Hey dames, wat een boel reacties. Bedankt! "Vroeger" zei ik dat ik voor m'n 35e klaar moest zijn. Maar de tijd vliegt voorbij. Ik heb het afgelopen (paar) jaar erg zwaar gehad, qua werk- en privé. Het was mij allemaal teveel geworden. Het gaat nu gelukkig wel goed. Mijn gevoel zegt "doen", maar mijn verstand zegt: het is wel prima zo. Ik besef dat ik nu qua leeftijd niet al te lang moet wachten. En mijn man, in eerste instantie riep hij keihard NEE en nu zegt hij dat ie achter mij keuze staat. Eigenlijk vindt hij het wel prima zo. Erg dubbel en moeilijk allemaal...
hier dachten we ook dat we klaar waren. terwijl we wel altijd 4 kids wilden. Wij hadden als grens 30 jaar (voor mij dan). Door omstandigheden kwam die 4e er nooit. Voor de zomer hadden we voor ons gevoel de kleutertijd afgesloten en was het goed zo. Tot dat het onverwachtse gebeurde en ons als nog een 4e kindje gegund was. Kijk goed naar je gevoel en luister wat die je wil vertellen. succes met jullie beslissing en keuze.
Helemaal niet. Ik kreeg mijn eerste twee weken voor mijn 38ste verjaardag na een voorspoedige en probleemloze zwangerschap. Had nooit jong moeder willen zijn en voel mij nu op mijn 41 ste nog jong genoeg om nog voor een tweede kindje te gaan.
Nee hoor! Toen ik zwanger was zat ik met een vrouw op de yoga die was 40 en zwanger van de eerste, expres zo laat gepland. Ik was 25, mijn moeder 48! Ze zat dus dichter bij mijn moeder dan bij mij qua leeftijd. Bizar vond ik dat
Mijn moeder was 41 toen ze mij kreeg, wel de eerste maar gewoon lekker doen, als jij daar nog puf voor hebt!
Gewoon je gevoel volgen! Hier nr. 1 gekregen toen ik 38jr was. Nu is zij 10 maanden en gaan we voor nr.2! Ik ben dus 39jr! Je bent zo jong als je je voelt!
Ik vind het een not-done, niet geheel afhankelijk van je leeftijd, maar vooral omdat je man het zo wel goed vind en jij twijfelt.... Kwa leeftijd zou ik er niet voor 'kiezen', maar ben zelf in de positie dat ik mijn jongens op jonge leeftijd heb gekregen en dit probleemloos ging.
Ik had op ja gestemd maar als ik dit stukje lees zeg ik nee. Jij twijfelt en je man zegt eigenlijk nee. Ik vind persoonlijk dat je beiden volmondig ja moet zeggen om die stap te zetten. Je geeft aan het heel moeilijk te hebben gehad en het nu beter gaat. Wil je dat op het spel zetten? En nieuwe zwangerschap met bijbehorende hormonen doet ws niet goed. Ook ben je nu uit de "kleintjes" en wordt het makkelijker. Met de informatie die je nu gaf denk ik nee, geniet van wat je hebt.
Hallo, Ik ben net een week 37 en we gaan helemaal voor een derde! Onze eerste is 3 en onze tweede is 1,7. Een leuke spannende tijd weer! Wel moet ik zeggen dat ik opnieuw moet nadenken over een nekplooimeting of niet. Bij de eerste twee zwangerschappen twijfelde we er niet aan en hebben geen testen gedaan. (Niet omdat we dachten dat het wel gezond zou zijn, maar omdat het voor ons geen verschil zou maken) Ook wilden wij niet weten wat het geslacht was. Nu twijfel ik over de testen. Het zal nu niet alleen van invloed zijn op het leven van mijn man en mij, maar ook op dat van de kinderen. Vandaar de twijfel. Het geslacht blijft bij een volgende zwangerschap ook een verrassing, al is de verleiding groot! Nu aan de slag en hopen op een plusje / streepje / zwanger (-;
Persoonlijk vindt ik 37 te oud. Ik wilde altijd graag 3 kindjes, als het me gegeven zou zijn. Ik was 30 toen ik zwanger raakte van onze dochter, zij is inmiddels bijna 1 jaar, en ben nu in verwachting van onze 2e wonder. Ik ben nu 32, en mijn man en ik hebben afgesproken dat dit de laatste is, en dat er dus geen 3e gaat komen. Moet wel zeggen dat mijn gezondheid ook te wensen overlaat, en dat ik daarom zo iets heb van : ik ben nu 32, dus als deze geboren is, dan is het klaar. Maar voor jou hoop ik natuurlijk dat je snel zwanger bent !!
Ik denk dat het nog net kan. Als je gezond bent en je jezelf nog jong en fit voelt waarom niet zou ik zeggen.
Ik zeg volg jouw gevoel. Persoonlijk zou ik op die leeftijd niet meer voor kinderen gaan maar ik heb ook makkelijk praten ben net 28 en we gaan binnenkort voor onze 2de en laatste kindje,
Ik heb kan nog net gezegd omdat ik het voor de risico's zelf ook als grens heb gesteld. Ik heb net de eerste gekregen en ben 31 en zou zelf ook 3 kinderen willen maar niet meer als ik 38 ben. Maar mijn man is 5 jaar ouder en ik wil ook niet dat mijn kinderen ons oude ouders gaan vinden.