37 weken, 3 dagen en een kleine beetje bloed geconstateerd..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gwennie, 28 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwennie

Gwennie Lid

18 apr 2006
    63
    0
    0
    Hi, Hi,

Aangezien ik af en toe veel last heb van afscheiding en dit er a.h.w. zo uitgutst ( sorry ) en mij een natte plek in onderbroek bezorgd of zelfs in kleding, gebruik ik af en toe een tampon.

Gisteravond toen ik de tampon verwijderde zag ik op de top van de tampon een klein beetje helder rood en oudbruin bloed... Zou dit kunnen betekenen dat ik mijn slijmprop ben verloren? Het was erg weinig....

Zo,ja... valt er iets te zeggen over wanneer de bevalling zal aandienen. Ik had gisteravond wel zeer harde en pijnlijke buiken. En menstruatie-achtige krampen, maar vandaag lijken de klachten weer verdwenen......

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gwennie

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou de tampon nu echt NIET gebruiken meis.
    Dat vocht/slijm moet er uit. Neem hier voor zo een mat :p uit je kraampakket.

Bij bloedverlies, moet je altijd je verloskundige opbellen.

3. Niet meer actief

Hey ik gebruik ook al vanaf het begin regelmatig tampons. Volgens mijn Vlos was dit geen probleem, maar ze had het nog niet eerder gehoord. Gelukkig zijn de mini-comfort-tampons van OB voldoende...

Maar ik zou inderdaad voor de zekerheid nu geen tampons meer gebruiken en ik hoop voor je dat het de slijmprop was.

4. Niet meer actief

hmzzz vind het raar om eigenlijk te lezen dat jullie tampons gebruiken? Dat is niet raar, maar vind ik eng zo kan ik het beter verwoorden denk ik.... en heb er ook nooit eerder van gehoord moet ik zeggen hihi

5. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Hoeft niet perse hoor.... Als je binnen een korte tijd een maandverbandje vol hebt, dan wel. Maar als je een klein beetje bloed verliest is er niks aan de hand rond de uitgerekende datum hoor...

@ Gwennie: Aan de hand van je stukje is het erg moeilijk om te zeggen of je je slijmprop verloren bent. In je zwangerschap ben je veel beter doorbloedt en het kan dus ook bloed zijn dat er gekomen is bij het inbrengen van de tampon. Wanneer begon je het slijm te verliezen? al een poosje? Weet je zeker dat het slijm is? en geen vruchtwater?
    Als je een plopje hebt gevoeld en er bij persen veel vocht uit je stroomt dan zal ik direct de verloskundige opbellen, zij kan dan een testje doen.

Als je je slijmprop verliest wil het helaas niet meteen zeggen dat de bevalling begint! Ik zou dus nog even rustig afwachten.
    En laat even weten hoe het afloopt *is nieuwsgierig ;) *

Deel Deze Pagina