oud je eruit ziet en hoe je doet, in het leven staat. Ben je jong van geest en nog niet totaal in de rimpels (sorry) dan zal het wel meevallen met de omgeving denk ik....
    En draag je buik met trots!

x pom

9. mami196

mami196 Actief lid

Sep 1, 2012
    205
    1
    0
    Nou toevallig ben ik net 37 jaar geworden en zwanger van de 2de.

Onze oudste dochter is 8 en nu nog een broertje in maart 2013.... ,,
    Verder zie ik in het z'huis bij de poli gyn. Veel oudere vrouwen zitten hoor.

Ik denk dat het systeem waarin wij leven ons ook dwingt om later kinderen te krijgen. Opleiding / woning / werk. Etc.

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Denk t ook, het was laatst op tv (welk programma weet ik niet meer) dat 'men' kiest om kinderen bewust uit te stellen, omdat de economie niet goed gaat.

Om even on-topic te gaan: gefeliciteerd!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik was ook 37 toen ik zwanger was van m'n tweede, maar de oudste was toen ook nog klein (ze hebben 23 mnd leeftijdsverschil). Hij was dus niet uit de luiers, en het voelde niet echt als helemaal opnieuw beginnen.
    Ik heb geen opmerkingen gehad; als je een kindje van 1,5 bent vinden mensen het niet zo heel gek dat je dan weer een keertje een zwangerschap komt melden. En in mijn omgeving word ik misschien wel als 'wat ouder' gezien, maar zeker niet extreem oud. Doe je best om je er niets van aan te trekken als er ooit commentaar zou komen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap in elk geval, ik hoop dat je een mooie tijd hebt met de kleine in je buik!

12. minimoon

minimoon Niet meer actief

Het leeftijdsverschil tussen mijn oudste en hopelijk straks de tweede is 4 jaar. Ik denk dat als je je bewust bent van het verschil (luiers, slapeloze nachten in het begin door voedingen, ander dagritme) dat het te behappen is. En, je oudste kan er ook beter mee omgaan denk ik omdat ie het 'snapt'. Ik ben zelf nu 35, en dan als alles meezit 36 bij de geboorte..... Tja, wat is oud?

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    37 en zwanger van een tweeling... ik geniet met volle teugen...

14. beverly

beverly Actief lid

Jan 28, 2008
    294
    0
    0
    Hier zwanger van de eerste toen ik 32 was en ze is geboren 2 dagen na mn 33ste verjaardag.
    Nu 36 en zwanger van nr. 2. Zou graag gezien hebben dat dit eerder gelukt was maar de natuur gaat zn eigen gang.
    Mocht dit kleintje blijven zitten en alles gaat goed word ze een maand voor mn 37ste verjaardag geboren.

15. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik sluit me ook aan met mijn 37 jaar en nu ruim 5 weken zwanger :D

Ik heb al een tweeling van 3,5 jaar oud. Helaas sinds die tijd een aantal miskramen gehad. Hopelijk gaat het deze keer wel goed!

Tja, wat is oud he? Je bent zo oud als je je voelt (en gedraagt). En wat anderen ervan denken, dat interesseert me eigenlijk niet zo heel erg veel hoor. Sommige mensen kunnen zo kortzichtig zijn en niet verder kijken dan hun eigen leven en hun eigen ervaringen. Anderen kunnen zich gelukkig weer beter inleven in een ander en begrip tonen. Het leven loopt nu eenmaal niet altijd zoals je het graag zou willen....

Ik kan alleen maar hopen en bidden dat dit kleintje goed zal groeien en de volledige 9 maanden mag blijven zitten! :)

16. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

Feb 9, 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, wat is oud? Ik ben 43 en zwanger van de tweede. Mijn dochter is 23jaar. En mijn huidige partner en ik hebben besloten ervoor te gaan. Hij heeft nog geen kinderen en ik hb altijd graag een groot gezin gewild dus ben enorm dankbaar dat het me gegund is om nog een kindje te krijgen met hem. En mijn omgeving? Tsja vriendinnen reageren verschillend, van zou je dat wel doen op jouw leeftijd tot oprecht blij voor ons.
    Ik zie het probleem niet, ik zie dr niet uit als 43, wordt altijd eind dertig geschat en voel me ook nog jong. En verder denk ik dat het een prive zaak is wanneer je besluit kinderen te nemen. Bij mijn dochter was ik 20 en volgens veel mensen te jong.. Tis nooit goed dus.
    Maar wij zijn gelukkig en kunnen niet wachten ons kleintje in onze armen te sluiten...

Share This Page