Aftellen naar geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door miran336, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik ben vandaag voor controle bij de gyn geweest en hij heeft een datum aanvraag gedaan voor de keizersnede :D
    Als de planning ermee akkoord gaat wordt dat de dag dat ons ukkie geboren gaat worden. M'n 3e kindje en 3e keizersnede.

Zijn er meer mama's die de komende tijd met een geplande keizersnede gaan bevallen en vind je het gezellig hier mee te kletsen?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    nou eigenlijk zouden ze bij mij iets gaan plannen zo rond de 37 weken, als de kleine nog niet ingedaald is...
    Schijnbaar hopen ze dat hij dat toch nog gaat doen want nu is het verzet naar 38,5 week :S
    Dus ik weet zelf nog niet helemaal waar ik aan toe ben....

3. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ha, ik ben ook aan het wachten ( en dat valt niet mee)
    Ik hoor morgen of ik volgende week aan de beurt ben, moet morgen bellen met het opnamebureau. Ik krijg een keizersnede vanwege stuitligging, eerdere versiepogingen zijn niet gelukt.
    Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar ik vind het wachten niet meevallen, de onzekere factor van het niet weten wanneer een normale bevalling begint, vond ik nou juist prettig want dan weet je het gewoon niet.
    Miran, wat is de reden dat je een keizersnede krijgt, en hoe ga jij hier mee om? Wanneer horen jullie de datum?

4. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Hebben jullie als ervaringsdeskundigen nog onmisbare tips voor mij:).

5. miran336

miran336 Fanatiek lid

Kleintje88; wat vervelend hé dat wachten. Krijg je ook een groot kindje? Ik heb de vorige keren ook een keizersnede gehad omdat m'n kids niet indalen en ik van grote baby's beval. Ik moest de eerste keer trouwens wel proberen zelf te bevallen, is uiteindelijk een keizersnede geworden.

Liekeinspanje; (woon je in spanje?) een stuitkindje dus? M'n eerste zwangerschap is de bevalling met 41+1 begonnen en is het uiteindelijk een keizersnede geworden, kindje daalde niet in en was groot. De 2e zwangerschap leek de beeb weer groot te worden en is er met 37 weken een keizersnede gepland voor 38+1. Ik herken die onzekerheid wel, ik wist de 2e keer pas 4 dagen voor de tijd dat het een keizersnede werd. Nu moet ik na 2 keizersnedes weer met een keizersnede bevallen. Maar nu vind ik het fijn dat ik kan aftellen naar een bepaalde datum. Wordt dit je eerste kindje/keizersnede? Vraag maar raak, wat wil je weten? ;)

Ik heb al een datum meegekregen vandaag, die meld ik hier liever niet i.v.m. eventuele meelezers. We delen de datum met ouders en broer en zussen. Wel kan ik zeggen dat ze hier in het ziekenhuis het beleid hebben dat ze een keizersnede niet voor de 39e week plannen i.v.m. longrijping van de baby. (was 4 jaar geleden nog in de 38e week)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Spannend! Hier net 2 weken geleden bevallen van mijn 3e kindje met 3e keizersnede. Dit keer ook een geplande gehad, erg raar, maar het herstel gaat sneller dan bij de eerste twee.

7. miran336

miran336 Fanatiek lid

Die ervaring heb ik inderdaad ook, dat je sneller hersteld van een geplande keizersnede dan wanneer je eerst volop in de weeën heb gezeten. Gaat alles goed met jou en de kleine? Kun je alweer een beetje normaal functioneren?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De eerste is met een ks gehaald omdat ze tijdens het persen niet verder in wilde dalen.. Ze was toch "maar" 3610 gram en 53 cm..
    Nu was deze met 34,5 week al op 3100 gram geschat dus ik heb zoiets: hoe kan deze er dan wel doorheen?
    Mn gyn zegt dat het er maar net aan ligt hoe hij ligt, maar vorige controle was dat niet zo gunstig (hoofd naar achter ) en hij was niet ingedaald, ik heb gezegd dat als deze ook niet indaalt ik het dan ook niet zelf wil gaan proberen omdat ik niet weer als het ware "twee" bevallingen op 1 dag wil.. Dit kon ze wel begrijpen!
    Volgende week wordt er weer gekeken naar hoe groot hij is, hoe hij ligt en wat we gaan doen.. Nadeel is wel dat het een andere gyn is omdat de mijne op vakantie is dus misschien zegt ie alsnog dat ik zelf moet proberen..
    Heb zelfs dromen dat ie halverwege blijft hangen omdat zn schouders vast blijven zitten :s

9. miran336

miran336 Fanatiek lid

Kleintje88; dat is precies de reden waarom ik de 2e keer ook een keizersnede gehad heb. Ik zag er ook als een berg tegenop dat het weer hetzelfde zou gaan als de eerste keer.

10. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog een mama die een geplande keizersnede krijgt. Ik weet de datum al vanaf de 20 weken echo. Toen mochten we van de gyn doorlopen naar het opnamebureau voor het plannen de keizersnede. De datum houden wij ook geheim ivm meelezers

Ik krijg de keizersnede omdat mijn eerste bevalling niet is goed gegaan en ik daarna nog een hersteloperatie heb moeten ondergaan. en de kans nu 90% is dat als ik natuurlijk ga bevallen dat alles weer kapot gaat en het dan nog maar de vraag is of het te herstellen is.

11. miran336

miran336 Fanatiek lid

Fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven hé?
    Vorige bevalling was duidelijk geen pretje zo te lezen, goed dat ze dat nu voorkomen. We lopen bijna gelijk op, leuk!

12. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Apart idee dat jullie de datum al zo lang van tevoren weten! Wij houden datum ook voor ouders, broers, zussen en onszelf.
    Dat je geem 2 "bevallingen" op 1 dag wil kan ik me goed voorstellen, dan ben je volgens mij mentaal en fysiek helemaal uitgeput.
    Hier inderdaad stuitligging, ik kan ook een stuitbevalling overwegen, maar gezien mijn angst en het feit dat de bevalling dan "perfect" moet verlopen heeft de gyn geadviseerd voor de veiligere weg te kiezen. er mag dan nl. praktisch niet ingegrepen worden, gaat het enigszins fout dan wordt het alsnog een ks.
    Mocht de bevalling nu eerder uit zichzelf beginnen dan zou ik het alleen bij makkelijk vorderende ontsluiting nog overwegen.
    Ik woon trouwens niet meer in Spanje, maar ik heb vaak nog deze gebruikersnaam omdat ik het handig vind :)

13. miran336

miran336 Fanatiek lid

Inderdaad een apart idee dat we het nu al weten, maar er is nog wel een kans dat het spontaan gaat beginnen voor die tijd.
    Een vriendin van me is ook van een stuitkindje bevallen 2 jaar geleden en dat is haar erg tegen gevallen. Nu is ze trouwens net van haar 2e kindje bevallen, die lag wel goed, en dat ging heel vlot en makkelijk.

14. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeker een apart idee om de datum al te weten. vooral omdat een vriendin van mij ook zwanger is, iets verder en zij het niet eerlijk vind dat zij maar wachten moet tot het komt en ik een gerichte datum heb waar ik heen kan werken.

Hier weten ook alleen ouders, schoonouders en zussen de datum.

15. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ik heb vandaag gehoord dat we tot de uitgerekende datum gaan wachten (in overleg) want zou eigenlijk volgende week aan de beurt zijn, maar er zijn veel operaties, en bij stuitligging laten ze de baby het liefst zo lang mogelijk zitten. Maar ik heb nu dus wel een datum en ik ben er wel blij mee, want mocht het eerder beginnen, wat ik stiekem hoop, dan gaan we gewoon naar het ziekenhuis. En anders nog net iets beter voor de baby en nog even aan het idee wennen.
    Ik zou nou juist de datum liever niet weten, ik vind de onzekerheid nou juist wel prettig, maar dat is voor iedereen verschillende natuurlijk.

16. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wij hebben ook een datum voor keizersnede meegekregen. De eerste bevalling is een drama geweest, wat uiteindelijk op een ks is uitgelopen.
    Nu heb ik sinds de 33 weken veel problemen met mijn lever, waardoor ik 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen. Ze wilde mij zelfs door gaan sturen naar een academisch ziekenhuis, omdat ze (nog) niet weten waar dat dat vandaan komt.
    Dat is ook de reden dat ze me niet te ver over de 40 weken willen laten gaan.
    Nu hoop ik dat het toch nog spontaan begint. Nu ben ik wel in de afgelopen 3 dagen mijn slijmprop verloren, maar is het tot op heden allemaal nog erg rustig :(
    Ik moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind dat ik echt een einddatum heb. Het enige wat we nog niet weten is de tijd dat we binnen moeten zijn, maar ja, ach dat valt te overzien. En hopelijk is dat allemaal niet nodig ;)

17. miran336

miran336 Fanatiek lid

Lieke; ik ben benieuwd of jullie beeb zich uit zichzelf nog gaat aandienen voor die tijd.

Yinthe; en? nog niet aan het rommelen? Je kunt zowiezo gaan aftellen, heerlijk zeg.

18. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Miran,

Ja er is van alles aan het rommelen, maar kan geen regelmaat e.d. ontdekken, dus ga vanavond maar flink scherp eten, mijn man moet mijn hielen nog maar eens goed masseren en dan een goede sexpartij en dan komt het misschien toch nog goed voor die tijd ;)

19. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Nou yinthe hopelijk snel resultaat en je hebt in ieder geval een soort deadline :) wat is er dan aan de hand met je lever als ik vragenmag?
    Ik moet nu in ieder geval nog een weekje wachten, ik hoop wel stiekem dat beeb zich bedenkt en eerder komt, maar wel even wachten tot na mijn patat zo, daar verheug ik me al weken op:)
    Maar ik heb er een hard hoofd in want geen enkel signaal tot zover. Ach ja, nog maar proberen er deze week iets van te maken en hopelijk houd ik mijn zenuwen enigszins onder controle.

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Mijn tip: pin je niet vast op het tijdtijdstip wat je krijgt. De gyn heeft vaak spoedpatienten (rupturen, placenta's die vast zitten,spoedkeizersnede enzo)...er kan makkelijk wat voor komen.
    Niet om jullie bang te maken maar een operatie is geen klokwerk en plannen heeft ook zo zn uitdagingen :)

Deel Deze Pagina